Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel vectra c 1.8 16v houd in
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 december 2021om 11:31 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2021 om 17:26 #18450045
Goedendag ben sinds kort eigenaar van een vectra c gts 1.8 16v 2002
Nu is de distributieriem vervangen en loopt de motor koud heel raar in toerental en valt bijna uit. Bij het optrekken laag in de toeren houdt de auto in. En ook hoger in de toeren houd hij in en loopt niet fijn.
Garage heeft van alles geprobeerd maar kan het niet goed vinden (zegt hij) hier iemand ervaring mee ?
27 december 2021 om 14:00 #18450271Staat de distributie wel goed op tijd?
Nokkenas- of krukassensor misschien kapot gegaan bij het onderhoud?
Het zou ook nog je koelvloeistoftemperatuursensor kunnen zijn…
Of te wel de garagist moet de boel gewoon goed uitlezen.
27 december 2021 om 16:44 #18450288Vaak als dit soort problemen na vervangen distributie zijn ontstaan staat die niet meer op tijd. In ergste geval zoveel van tijd met motorschade tot gevolg. Wat ook kan is dat de luchtmassa meter defect is of niet goed is aangesloten na vervangen van de distributie riem.
Maar eerst de timing laten controleren, meestal staat die gewoon fout. Als die fout heeft gestaan meer dan 1 tand en daarna is goedgelegd heb je motorschade en zijn je kleppen krom.
27 december 2021 om 19:30 #18450301Goededag heb de garage gesproken en hij staat op tijd heeft hij nog eens gecontroleerd hij heeft het brandstof filter vernieuwd en iets met luchtmassameter, en 3 sensoren en nu moet ik langs de opel dealer om de auto te laten resetten. Die afspraak heb ik op 6 januari. Maar in elk geval bedankt alvast voor jullie reacties ik laat het nog horen :cheers:
27 december 2021 om 19:48 #18450304Er is niets te resetten.
27 december 2021 om 19:53 #18450309Oke heb er wel iets verstand van maar dan houd het op. Hij zij er moet iets gereset worden in standaard waarden ofzo. Omdat de brandstoffilter is vervangen en iets over het inspuiten . ……. voor de rest geen idee
27 december 2021 om 20:16 #18450310Bla bla bla hij zij allees van, tot je bij de deur eruit ben. Na distributieriem vervangen, er is niets te resetten.
Maar ja, je moet mij niet te geloven, doe maar 200€ @opel dealer, maar dan betaal ze als niet opgelost is?
28 december 2021 om 11:27 #18450376Opel ECU hoeft niets opnieuw ingeleerd te worden of gereset, als het storingsmeldingen geeft in de ecu dan zijn de storingen dus nog steeds niet opgelost. Als die voor de distributie wissel goed liep is er meestal schade ontstaan bij distributie wissel.
Dus compressie test doen op alle cilinders en timing controleren. Is op 1 van die cilinders compressie onder de maat kans groot dat een van de kleppen krom is. Als die 1 van de sensoren heeft vervangen door imitatie sensoren in plaats van origineel levert dit nog veel meer problemen op. Dus dan snel terug en de originele terug laten steken.
Mijn advies, alle originele sensoren terug laten bouwen en naar een andere garage voor second opinion. Deze heeft geen idee hoe de Z18XE motoren van opel werken.
28 december 2021 om 11:31 #18450378Overigens als er een foutmelding komt over P0170 en p0340 staat de riem gewoon verkeerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.