P0138 en p0140

Forumindex Forums Modellen Corsa P0138 en p0140

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18559689
    hermanusb
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 September 2010

      Wij hebben een corsa met deze twee meldingen.

      garage heeft ondertussen de lambdasensor vervangen maar dat bracht uiteindelijk niet een oplossing voor het branden van het motorstoringslampje.

       

      met een gokje is ook het koelsensorhuis vervangen omdat dit soms ook problemen geeft maar helaas.

      nu lees ik nog twee mogelijkheden.

      egr klep of katalysator

       

      iemand tips?

       

      #18559690
      hermanusb
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 September 2010

        Het is een 2012 model met een 1400 cc motorblok.

         

        #18559691
        hermanusb
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2010

          Net opnieuw uitgelezen en de code is veranderd.

          de permanente code is nu p0054

          #18559695
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            hebben ze wel de juiste vervangen? Volgens mij slaat deze code op de 2de lambdasensor, die na de katalysator.

            Gr,
            The Duke

            #18559697
            hermanusb
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2010

              Dat klopt.
              die is vervangen.

              #18559699
              DD1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 April 2005

                zelf houd ik niet zo van die vervang en hoop garage mentaliteiten. snap dat storing zoeken ook duur is in de uren maar eerst eens nadenken kan ook helpen. Je eerste foutmeldingen geven aan dat de werking van het meet gedeelte de achterste lambda sensor niet goed is.

                Na het vervangen van de sensor krijg je nu een foutmelding die aangeeft dat de verwarming van de nieuwe sensor niet werkt. Dit is een heel andere storing. De vraag is even of de garage de juiste sensor heeft gebruikt en bij een universele kit de draden op de juiste positie heeft terug gestoken. Daarnaast kan de bedrading en de stekker naar de ECU ook bekeken worden op slechte plekken.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.