Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Problemen met: Opel insignia sport tourer 1.4 turbo 11-2011
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 november 2022om 12:17 door Jeffrey161722.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2022 om 21:55 #18484179
Ik heb deze auto in 2017 met nog geen ton op de teller gekocht. Altijd netjes op tijd zijn beurten gehad en het benodigde vervangen wat moest. Halverwege dit jaar kwam ik er achter dat me olie peil te laag was, en heb hem toen bijgevuld (ongeveer 2.5 liter) Toen heb ik hem begin zomervakantie naar de garage gebracht voor een grote beurt, olie lekkage en apk. Ik werd gebeld door de garage of ik even langs wilde komen. Toen hebben ze aardig wat dingen vervangen. Olie filter, olie koeler, kleppendeksel pakking, oliepomp kering, rechts voor stabilisatorstang, links+rechts achter reactiestang, flexibele deel uitlaat. Auto terug gehad reed weer als een zonnetje. Dag erna lekker op vakantie geweest. Na een week geen auto te hebben gereden was het weer tijd om naar huis te gaan. Eenmaal op de snelweg verloor ik mijn vermogen met een grote pluim rook uit me uitlaat dat tot 6 keer aan toen op nog geen kilometer. Verder geen last gehad. Thuis weer garage gebeld en uit gelegt wat er gebeurde. Kom maar langs, kijken we wel even. Toen bleek mijn distributie spanner stuk te zijn. Toen het volgende vervangen distributie ketting kit+reparatie, pakking distributie. Nou meneer weer helemaal in orde. Helaas zit ik nog met het probleem groot olie verbruik en als ik een beetje vlot door rij verlies ik nog mijn vermogen wat weer op te pakken is door me koppeling in te trappen met gevolg weer een flinke rook pluim uit me auto. Ik ben ten einde raad. Wie weet wat het probleem kan wezen. Mvg Jeffrey
27 oktober 2022 om 18:53 #18484499Heeft de garage nog ideeën ?
Gr,
The Duke31 oktober 2022 om 19:26 #18485101Hallo The Duke.
Op het moment dat je geen vermogen meer hebt, dan komt wellicht de melding op je Opel Insigna Display ‘dringend service.’
Het zou handig zijn mocht je een foutcode kunnen aangeven. Als Opel monteur vermoed ik dat er olieverbruik is op het moment dat je vermogen weg valt. Dit omdat er een rookpluim te zien is bij het voorval. Je geeft niet aan dat de motor gaat daveren, op drie cilinders gaat hangen. Je geeft ook niet aan dat het koelvloeistof niveau te laag komt. Wat hier het probleem moet zijn, is een te lage turbodruk, gecombineerd met een korte olieverbranding op het moment van het voorval. Dit kan aan twee zaken liggen. Of je Turbo neemt soms olie op via de smeer as. (Ik ben ervan overtuigd dat dit niet het probleem is omdat dit continue zou zijn. Dus niet af en toe.) Een andere verklaring is je carterventilatie. Deze gaat via een ventiel (geïntegreerd in je kleppendeksel,), binnen naar de inlaat. Af en toe kan dat ventiel haperen waardoor je turbodruk verliest via het kleppendeksel. Ook wordt er olie opgezogen vanuit het kleppendeksel. Ik zou hier een nieuw kleppendeksel plaatsen.
13 november 2022 om 12:17 #18486649Opel Specialist Herman-Bourgois
Ik zat al aan de kleppendeksel te denken.
Nadeel de originele kast boven de 350 euro. Maar zag dat er nog meer merken zijn in verschilende prijsklassen. Welk merk raad je aan. Heb nu helaas niet de geld voor een orginele.Mvg jeffrey
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.