CO en Lambda waardes te hoog bij de keuring

Forumindex Forums Techniek Ecotec CO en Lambda waardes te hoog bij de keuring

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18542375
    autorijder2486
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2023

      Opel corsa 1.2 55 KW uit 2003, 230.000 km op de teller

       

      De auto is al redelijk versleten. Geen optie om er nog grote kosten in te steken. Maar financieel gezien zou hij het nog een 6-tal maanden moeten trekken voor ik een andere kan kopen.

      De auto “zweet” al een hele tijd olie . Er ligt nooit een plasje olie onder, maar elke week check ik eens het oliepeil, en dan moet er toch weer een litertje bij. Dat doe ik nu al 1.5 jaar. Er lijkt duidelijk een probleem te zijn met de motor. Maar het heeft geen zin om er grote kosten in te steken.

      Bij een onderhoud merkten we ook dat de motor “arm” loopt. Na vervangen van de bougies, en er wat mee rond te rijden, bekeken we nog eens de bougies, en de 2 middelste (van de 4) zien er nog helemaal nieuw uit.

      Eigenlijk is het gewoon de bedoeling dat de auto nog een laatste keer gekeurd wordt. Enige optie die ik nog voor me zie, is het toevoegen van een “stop smoke” additief. Het is wel een benzine wagen …

       

      Ik lees ook nog volgende quote op een ander forum:

      > veruit het makkelijkste en werkt altijd is de uitlaat spoelen, waterslang vanachter in uitlaat en deze laten vollopen, dan de wagen starten en volgas geven zoals op de keuring. Dit blijven herhalen tot er geen roet meer komt. (Tip, doe dit niet op klinkers!)

       

       

      Hebben jullie nog tips hoe ik ervoor kan zorgen dat de lambda en CO waardes goed genoeg zijn voor de keuring ? (ook al is het maar tijdelijk)

       

      Bedankt!

       

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.