Advies over de Vectra GTS 2.0t

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Advies over de Vectra GTS 2.0t

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18544395
    Sokka
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 August 2023

      Hallo beste mensen,

      Ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald, en ik wil graag een leuke auto kopen.

      Nou heb ik een vectra 2.0t GTS gevonden op marktplaats, maar ik ben benieuwd waar ik vooral op moet letten, en of er hier iemand is die misschien een beter/meet interessant alternatief voor me heeft.

      Ik heb me ingelezen op de forum, dat je bij een koude start goed naar de ketting moet luisteren, dat je de vering voor en achter moet controleren, maar is er verder nog iets waar ik op zou moeten letten?

      En is er toevallig iemand die misschien een wat meer interessant model heeft (meer opties oid) die weg moet?

      Mijn andere alternatief was een vectra gts 2.2, maar ik weet niet zo goed of ik de 5 traps automaat bak moet geloven, iemand advies?

      Opel Vectra GTS 2.2-16V Executive 94.999 km nap automaat
      € 4.950,00
      https://link.marktplaats.nl/m2012931766

      Van deze heb ik ook begrepen dat je voorzichtig moet zijn als die weinig op de teller heeft, kan dat kloppen? ^

      Opel Vectra 2.0 Turbo GTS 2005 Grijs
      € 3.950,00
      https://link.marktplaats.nl/m2012246353
      <p style=”text-align: left;”>Mvg</p>

      #18544596
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Wat betreft de bak, zou ik me niet zo zorgen maken om de 5 traps automaat. Enige echt slechte bak in dit type autos geleverd zijn de handgeschakelde 6 bakken.

        De 2.2 motoren kunnen niet tegen E10 brandstof, dus zijn prijzig met de huidige benzine prijzen wat betreft tanken.

        Beide motoren hebben een distributie ketting welke wel eens vervangen dient te worden (Meestal zo rond de 130.000 km).
        Is een dure kostenpost.

        Dus mijn advies gaan voor de 2.0 turbo.

        #18544824
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          [quote]De 2.2 motoren kunnen niet tegen E10 brandstof.[/quote]

          Let op dit geldt alleen voor de 2.0 Direct (z22yh 155pk motor).
          De 147pk Z22SE heeft daar zover bekend geen last van.

          Via deze site kan je E10 bestendige spullen bestellen voor de 2.2 Direct:
          https://www.shop.f5r.eu/?en_opel-22-direct,20

          #18545084
          Sokka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 August 2023

            Dankjewel Haasje17,

            Ik zal het in gedachte houden. De 2.0T komt echter precies met de 6bak handgeschakeld waar je het over hebt.

             

            Waar zou ik dan zoal op moeten letten bij die transmissie?

            #18545085
            Sokka
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 August 2023

              <p style=”text-align: left;”>Hi Corsa_GSi,</p>
               

              Dankjewel voor de informatie. Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar de 2.2 uitvoering die ik op het moment op oog heb is de 155pk Z22YH. Zijn daar 2 verschillende uitvoeringen van?

              Wat de gedeelde link betreft, zijn dat de de onderdelen die ik zou moeten vervangen om het 2.2 blok wel op e10 te laten draaien? Of ligt dat “probleem” in het blok zelf?

              #18545088
              Sokka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 August 2023

                Ik lees net dat de 6 bak spontaan aan flarden gaat, dus die zal ik voortaan vermijden. :cry:

                #18545090
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Sokka, De 6 bak die jij bedoelt (Die stuk gaat) is de M32 die zit achter de Z22YH (155pk) die ook niet tegen bio brandstoffen kan.

                  De 6 bak achter de Z20NET (2.0 turbo) die is zeer goed en gaat zelfde stuk is een F40 bak.

                  De z22yh heeft een hogedruk brandstofpomp welke niet tegen E10 kan en dus het membraam ervan gaat stuk. (Is een alternatief voor te krijgen, maar bijna niet verkrijgbaar).

                   

                  En spontaan aan flarden heb ik met normaal gebruik nog nooit een opel bak zien gaan. Wel dat je merkt dat het eraan zit te komen.

                   

                  Er is ook een 2.2 147pk uitvoeren, maar volgens mij zijn die nooit met 6 bak geleverd.

                  #18545869
                  Sokka
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 August 2023

                    Hi Haasje17,

                    Enorm bedankt voor de moeite, en alle voorziene informatie. Ik ging ervanuit dat ik de auto maar moest vergeten vanwege de bak, maar dat klinkt goed. Heb me nu wat ingelezen over de verschillen tussen de m32 en de f40 en ik heb er inderdaad weer wat vertrouwen in.

                     

                    Ik heb eigenlijk al teveel gevraagd, maar ik wou je nog vragen of je mij misschien zou kunnen vertellen waar ik zoal op moet letten bij de 2.0t, want met je laatste bericht ziet het er toch naar uit dat ik m zal kopen. Bepaalde geluide uit de motor/bak? Bepaalde bekende onderstel/ophanging(schokbrekers, stuur etc…) problemen? Roest die op bepaalde plekken vormt waar het niet hoort enzovoorts…

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.