Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › laadprobleem elektrische Corsa e
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 november 2024om 21:16 door RVS01.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2022 om 23:30 #18462917
Mijn elektrische Corsa e uit 2020 (november) wil sinds enkele weken niet meer laden. Bij het aansluiten van de laadkabel stopt het laden voortijdig onder vermelding van ‘laadsessie onderbroken’ of ‘laadsessie beëindigd’. De auto staat inmiddels bij de garage voor onderzoek, het lijkt de interne lader te zijn (OnBoardCharger) –> zijn er andere Corsa-e rijders die dit ook meegemaakt hebben?
22 juli 2022 om 23:16 #18473289Ik zit met identiek hetzelfde probleem, alleen is mijn Corsa E nog maar 4 maanden oud (aangekocht eind maart 2022). Ik heb de auto binnengebracht in de garage 2 uur voor ze in verlof gingen. Het probleem is door hen bevestigd maar ze kunnen het pas onderzoeken na hun verlof, zijnde ten vroegste op 8 Augustus. Ik hou je hiervan in elk geval nog op de hoogte.
Kan je me zeggen als jouw laadprobleem is opgelost en wat men juist heeft gedaan?
10 augustus 2022 om 16:54 #18476157Update: gisteren heb ik van de garage het bericht gekregen dat de “Onboard Charger” dient vervangen te worden. Een stuk dat volgens hen een 3000 Euro kost. Dat voorspelt toch eerlijk gezegd maar weinig goeds voor de toekomst als zo’n belangrijk onderdeel na nauwelijks 5000 kilometer al de geest geeft.
De vervangwagen waar we ondertussen al 2 weken mee rondrijden heeft ook al mankementen. Dit is eveneens een Corsa e met slechts een 5000 tal km op de teller, net als onze wagen. Op een bepaalde ochtend deed de monitor niks na het opstarten. Enkel het Opel-logo verscheen er op, maar het was niet mogelijk om er verder iets te doen op verschijnen. Niks hielp om dit probleem ongedaan te maken (uitschakelen contact, uitstappen, op slot doen, opnieuw openen en herstarten…enzoverder). Na twee uur kwam het scherm echter opeens terug tot leven en werkte alles weer zoals het hoorde. Tja???
Nogmaals: dit voorspelt allemaal weinig goeds voor de toekomst….
21 januari 2023 om 19:27 #18505468Mijn Corsa E uit 12-22 met 2000 km heeft ook deze problemen. Echt heel vervelend.
28 januari 2023 om 18:31 #18507082Ook mijn corsa-e uit 09-2020 vertoont een soortgelijk probleem:
Bij het aansluiten van de laadkabel gaat de auto ~10sec laden. Daarna springt de laadpaal op groen(laden voltooid). Het laden staat dan op 0km/u. Na ~10sec springt de paal weer op blauw (bezig met laden) en start het laden weer. Dit herhaalt zich 5x waarna de auto rood gaat branden.
Garage ziet hetzelfde probleem, conclusie: OnBoardCharger dient vervangen te worden. Dit zal waarschijnlijk 2 weken duren, omdat de onboardlader specifiek voor elke auto gemaakt dient te worden. Anders communiceert het niet met elkaar.Echt bizar dat het eerste prijzige manko zich zo snel al aandient. Valt het bij jullie onder garantie?
Eerder liet de zwarte lak op het dak al los. Hebben jullie dit misschien ook ervaren?
28 januari 2023 om 20:53 #18507345Hier hetzelfde probleem met mijn e-Corsa van sept. ’21 met ca. 32000 km. op de teller. Garantie is 2 jaar en mijn auto 2 jaar en 4 mnd. Opel biedt een coulance regeling van 50%. Dat betekent dat er nog €1750,- op mijn bordje komt. Ik heb de klantenservice van Opel gebeld en aangegeven dat ik hier niet tevreden mee ben aangezien dit dus een bekend probleem is. Ook op het Duitse Opelforum wordt hierover geklaagd.
Er schijnen ook veel problemen te zijn met de software update. Dit heb ik zelf nog niet ondervonden.
9 februari 2023 om 19:18 #18510082En hier hetzelfde verhaal. Begin januari probleem gemeld bij dealer. Uiteindelijk afspraak gemaakt en na 4 uur is de conclusie dat de OBC moet vervangen. Dat moet weer bij een andere dealer gebeuren. Auto is 2 jaar en 2 maanden en dus kom ik ook in het coulance verhaal. Heb de auto vorig jaar mei gekocht en overweeg nu om gebruik te maken van de wettelijke garantie als iemand denkt dat ik hiervoor een hoop ga betalen.
9 februari 2023 om 22:01 #18510101Betaal je na 2 jaar verder met een andere obc, maak geen zorgen. Is geen sprake van kans, maar zekerheid.
27 februari 2023 om 16:49 #18514093hoi
ik had het zelfde probleem na 1,5 jaar niet meer kunnen opladen opel pech hulp gebeld ja u heeft geen mobiliteits garantie. ik zo watblief heb 2 jaar fabrieks garantie. ze zijn niet gekomen
boordlader stuk auto 3 weken kwijt geweest, men zei eerst dat kan weken of maanden duren
ook in duitsland veel problemen zoek maar eens op onderstaande is een hele grote auto verhuur van E auto’s
nextmove – YouTube
nu in met de temperaturen van nu rij ik maar 150 a 160 op een volle accu rij 30 km naar werk op autoweg max 100 km/h
27 februari 2023 om 16:49 #18514095ik heb een GS-line 2020
prijs bij mij was is 2022 ergens in mei kosten 2500 euro gelukkig garantie. vroeg heb hier zeker 2 jaar garantie op waarna ik te horen kreeg je kunt geen garantie op garantie krijgen.
tevens is de myopel app in 1 woord K zo vaak contact gehad met opel zonder resultaat heb me al enige jaren in electrische auto’s verdiept en moet opel nederland nog dingen uitleggen
ben behoorlijk teleurgesteld in opel heb het gevoel dat de PSA groep opel eerder kapot maakt dat beter alle fabriekanten hebben een goede app behalve de PSA groep
tot slot ben helemaal klaar met de corsa hij gaat weg op naar de KIA NIRO EV 7 jaar volledige garantie
27 februari 2023 om 19:02 #18514114Goed keuze, wie wil een auto voor 2 jaar dan kapot?
9 april 2023 om 22:10 #18519114zelfde laadprobleem gehad, auto was pas enkele maanden oud. Drama die bak. Was 2 maanden bij de dealer, die er ook geen raad mee wist Uiteindelijk bleek idd grote reparatie nodig onder fabrieksgarantie. Tegelijkertijd het navigatiesysteem ook helemaal niet functionerend. ook dat was een gebed zonder einde. Dealer wist zich geen raad, wel 10x keer aan gesleuteld en dat heeft maanden geduurd. Recent weer een nieuw probleem met een update, viel net buiten de garantie. Opel wist zich wederom geen raad. Auto maar liefst 8 dagen in de garage en een vette rekening deze keer. Dan ook nog een unit van de ventilatie defect Jonge jonge wat een drama auto is dit. Geen kwaliteit en vervolgens hebben noch de dealers noch Opel voldoende kennis van hun eigen baggerbak. Hun antwoord: andere merken hebben ook veel problemen met de elektrische auto’s. Nou, dat is het sterkste argument dat ik ooit gehoord heb. Voor mij in ieder geval nooit meer een Opel.
10 april 2023 om 19:35 #18519257Jammer dat Opel op deze manier moedwillig kapot gemaakt word door hun nu Franse eigenaar..
3 augustus 2023 om 21:26 #18542290en na de lange lijst van problemen (onmogelijkheid om te laden, niet werkende navigatie, ventilatie stuk, updates die vastlopen etc etc) dient een nieuw probleem zich aan. Auto nog geen 3 jaar oud en nu weer aircopomp stuk. Kosten ruim 2.000 euro
En dan ploft er vandaag ook nog een brief op de deurmat over een terugroepactie. De motor van de auto kan spontaan uitvallen agv een string in de communicatie tussen de elektronische eenheid van de motor en de aircocompressor.
Lachwekkende teksten: ‘In het kader van continue productverbetering en uw veiligheid …. terugroepactie.’ en ‘Met de aankoop van uw Opel heeft u gekozen voor een voertuig met dynamische rijeigenschappen, geavanceerde technologie en hoge kwaliteits- en veiligheidsnormen.’
Mensen koop geen elektrische corsa, het is garantie op ellende. En de service van Opel is ongekend slecht. Voor mij nooit meer Opel.
Als er meer mensen zijn met vele problemen laat het dan weten. Wellicht een leuke thema voor een vasthoudende journalist
5 augustus 2023 om 12:32 #18542447Bij deze een late update van degene die dit topic gestart heeft. Bij onderzoek destijds in het voorjaar ’22 door de garage bleek het inderdaad de OCB te zijn die vervangen moest worden. Mijn garage heeft dit onder garantie gedaan, maar ze kregen bij aanmelding geen levertijd voor het onderdeel vanuit Opel centraal. Uiteindelijk heb ik in totaal 7 weken met vervangend (benzine-) vervoer rondgereden, voordat ik mijn auto weer terug had. Tot nog toe lijkt de OCB het naar behoren te doen, maar ik rij nog geen 1,5 jaar met de lader, dus over een paar maanden toch maar goed in de gaten houden.
En ook ik was verbaasd over de brief die afgelopen week in de bus gevallen is over de terugroepactie. Ik dacht eerst dat het een of andere oplichtingspoging was, maar daarvoor stond er toch teveel info in de brief, dus komende week contact opnemen met mijn garage.
Sterkte voor iedereen die met het OCB probleem geconfronteerd wordt, wellicht helpt de info op dit forum om aan Opel duidelijk te maken dat het om een structureel probleem lijkt te gaan waarvoor het zeer redelijk zou zijn om de reparatie onder coulance uit te voeren.
27 september 2023 om 20:22 #18547558Mokka-E van twee jaar oud. Vandaag de auto naar de garage gebracht. Krijg hem niet meer goed opgeladen. De gemeentelijke laadpaal heb ik al een aantal keren in storing geholpen. Hij begint te laden en als ik dan wegloop bij de auto stopt het laden. Als ik naar de auto toeloop start het weer. Dus de auto zoekt de sleutel.
Volgens de garage moet ik rekening houden met 2 tot 3 maanden reparatietijd. Gelukkig loopt de auto onder private lease en heb ik een vervangende auto. Men weet nog niet wat de storing is maar men had een vermoeden. Als ik de verhalen hier zo lees begrijp ik dat
De auto zelf is verder prima. Rijdt er graag in. De garage is best wel behulpzaam.
20 februari 2024 om 18:43 #18550269Ik heb een opel corsa-e onder privat lease van Just lease. In 2020 een corsa-e voor de deur. Auto rijd top maar ook hier problemen met de (obc) volgens mij. Is ca na 1 jaar al is stuk gegaan en nu waarschijnlijk weer stuk (auto laad niet meer). Ik hoor al reparatie tijden van een maand of maanden. Gelukkig heb je een leaseauto hoor ik je denken dan word dit toch allemaal geregeld? En ja je krijgt vervangend vervoer maar dan wel een benzine auto. Dit levert weer allemaal nieuwe problemen op maar dit is niet voor dit topic bestemd. Ik ben in deze wel blij dat ik de auto niet gekocht heb maar geleased…en dat ik met 1,5 jaar weer een keuze kan maken kopen of leasen, benzine of electrice 😉
3 april 2024 om 20:00 #18551461Heb hetzelfde probleem met opel Vivaro E.
Compressor vd accukoeler kapot. laten repareren maar na 2 dagen weer kapot.
Probeer snel te ruilen voor diesel. Auto van 2 jaar en 4 maanden.
Hoor over coulance maar wacht af wat dat gaat brengen, weinig vertrouwen in
19 april 2024 om 08:26 #18551769Goedemorgen
Ik heb ook verscheidene problemen gehad met mijn opel corsa e.(bouwjaar 2020). Ik heb hem zelf nu 2 jaar.
Onboard charger nu voor de 2x keer kapot.
Compressor airco is kapot + kachel heeft mankementen.
Vorig jaar kreeg de speaker mankementen ( harde gillende tonen die alleen stopten nadat gehele stroom eraf gehaald werd.
Geen recht op coulanceregeling (compressor) omdat ze niet kunnen zien in systeem dat opel de onderhoudsbeurten heeft verricht. Terwijl het een showmodel was van een opel dealer.
Daarbij vond ik het vreemd dat ten tijde van de terugroepactie mbt communicatieproblemen met airco, mijn airco kapot ging en het niets hiermee te maken had. Laat staan dat zoveel onderdelen al kapot gaan in zo’n vrij nieuwe auto.
Al met al om gek van te worden, en met name de kosten.
Ik wil hier meer werk van maken want je krijgt geen waar voor je geld en de goede service is ver te zoeken.
5 juli 2024 om 16:42 #18553808Beste opel corsa e rijders en peugeot 308e. Ik heb ook hetelfde probleem met het laden en de auto is uitgelezen, auto blijkt (overleden) volgens de anwb. Hoogstwaarschijnlijk ook de (obc) en of accupakket. Schandalig dat er zo veel problemen zijn met deze jonge auto’s. Ik wil hierbij oproepen om een terugroepactie te forceren met zo veel mogelijk andere mensen die hetzelfde probleem hebben. De kosten voor dit geintje zijn niet te overzien voor de gewone autobezitter en zal via een rechtzaak tegen opel/ stellantis vergoed moetten worden door de verkoper/dealer. Ze zijn op de hoogte van alle problemen heb ik vernomen via de klantenservice dus ze zijn dan in mijn ogen ook aansprakelijk voor het verkopen van een niet goed functionerend product. Mvg angus munro, reageren kan op angusdanii@gmail.com
23 september 2024 om 18:27 #18555006Ik wil nu ook dit forum gebruiken om er collectiever in te delen. Ik rij sinds augustus 2020 in een opel Corsa e, en heb nu weer (opnieuw) een serieus laadprobleem. Een aantal weken of maanden lukte opladen elders al niet meer bij publieke palen, dus werd het onderweg FAstNed of andere snel-laders. Thuis lukte het via mijn eigen laadpaal tot vrijdag jl. altijd wel. Maar sinds vrijdag jl. laadt de auto ook niet meer op via mijn eigen thuispaal. Dat is dus een vitaal probleem dan, want er staat nog zowat 40 km op en dan stopt het.
Ik kon mijn Opeldelaer Hekkert in Roermond niet telefonisch spreken vanwege drukte daar, zij de telefooncomputer, dus heb ik ze zojuist aangeschreven. Ik informeer iedereen via dit forum graag het verloop van wat er vanaf nu gebeurt. Overigens heb ik net een grote beurt laten doen met de kosten posten ‘videocheck’ a 100 Euro, en ‘systematic Maintenance Operations’ à 149,88 Euro, en dan nog posten die ik wél begrijp (!), op een totale kostenpost van 321,03 Euro
Ik begrijp nu via dit forum dat het oplaadprobleem bij de opel Corsa géén incident is, maar structureler lijkt.
Ik hoop dat de reactie van Opel op mijn probleem snel komt en helpend zal zijn, en ik zal dit forum gebruiken om lezers eerlijk te informeren.
26 september 2024 om 16:59 #18555036Okee. in vervolg op mijn post van 23 september jl. Het is nu 26 september, 3 dagen na mijn ‘pechmelding’ bij Opel. Ik ben vanochtend gebeld en de auto staat nu in de garage. Daar ben ik dan wel soort blij mee, dus dat de klacht wordt opgepakt. En zojuist kreeg ik een telefoontje en begreep ik dat inderdaad de OBC kapot is. Men overlegt en zoekt intern uit hoe de schade te herstellen en of er een herstelregeling voor is. Zoals gezegd, de auto is van augustus 2020, kreeg zijn onderhoud, en hetzelfde defect was er al eens , en is toen verholpen door een nieuwe OBC.
Nu is de auto nèt (augustus) uit garantie. Ik ben erg benieuwd naar het antwoord morgen!
25 oktober 2024 om 10:04 #18555433Goedemorgen,
1,5 Week geleden een 2e hands corsa e gekocht uit 2021 bij een erkende dealer.
Gisteren voor het eerst aan de lader.
Auto knippert groen, auto geeft aan: laden met 0 km per uur. Niet veel later staat er: laden voltooid. Dit bij 2 openbare palen en een vaste thuislader.
Nu lees ik dit forum. Het zal toch niet?
Had ik nu maar eerder dit forum gelezen.
15 november 2024 om 15:24 #18555725Hope for the best, prepare for the worst. Maar neem aan dat je garantie hebt. Mijn advies: beroep je op non-conformiteit (zie consumentenrecht / Burgerlijk wetboek), lever het ding in en laat je niet aan het lijntje houden. Die dure fout heb ik gemaakt, niets dan ellende gehad
17 november 2024 om 21:16 #18555755Gisteren Opel Corsa E o.b.v private lease opgehaald. Vandaag geprobeerd om op te laden aan laadpaal aan huis. Tot 4 x toe stoppen doorgeslagen…… . Technisch probleem?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.