Reageer op: Mijn Opel Astra G Project

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Mijn Opel Astra G Project Reageer op: Mijn Opel Astra G Project

#18367488
DylanD078
Deelnemer
    Lid sinds:
    11 June 2018

    Zoals ik vertelde had ik al een klein begin gemaakt, ik ben begonnen met het demonteren van de Irmscher console delen onder de versnellingspook tot aan de handrem, ook heb ik de schakelpook er meteen afgekregen. De Irmscher pook is zeer eenvoudig en schroef je er zo op en af, daaronder zit een bevestingsstuk wat je vastschroeft met kleine inbus schroefjes. De standaard pook heb ik er ook vrij eenvoudig afgekregen zonder zaagmethodes zoals beschreven in de How To hier op het forum, deze zat gewoon vastgekit en kon ik er met een beetje wrikken en trekken zo afhalen en heb deze meteen omgewisseld.

    20190711_164307
    In de Sport al wat gedemonteerd.

    20190711_164153
    En meteen gemonteerd in de Njoy!

    Eigenlijk wil ik ook het Irmscher deel rond de radio en knoppen overzetten, alleen is dit een ander middenconsole deel dan bij de Njoy, zoals je ziet is deze in de Sport 2-delig en in de Njoy is dit een geheel. (Te zien aan de naad boven de radio) Nu kan ik het wel in zijn geheel overzetten, alleen is dit wat beschadigd bovenop bij het Mid display en natuurlijk zwart ipv donkergrijs. Waar ik aan denk is dit deel misschien over te laten spuiten, maar dit zal wel een lastige klus worden met dit structuur. Toch zal ik dit wel demonteren in de Sport om te bewaren en vervangen voor standaard zwart.

    20190711_164400
    Beide Astra’s bij elkaar. (Beide ongewassen) ;-)

    20190711_154923
    Instaplijsten uit de Sport losgetrokken, deze zal ik nog gaan polijsten om ze weer als nieuw te krijgen.

    20190711_170215
    Begonnen de grille te demonteren, helaas 1 schroefje vastgeroest en dol, dus moet ik naar de Karwei voor een breekbeiteltje.

    IMG-20190711-WA0003
    Dit zal zijn werk moeten doen!

    20190711_171736
    En hij is eraf gelukkig, later even schoonmaken en weer goed zwart waxen.

    Dit was het even voor vandaag, snel weer verder :applause02: