Reageer op: C30NE slecht starten op LPG

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD C30NE slecht starten op LPG Reageer op: C30NE slecht starten op LPG

#18369733
Arv
Deelnemer
    Lid sinds:
    27 October 2006

    handig is dat.. iets wat niet goed zit, gewoon laten zitten, totdat het probleem groter wordt. vaak gaat er meer stuk als nodig zou zijn geweest.

    Helemaal mee eens, het probleem is dat ik het probleem niet kon vinden. Steeds als ik ging zoeken liep de benzine injectie of helemaal niet of ineens weer perfect. Hij start/loopt nu al de hele week perfect op benzine.

    maar we gaan er gemakshalve vanuit dat de verdamper goed is.

    lpg vraagt om een vroeger ontstekingstijdstip als benzine.
    aangezien het een lpg auto betreft is aan te raden dit ontstekingsmoment aan te houden.
    het benzine systeem is dan maar bijzaak, en als de wagen daar wat minder mooi op loopt, het zei dan zo.

    Onsteking staat idd wat vroeger voor de lpg.

    lpg is tevens extreem gevoelig voor valse lucht, controle daarvan is dan ook raadzaam, neem een busje remreiniger bij draaiende motor, en spuit
    links en rechts wat remreiniger en luister hoe de motor reageert, beter trouwens dat de motor niet reageert, dan is het allemaal dicht.

    Dit heb ik inderdaad al getest en nergens valse lucht gevonden.

    gasklep staat iets geopend? ivm stationair lpg, en makkelijker aanpakken.

    Inderdaad iets geopend.

    bougies en bougie kabels zijn goed? voor lpg net wat belangrijker als benzine, maar ze dienen altijd goed te wezen uiteraard.

    Bougies en kabels zijn vervangen in de lente, heb ik nu ca 5000 km mee gereden.

    brandstofpomp loopt altijd?

    injectoren worden aangestuurd en verbroken door lpg installatie?

    Brandstofpomp en injectoren staan allemaal uit op LPG