Astra Sports Tourer BEV 2024 ervaringen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Sports Tourer BEV 2024 ervaringen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18552921
    eRVee
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2024

      Hallo allemaal!

      Ik ben sinds een week in het bezit van een nieuwe Astra Sports Tourer BEV. Ofwel de Astra L dacht ik. Wat heerlijk om zo stil te rijden en niet meer te hoeven schakelen! :yahoo:

      Mijn (negatieve) ervaringen tot nu toe:

      • Woon-werk, c.a. 39 km, 90% snelweg bij druk verkeer (ook stop-start) bij ~16°C kost me ongeveer 11% van de batterij.
      • Draadloos Android auto werkt super fijn, maar plug je telefoon wel in de USB-C lader of laad draadloos als je telefoon dat kan. De positie van het draadloos laad vak is helaas wel een “aftertought” geweest bij het ontwerp van de auto en zit echt op een rampzalige plek.
      • Drive mode instelling (Eco, Normal, Sport) blijven helaas niet behouden na uitzetten van de auto :negative:
      • Het zelfde met de B modus :negative:
      • Ik vind de hoofdsteun niet fijn (heb de AGR stoelen optie), deze steekt te ver naar voren en is niet af te stellen anders dan in de hoogte.
      • Het boing-boing-boing als je volgens de auto te hard rijdt vind ik super irritant en ik moet het elke keer als ik de auto start uitzetten. Dit is helaas een NCAP vereiste sinds een tijdje. Volgens het display zou er een sneltoets moeten zijn (ADAS knop ingedrukt houden?), maar ik kan die knop niet vinden :unsure:
      • De bordenherkenning is vrij slecht. Ik heb regelmatig dat de boing hier boven afgaat omdat hij een hogere snelheid bord mist :wacko:
      • Ik krijg de Opel App met geen mogelijkheid gekoppeld aan de auto. Dus ik heb geen inzicht in de status van de auto als hij een straat verderop aan het laden is :negative:   Ik heb hier al een paar keer over gebeld en gemaild en het probleem ligt bij de IT afdeling zeggen ze. Ik vind dit wel heel slecht van Opel, dat je die diensten niet kan activeren en gebruiken op een nieuwe auto vanaf dag 1.
      • Oja en 1x had ik dat het infotainment scherm alleen willekeurige pixels liet zien ipv. een scherm waar je iets mee kan B-) Dit kwam na een minuut of 2 vanzelf goed.
      • En ik heb ook al een keer gehad dat Android Auto niet wilde koppelen. Pas nadat de auto een tijd uit had gestaan kon ik het weer.

      Nou, dat was het wel even voor nu!

      Als iemand weet waar die sneltoets/ADAS knop zit dan hoor ik het graag!

      O en als iemand weet hoe je het infotainment systeem herstart (dus niet reset naar fabrieksinstelling, maar reboot) als de auto in gebruik is dan hoor ik dat ook graag :good:

      Gegroet!

      #18552946
      eRVee
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2024

        O waar ik vandaag achter kwam is dat als je Android Auto niet automatisch start of je om een andere reden niet meer in AA zit je door het inhouden van de fysieke home knop weer terug gaat naar AA. Je kan het natuurlijk op het scherm doen (de tegel of linksboven) maar die fysieke knop zit net iets dichterbij B-)

        #18553188
        eRVee
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2024

          Ik heb de ADAS “sneltoets” knop gevonden! Het is de meest linker knop, die met het autootje links langs de home knop. Die even ingedrukt houden en je hoort een zachte “boink” en de speed warnings staan uit :yahoo:

          Ik heb na 3 weken nog steeds geen gekoppelde Opel e-Remote services in de App. Wat een drama.

          En gisteren vielen alle 2 de schermen uit tijdens het rijden. Natte vinger uit het raam om te weten hoe hard ik ongeveer reed :good: Gelukkig kwamen beide schermen na 10 seconden ongeveer weer mondjesmaat terug tot leven. Super.

          #18553519
          eRVee
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 May 2024

            En inmiddels 5 weken verder en nog geen enkele reactie van Opel over het koppelen van de auto aan de App voor de e-Remote services.

            Dit is mijn laatste auto van de Stellantis groep als het aan mij ligt. Bijzonder slecht.

            #18553839
            markil
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2015

              Het is een graf app. Volgens de app heb ik voor het laatst verbinding gehad, terwijl ik wel dagelijks ritregistratie heb. Via remote kan ik geen verbinding krijgen. App al paar maal opnieuw geïnstalleerd. Blijft staan dat ik in mei laatste verbinding heb gehad.

              #18554048
              Jaap Nagtegaal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 November 2023

                <p style=”text-align: left;”>De app is inderdaad bewerkelijk om het allemaal geregeld te krijgen. En als je het voor elkaar denkt te hebben werkt het niet meteen. Maar na twee dagen kan ik hem op afstand laten knipperen en toeteren…. Nu het laden nog een keer testen of dat inmiddels ook werkt. En daarna kijken of ik hem gekoeld of verwarmd krijg van tevoren….
                Ik heb hem pas vier dagen mag dus nog niet klagen :wacko:</p>
                IMG_9899

                 

                #18554049
                Jaap Nagtegaal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 November 2023

                  @erVee wil best kijken of ik je tips kan geven moet je alleen even wat screenshots delen van waar je blijft hangen.

                  Stapjes die ik genomen heb zijn:

                  1: In de auto locatie en gegevens delen aan gezet.

                  2: Services geactiveerd. Remote control, e-remote Control, auto data, voertuig status en connected navigatie.

                  3: de app kwam zelf met de melding om het proces af te ronden met nog drie stappen.
                  dit lukte eerst niet maar twee dagen later ineens wel.

                  4: onderaan de pagina van services via beheren heb ik alles ingesteld. In de auto gaan zitten sleutel, auto en telefoon aan elkaar koppelen. Werd ik Allemaal doorheen geleid door de app uiteindelijk.
                  Face ID ook ingesteld.

                  5: Duurde daarna nog een dag voordat ik remote Control had uiteindelijk.

                  hoop dat je er wat mee kan.

                  #18554059
                  eRVee
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2024

                    Bedank Jaap. Ik ga alles nog eens resetten en weer proberen. Ik heb geen connected navigatie maar dat zou niet uit moeten maken.

                    Ik zit al sinds het begin vast op de aller laatste stap, het koppelen van de App aan de auto/sleutel. Die wil maar niet lukken. Meerdere keren alles gereset maar die laatste stap wil niet. Heb nu een nieuwe telefoon (Pixel 8) en daarmee hetzelfde verhaal.

                    Sinds een week heb ik nu ook steeds problemen met wireless Android Auto. Krijg dan een [-3 fout blablabla] op het infotainment scherm. Probeer ik het via USB dan start AA wel maar knalt er dan na 5-10 seconden er weer uit. Drama ook hier weer.

                    Ik moet zeggen, hij brengt me van A naar B, maar echt blij word ik niet van de software kant… Ach, nog 3 jaar en 10 maanden… :unsure:

                    #18554069
                    Jaap Nagtegaal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 November 2023

                      Connected navigatie maakt niet uit idd.
                      De stap van het koppelen kreeg ik steeds de foutmelding over netwerkverbinding niet beschikbaar. Is dat ook waar jij vast loopt?

                      Heb een Apple telefoon dus wat betreft Android kan ik je niet helpen, maar goed beiden zou gewoon moeten werken!

                      Probeer het nog eens en gooi maar een screenshot hier neer waar je blijft hangen…. Hopelijk kom je er dan wel doorheen uiteindelijk!

                      Het goede nieuws is dat het wel kan werken…. Want idd nog drie jaar en 10mnd zonder app is minder. Sinds vandaag kan ik ook uitgesteld laden aanzetten in de app. En voorverwarmen of koelen.

                      Fingers crossed! Hopelijk lukt het je!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.