Mocht je nog eens gelegenheid hebben, check dan het volgende:
– Versnellingsbak: kijk naar het lagerdeksel, dan weet je of je een probleembak hebt (linker op de foto) of de geupgrade versie (rechter op de foto) waarbij een extra oliekanaal aanwezig is voor de 3e/ 4e versnellings as. Als je voor de auto staat zit dit deel rechts onder de accubak. Als je op internet zoekt kom je genoeg tegen om te onderzoeken/ ontdekken of er al speling op de lagers zit in geval van de M32 type 1.
– Cuppende banden kun je voelen. Strijk met je hand tegen de draairichting van het wiel in en voel je een “zaagtand” dan is het idd cuppen. Echter, cuppende banden zullen geen kloppende geluiden veroorzaken, dat kan wel een lager zijn of iets in de ophanging. Als je harder rijdt kan een lager gaan zingen. Het is wel lastig om tijdens het rijden precies te lokaliseren waar geluid precies vandaan komt. Pas als de wielen van de grond (op brug of lift) zijn kan eventueel op speling of geluid tijdens het draaien geluisterd worden.
– mbt de vochtige koplampen, wellicht willen ze die droogmaken, maar als je er definitief vanaf wil zijn dan moeten ze vervangen worden. Is bekend probleem bij Insignia’s