Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Eigenaars van de nieuwe Insignia? Een recensie vragen
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 augustus 2022om 11:00 door chriss232.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2022 om 13:49 #18473101
Hallo jongens, ik zou willen vragen of er iemand is die de “nieuwe” (na de facelift) Insignia bezit (of heeft gereden). Zo ja, kan ik een eerlijke beoordeling krijgen of alleen uw gevoelens?
De auto ziet er geweldig uit en staat op mijn “overwegende lijst”, dus ik wilde het aan enkele echte eigenaren vragen.
Bij voorbaat bedankt!
3 augustus 2022 om 20:19 #18474778Ik rij sinds juni ’21 een 2021 Insignia ST met 9-traps automaat met 4 cilinder 200 pk.
Voordelen: het laatste GM-blok dus met veel koppel bij lage toerentallen. Ik vind het zelf een heerlijke motor, je zoeft gewoon weg en altijd vermogen genoeg om snel in te voegen of in te halen. De auto is zeer ruim, zowel voor- als achterin. Geen kraakjes in de auto hoorbaar. Is voor zijn grootte relatief zuinig. Onderstel kent drie rijmodi, ik rij zelf 95 % in de normale modi en soms in de sportstand. Bij 100 rij ik ca. 1 op 16 – 17 km. Bij 130 gaat het verbruik omhoog naar ca. 1 op 13-14. Navigatie werkt goed en is m.i. snel. Stemgestuurd werkt redelijk tot goed, geeft nog wel eens verkeerde reisdoelen. Alleen de oproep van recent bezochte adressen duurt mij te lang, soms wel meer dan 10 seconden…….
Nadelen:
1. De niet uitschakelbare adaptieve cruisecontrol. Dit systeem is te voorzichtig en grijpt te snel in, vind ik. Minimum afstand tussen je voorligger is voor het Nederlandse verkeer te groot. Er schuift een auto tussen en de auto gaat zelf remmen. Dat snelle afremmen vind ik zelf buitengewoon irritant, nog afgezien van de remkracht die aangewend wordt.
2. Het piepje om je handen aan het stuur te houden gaat ook te snel af. Kan m.i. ook niet worden uitgezet.
3. Als ik 50 rij dan wordt de 6 of 7 versnelling al gebruikt in de automaatstand. Draait de auto iets meer dan 1000 toeren en geeft dan een lichte motorbromtoon.
4. Ik heb de versie met schuif-,kantel- en panoramadak. Ik rij vaak op de kantelstand en doordat de opening kleiner is als bij een vorige Vectra van mij is het windgeruis meer aanwezig, vooral op de snelweg. Kantelfunctie: het dak gaat dan omhoog en schuift dan aan de buitenkant naar achteren, er komt wel een kunststof rekje met gaas omhoog om vliegen etc. tegen te houden. Het windgeluid is dan minder storend dan bij de kantelfunctie. Bij mijn Vectra ging indertijd het schuifdak aan de binnenkant (tussen dakplaatwerk en plafond) naar achteren. Ruimtegebrek door de lage hoogte zal hier ongetwijfeld aan ten grondslag liggen.
5. Tja, en met een lengte van bijna 5 meter past-ie niet goed in ieder parkeervak……
Maar over het algemeen: geen spijt van deze auto!
26 augustus 2022 om 11:00 #18478105[quote quote=18473101]Hallo jongens, ik zou willen vragen of er iemand is die de “nieuwe” (na de facelift) Insignia bezit (of heeft gereden). Zo ja, kan ik een eerlijke beoordeling krijgen of alleen uw gevoelens? De auto ziet er geweldig uit en staat op mijn “overwegende lijst”, dus ik wilde het aan enkele echte eigenaren vragen. Bij voorbaat bedankt https://nox.tips/ https://xender.vip/!%5B/quote%5D
I got this,..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.