Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Bestuurdersstoel niet te verzetten
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 september 2021om 10:06 door Koffie.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2021 om 01:39 #18433094
Hallo forumleden.
Ik heb een Opel Astra G station, met een probleem. Mijn vrouw heeft erin gereden met de stoel helemaal in de voorste stand. Maar nu ik erin wil rijden gaat de stoel wel iets naar achter of weer terug naar voren, maar wordt na meer na achter geblokkeerd. Lijkt wel of er in de rail iets ligt wat hem blokkeerd. Maar zie niets zitten, oftewel je kunt er amper in de rail kijken. Zit er dan nog meer dan die ontgrendeling die de stoel wel of niet laat verschuiven? Want met ontgrendeling kan ik nog wel iets naar voren, en daarna iets naar achter. Maar verder naar achteren blokkeerd hij.
Enig idee wat hier aan opgelost kan worden? :smiley-car:
5 september 2021 om 20:50 #18435458- Toch even een vraag, ik heb dus een Opel Astra G station oktober 1999. Nu wil ik de bestuurdersstoel eruit halen omdat deze niet meer te verzetten is. Maar nu zitten er aan de achterzijde van de rail boutjes met Torx. Waardeloos is al dat de diepte van de Torx niets te veel is. Maar het grote probleem is dat die boutjes met een bitje en sleuteltje met geen mogelijkheid is los te maken. Kom gewoon kracht tekort. Nu las ik op internet dat er busbitjes zijn voor aansluiting op een stevige ratel uit een doppendoos. Ik wil dat dan bestellen, maar wat voor een maat is dat dan. Hier heb ik enkele bitjes om te passen, maar allen passen ze een beetje. CR-VT-40 en CR-VT-50. Maar welke Torx met bus moet ik nu bestellen, iemand bekend met de juiste maat? En zit er onder mijn stoel hier ook airback aansluiting? Hoop dat ik die stoel eruit krijg (grijs) en er een ander goed oudje voor kan vinden. Pffff wat een vragen, sorry hoor, maar kom er maar niet uit. Hopelijk hebben jullie de oplossing.
6 september 2021 om 20:49 #18435627De boutjes achterin de stoelrails zijn T40. Ze kunnen inderdaad erg vast zitten. Een wringijzer van 50 cm lang is handig want dan schiet het bitje niet zo snel uit de boutkop. Je hebt maar één kans, als het bitje eenmaal eruit is geschoten kan de bout zo vernaggeld zijn dat het niet meer lukt. Dat wordt dan slijpen vanaf de onderzijde van de auto.
Onder de stoel zit een aansluiting voor de gordelspanner. Je kan de stekkerhouder aan de voorzijde uit de stoel schuiven. Er zit een lipje aan dat je naar naar boven of naar beneden moet duwen voordat hij los schuift. Koppel het stekkertje zelf pas los nadat je de accu een half uur losgekoppeld hebt, anders krijg je een foutmelding in het airbagsysteem.
Met de stoel gedemonteerd kan je misschien vinden waarom hij niet meer schuift. Het mechaniek is in ieder geval beter zichtbaar.
7 september 2021 om 20:26 #18435865Bedank voor uw informatie. Bouten losgemaakt met torxbus T40 en stevige lange ratel. (inderdaad zwaar werk). Heb de rail nagekeken, en de oorzaak blokkade was een muntje van een warenhuis voor zo een boodschappen wagentje. Gelukkig hoefde de stoel er niet uit, en ook hoefde ik ook niet de bedrading los te koppelen. Bouten weer vastgezet en probleem opgelost.
:dank-u:
8 september 2021 om 10:06 #18435933Kijk, dat is het betere werk!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.