Hallo iedereen, mijn vraag is waarschijnlijk al duizend keer gesteld maar had graag nog eens specifieke info door kenners. De auto waarover het gaat is een Opel Astra sport tourer 1.4 uit 2016 met 120000 km. Rond de 90000 km begon de auto te sputteren, roken, olie verbruiken enzovoort.. met mijn duim op het gat van oliepeilstok was er een serieus vacuüm te voelen. Carterdeksel vervangen en probleem was opgelost. Nu na +- goeie 20000km is het weeral hetzelfde probleem. Vergeet ik de oorzaak te zoeken of zijn die carterontluchtingen in kleppendeksel gewoon zo slecht ontworpen? Is het mogelijk om dat membraan alleen te vervangen ipv volledig kleppendeksel? Ik ben ook al paar keer op filmpjes met zo een “overbruggings” kit gestoten, is dit een goede optie? Mijn excuses voor de serieuze boterham tekst maar hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken.
alvast bedankt!