Reageer op: Opel Astra H uit 2008 – Grote beurt (wat moet dat kosten)

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H uit 2008 – Grote beurt (wat moet dat kosten) Reageer op: Opel Astra H uit 2008 – Grote beurt (wat moet dat kosten)

#18366007
opel-mark
Deelnemer
    Lid sinds:
    6 March 2011

    het is even voorzichtig zijn met het bobineblok eruit halen, en de bougies zitten idd diep in het blok

    persoonlijk zou ik voor ngk bougies gaan, hoewel ik zelf iets heel anders gebruik dan wat voorgeschreven wordt namelijk de ngk iridium bcpr5eix 5688

    die gaan iets van 60.000 KM mee, binnenkort moet ik ze weer eens vervangen, ik doe altijd een likje grafietvet op het schroefdraad dan weet je zeker dat ze netjes los komen en de bougies worden aangedraaid met een momentsleutel.

    kijk rond naar verschillende leveranciers als mr auto e.d. en kijk waar je het voordeligste je sullen vandaan kan halen, soms krijg je bij de een wel eens een leuke kortingsaanbieding.

    oliefilter is een speciale grote dop die om het hele kunststof huis geen gaat, maar ik heb een dop die op de kleinere zeskant past en met beleid gaat het goed, wel alles weer netjes op moment aandraaien en nieuwe o-ring gebruiken.

    olie opvang bak, je kunt een goedkoop wasteiltje gebruiken, ooit heb ik eens een bak gekocht met een schenktuit, en ik bewaar de 5 liter flessen van de ruitenwisservloeistof dan kan ik daar de afgewerkte olie indoen en naar de milieustraat brengen, aftapplug moet ook een nieuwe o-ring omheen, meestal is die bij de automaterialenzaak waar je jouw olie besteld er wel bij te bestellen.