Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Even voorstellen …..
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 oktober 2023om 17:29 door AndrewAstra.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2023 om 16:38 #18544837
Hallo mede forum leden!!!
Ik ben Andrew uit Zutphen en dit is mijn 2e Opel Astra ……..dit keer een Astra H 2005 Z16XE (ik dacht P of is het E1 volgens de kast? ), kortom ik heb weer het nodige ´op te lossen …´kenteken is 90-RL-JK voor degenen die meer inzicht willen in het motortype ….
11 September gaan we naar Frankrijk toe en sinds ik de auto heb is er al eea gebeurt om de Opel storingsvrij(er) te krijgen;
Na aankoop zag ik op de snelweg de tellernaalden heen en weer gaan terwijl de auto inhield op dat moment, het autootje met het steeksleuteltje-symbool was zichtbaar en het ABS lampje ging soms spontaan branden en ging ook weer uit. U2139 en C0035 , en deze storingen kwamen niet meer boven, doch het ABS lampje brand nu echter continu……
Storing P1113-06 werd gezien en opgelost middels n weerstandje op te nemen tussen de sensor.( Dankjewel YouTube en ook dit Forum!!!! )
Af en toe niet de sleutel herkennen middels de transponderstoring B3055, maar dat leek na het vv van de batterijtjes in de sleutel ´opgelost´!?
Misfires opgelost middels nieuwe Bosch Iridium bougies en een nieuwe Bosch bobine erin, ok, Bosch is niet de goedkoopste maar wel goed!
Hij loopt nu! echt mooi totdat de tellernaalden weer eens gaan zwiepen en het inhouden ook weer kort gebeurt.
Ik vertrouw de CIM module ook niet meer omdat ik 3 dagen geleden merkte dat de ´claxon niet meer werkzaam was als de verlichting brandde´ wat volgens mij te maken heeft met de slechte contacten binnenin? de CIM module of een gemiste (softwarematig of dat klote-beugeltje bij de stekker?) modificatie waar Opel NL zich van lijkt te distantieren qua aanspraak.
De stekker achterop het tellerblok heb ik al losgehad en met contactspray behandeld maar ik weet zo langzamerhand niet meer waar ik het zoeken moet met deze ´Astra from Hell ´
P1614 en P1616 waren ook zichtbaar en die claxonstoring krijg ik dr mogelijk wel uit maar dat inhouden en tellernaalden zwiepen ? Mogelijk iets te maken met de eerder geziene C0035 foutcode (wielsnelheidssensor linksvoor ) die nu al n tijdje wegblijft? of de bovengenoemde ABS storing ( lampje brand ) ?????
Is het wel de CIM of loopt alles stuk op een verkeerde pulsindicatie van bijv. de ABSring? of een andere sensor die geen betrouwbare waardes afgeeft? De Opeldealer had pas tijd na mn vakantie helaas maar dit had me waarschijnlijk ook weer klappen met geld gekost …….
Ik hoop dat jullie mij verder willen helpen anders dan denk ik dr soms aan om m tegen een dikke paal te zetten …..
Vast bedankt, Andrew
29 augustus 2023 om 23:19 #18544903P1614 en P1616 zijn vanwege de CIM-module, je kunt proberen deze te demonteren en alles te solderen. C0035 – gaat over de ABS-sensor, controleer de connectoren, mogelijk moet u er siliconenvet aan toevoegen. Als dat niet helpt, vervang dan de wielnaaf door de sensor.
31 augustus 2023 om 00:51 #18545049Update;
Kappen om de cim heen weggehaald om eea te beschouwen; cim is een 13198906XC / Valeo
Na in elkaar zetten weer normaal claxongebruik maar ik vertrouw die hufter niet meer ….
Verdenk hoofdelijk de cim module ….. nieuw niet te betalen dus ik wil op korte termijn hem laten reviseren iig na laten kijken.
Opel nl gaat zich buigen over het probleem en wil zelfs een dealer benaderen wat zij mogelijk kunnen (lees; willen) doen
Als ie overleden is of de update niet werkt dan een andere en inleren?
Wie o wie kan mij tegen vergoeding daarbij helpen of heeft goede raad?
Hem openmaken en de boel doorsolderen ?
Het clipje oftewel de allerzieligste modificatie die ooit uitgedacht is zat niet op de cim module …………
Dit zijn de uitgelezen foutcodes vandaag;
-C0035
-C0110 ( kon niet weggedrukt worden)
-U2139
-B3055
-U2201 ( kon niet weggedrukt worden)
31 augustus 2023 om 00:58 #18545050Idee;
Op de onderdelenlijn staan ze voor 50,- van mijn type (13198906XC) en sommige zijn gereset oftewel uitgeschreven van de donorauto.
Bij wie of welk bedrijf buiten de stealer zou ik deze in kunnen laten leren ……
Ideeen of suggesties zijn heel erg welkom, ik moet over 10 dagen op vakantie met dit orgel ….
31 augustus 2023 om 17:43 #18545071Update;
Nou zoals je leest trekt Opel zelf z’n handjes ervanaf; “er is zelfs geen modificatie geweest steld men”
Ik m idd zoals Dmitry al stelde maar uit elkaar slopen en solderen, beetje voorzichtig met de airbag natuurlijk en hopen dat die ring binnenin op z’n plaats terugkomt.
Daarna zal t wel weer n BMW worden
31 augustus 2023 om 19:27 #18545077Ik kan een nieuwe CIM-module in uw auto registreren, maar ik raad u af een gebruikte te kopen, u kunt met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Ook kan ik alles in de module solderen, maar zonder garantie. Ik heb dergelijke wijzigingen eerder op een paar dozijn modules aangebracht en het helpt in 90% van de gevallen, maar niet altijd. Je kunt het zelf proberen, er is niets moeilijks. Hier is een foto van wat je moet doen (niet mijn werk, gewoon een willekeurige foto van internet) + de contacten bovenop de CIM-module lichtjes vertin (raak de airbagcontacten niet aan!)
31 augustus 2023 om 19:44 #18545079Dankjewel Dmitry voor je goede zorgen!
Dat solderen dat gaat wel lukken, grotere zorg is de airbag eruit pulken en t schijfje op z’n plaats houden zoals ik al aangaf.
Een nieuwe CIM module dat zou n laatste optie zijn maar dan contact ik jou voor de registratie.
vast n goed Weekend allen!
31 augustus 2023 om 20:11 #18545081Koppel gewoon de accu los voordat u de airbag verwijdert en wacht een paar minuten. Maak na het demonteren van de CIM-module een foto van hoe het kleine witte tandwiel zich bevindt ten opzichte van het grote. Je kunt de modus niet verkeerd in elkaar zetten, behalve dit witte tandwiel (en misschien heb je hem niet eens als je geen ESP hebt). Goed weekend!
31 augustus 2023 om 20:14 #18545083Nou moet t lukken Dmitry
Dankjewel!!!
7 september 2023 om 11:54 #18545710Update;
Cim module doorgesoldeerd en weer goed in elkaar gekregen, dit is niet zo spannend als het lijkt met de leesschijf want het spulletje is zo gemaakt dat het maar op 1! manier, en dat is de goede 🫣 in elkaar past!
Zorgen dat je goed licht hebt en neem je dradenlengte ruim zodat je om de echte koperen contacten heenligt als je m dichtmaakten hou de bovenkant n beetje schuin, zoek eerst het linkse plastic deel op wat in elkaar valt ( de zwarte uitsteeksels) en schuif m dan terwijl je de 2 dunne pennetjes weghoud! van de leesschijf ivm verschuiven ( merk m ff qua positie met stift) en kom dan aan bij het rechtse pennetje wat om het onderste deel heenschuift want anders blijf je aan de gang en wordt dit een serieuze aanslag op de vrucht van de Geest afdeling zelfbeheersing.
Als ie bijna dicht zit gluur dan met n lampje ff naar binnen òf je draden daadwerkelijk niet klem komen bij de koperen contacten welke wèl gezegend blijken te zijn.
Nu nog ff de voorwielen eraf (ABS lampje blijft branden met eerder genoemde foutcodes hierboven ABS sensor of stekkerverbinding die gaar is ) want ik hoor soms heel af en toe schrapende geluiden tijdens t remmen en ik wil weten als we straks in Frankrijk erg hard bergafwaarts gaan waar het iig aan lag 🫣…..
Dmitry nog bedankt voor je support en ook Willem V6
22 september 2023 om 13:37 #18547105Update;
Terug uit Frankrijk en de Astra deed t perfect in de bergen, no misfires blok loopt echt lekker nu
Alleen blijft m’n ABS lampje nu continu branden dus ff aandacht voor m, de APK komt eraan…
9 oktober 2023 om 17:29 #18547748De APK🫣 1111,71 incl btw was de offerte…
Chassisveer links achter gebroken alsmede de veer rechtsvoor dus 2 nwe achterveren besteld bij AUTODOC en n gebruikte schokbreker/ veerpoot bij de onderdelenlijn
Remklauw liep aan dus ff gangbaar maken en gelijk nwe blokjes ertussen
Dan issie weer ok voor 208,- incl apk
zelf knutselen loont…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.