Reageer op: Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic Reageer op: Astra K ervaring topic

#18365541
REdwin
Deelnemer
    Lid sinds:
    24 November 2018

    KnipselVocht in het achterlicht :

    Heb al meerdere keren gelezen dat zoiets bij de K, en dan met name bij het linker achterlicht, wel wil voorkomen. En daarom bij de Opel-dealer eens gevraagd of daar nou geen adequate oplossing voor is.De Opel-dealer in kwestie : ‘…??…vocht in het achterlicht…, daar hebben we nog nooit van gehoord…!’

    Ook een geraadpleegde monteur had van dit fenomeen nog nooit gehoord. En zijn oplossing, een gat in het achterlicht boren, als ventilatie…

    Ik denk : die gast is compleet gek

    Maar goed : achterlicht er voor de zoveelste keer uit gehaald, het ding droog geföhnd, en eens gekeken wat er toch aan de hand is met dat achterlicht. Ooit had ik al een keer alle naadjes keurig met zwarte ruitenkit afgekit, maar op de 1 of andere manier bleef er toch condens in komen.

    Nu zitten er aan de achterkant van het zwarte kunststof achterlichthuis, 3 uitsteekseltjes, met een soort van ‘dakje’ er boven. En 1 uitsteekseltje is voorzien van een dopje.

    Dus ik denk : dan zal achter dat dopje (het onderste uitsteekseltje) vast een gaatje zitten…, want waarom anders een afdekdopje ?!

    En inderdaad…, daar zit GEEN gaatje achter…, maar toch eigenwijs geweest…, en de accuboormasjien gepakt, en die uitsteekseltjes, waarbij lijkt of er een ontluchtingsgaatje in verstopt zit, maar er dus niet in zit, met een boortje 4, doorgeboord.

    En vanaf die dag geen condens meer in het linker achterlicht gehad !

    Dit doorboren zal vast de manier niet zijn, maar het werkt wel de vorming van condens tegen dus… :whistle:

    (foto is een internet-plaatje van het rechter achterlicht…, links dus ook op die plekken die uitsteeksels-zonder-gaatje).