Forumindex › Forums › Modellen › Mokka › verwachten prijs nieuwe mokka E
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 1 oktober 2020om 18:59 door pjotter.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2020 om 19:33 #18377952
Opel Mokka-e
Elektrische Auto – 12% Bijtelling
€ 37 500 *Prijs vanaf
45.0 kWh *Accu Bruikbaar
255 km *Actieradius
176 Wh/km *Verbruik
Deze elektrische auto is nog niet leverbaar
Specificaties met een * zijn schattingen
Vanaf 4 juni 2020: subsidie voor particulieren!
Deze auto komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie van €4 000.
Klik hier voor meer informatie over de subsidieregeling.
Prijs vanaf *€ 37 500
Bestelbaar
Nee, verwacht
Verwacht vanaf *
Februari 2021
Leverbaar tot
–
Leasen vanaf *€ 450 /mnd
Netto Bijtelling 2021 (Schijf 1) *
€ 139 /mnd
Netto Bijtelling 2021 (Schijf 2) *
€ 186 /mnd
Wegenbelasting (MRB)
€ 0 /mnd
De prijs is nog niet bekend: de prijzen zijn alleen ter onderlinge vergelijking en indicatie. Getoonde prijs is een geschatte richtprijs incl. BTW.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Bijtelling voor 2021 en later is geschat op basis van aangekondigde fiscale regels.
Praktische Actieradiustussen 180 – 385 km
Stad – Winter *
255 km
Snelweg – Winter *
180 km
Gecombineerd – Winter *
215 km
Stad – Zomer *
385 km
Snelweg – Zomer *
230 km
Gecombineerd – Zomer *
290 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
(Advertisement)Prestaties
Acceleratie 0 – 100 km/u *
8.5 sec
Topsnelheid
150 km/u
Actieradius Elektrisch *
255 km
Totaal Vermogen
100 kW (136 pk)
Totaal Koppel
260 Nm
Aandrijving
Voor
Accu en Opladen
Accu Capaciteit *
50.0 kWh
Laadaansluiting *
Type 2
Locatie Laadpoort
Linkerzijde – Achter
Laadvermogen
11 kW AC
Laadtijd (0->255 km)
5 uur
Laadsnelheid
53 km/u
Kosten Publiek Laden
€5,81 per 100 km
Kosten Vroaming
€3,87 per 100 km
Accu Capaciteit Bruikbaar*
45.0 kWh
Snellaadaansluiting *
CCS
Locatie Snellaadpoort
Linkerzijde – Achter
Snellaadvermogen (max)
100 kW DC
Snellaadtijd (26->204 km)
27 min
Snellaadsnelheid
390 km/u
Kosten Snelladen
€10,38 per 100 km
Kosten Vroaming
€3,87 per 100 km
Klik hier voor alle laadmogelijkheden
Kosten (snel)laden op basis van gemiddelde laadkosten incl. BTW in Nederland. Kosten per 100 kilometer op basis van Real Range.
Sponsored Content: kosten Vroaming op basis van Total Vroaming Compleet.
(Advertisement)Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius *
255 km
Verbruik Voertuig *
176 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig *
2.0 l/100km
WLTP Normering
Actieradius
322 km
Verbruik Normering
Geen Data
Verbruik Voertuig
140 Wh/km
CO2 Uitstoot
0 g/km
Benzine Equivalent Normering
Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig
1.6 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruiktussen 117 – 250 Wh/km
Stad – Winter *
176 Wh/km
Snelweg – Winter *
250 Wh/km
Gecombineerd – Winter *
209 Wh/km
Stad – Zomer *
117 Wh/km
Snelweg – Zomer *
196 Wh/km
Gecombineerd – Zomer *
155 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Afmeting en Gewicht
Lengte *
4150 mm
Breedte *
1750 mm
Hoogte *
1525 mm
Wielbasis *
2650 mm
Massa Rijklaar *
1550 kg
Toegestane Max. Massa
Geen Data
Bagageruimte
Geen Data
Bagageruimte Max
Geen Data
Trekgewicht Ongeremd
Geen Data
Trekgewicht Geremd
Geen Data
Daklast Maximaal
Geen Data
Laadvermogen Maximaal
Geen Data
Overige
Zitplaatsen
5 personen
Isofix Voorbereid
Geen Data
Draaicirkel
Geen Data
Carrosserie
SUV
Segment
B – Compacte Klasse
Dakrails
Geen Data
Bijtelling Overzicht
Op kenteken in 2021
Bijtelling
12% / 22%
12% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1) *
€ 139 /mnd
Netto (Schijf 2) *
€ 186 /mnd
Op kenteken in 2022
Bijtelling
16% / 22%
16% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1) *
€ 186 /mnd
Netto (Schijf 2) *
€ 248 /mnd
Op kenteken in 2023
Bijtelling
16% / 22%
16% beperkt tot
€ 40 000
Netto (Schijf 1) *
€ 186 /mnd
Netto (Schijf 2) *
€ 248 /mnd
Getoonde bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden vanaf de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating.
Overdracht van eigendom heeft hierop geen invloed. Na 60 maanden wordt het percentage vastgesteld conform de dan geldende regels.
Bekijk de Mokka-e op de website van Opel
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.Opladen van Opel Mokka-e (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Opel Mokka-e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.Type 2 (Mennekes – IEC 62196)
Laadpunt
Maximaal
Vermogen
Tijd
Snelheid
Stopcontact (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
23u15m
11 km/u
1-fase 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
14u30m
18 km/u
1-fase 25A (5.8 kW)
230V / 1x25A
5.8 kW
9u15m
28 km/u
1-fase 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
7u15m
35 km/u
3-fase 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
5 uur
51 km/u
3-fase 25A (17 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
5 uur
51 km/u
3-fase 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
5 uur
51 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.(Sponsored Content)
Wat kost het opladen?
Regulier
Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Thuis Laden
€0,22€3,87
€0,22€3,87
Publiek Laden (laag)
€0,18€3,17
€0,22€3,87
Publiek Laden (gemiddeld)
€0,33€5,81
€0,22€3,87
Publiek Laden (hoog)
€0,40€7,04
€0,22€3,87
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten ‘Vroaming’ zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
Snelladen van Opel Mokka-e (10 -> 80%)
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen van de Opel Mokka-e.Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Combined Charging System (CCS Combo 2)Laadpunt
Maximaal
Gemiddeld
Tijd
Snelheid
CCS (50 kW DC)
50 kW
40 kW †
50 min
210 km/u
CCS (100 kW DC)
100 kW
75 kW †
27 min
390 km/u
CCS (150 kW DC)
100 kW †
75 kW †
27 min
390 km/u
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
(Sponsored Content)Wat kost het snelladen?
Regulier
Vroaming
Locatie
1 kWh100 km
1 kWh100 km
Snelladen (laag)
€0,35€6,16
€0,22€3,87
Snelladen (gemiddeld)
€0,59€10,38
€0,22€3,87
Snelladen (hoog)
€0,69€12,14
€0,22€3,87
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor snelladen zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal.
Kosten ‘Vroaming’ zijn op basis van Total Vroaming Compleet. Een energiecontract met groene stroom van Total is onderdeel van dit pakket.
Kijk voor alle voorwaarden op total-edrive.nl .
(Advertisement)Nieuws over de Opel Mokka-e
Nieuw gezicht voor tweede generatie Opel Mokka
Gepubliceerd: 24 juni 2020 16:35 | E-DriversOpel presenteert de nieuwe, elektrische Mokka-e. Nu Opel deel uitmaakt van de PSA Group waait er merkbaar een frisse wind door de Duitse gelederen. De tweede generatie van de Mokka is ontworpen volgens Opels nieuwe designstrategie en kun je onder anderen herkennen aan de nieuwe ‘Vizor’.
Opel is vernieuwde Mokka volop aan het testen
Gepubliceerd: 19 mei 2020 13:43 | E-DriversNa de nieuwe Corsa-e is Opel bezig met het vernieuwen van de Mokka. Deze wordt – net als het huidige model – compact en stoer. Maar volgens Opel op een “maar op een progressievere, moderne manier”. Hij is nog compacter voor in de stad en daarnaast nóg stoerder, waarmee Opel een grotere doelgroep hoopt…
Alles over de Opel Mokka-e
Prijs, lease en bijtelling
De Opel Mokka-e heeft een geschatte prijs vanaf €37 500. De auto heeft een bijtelling van 12% tot 40.000 Euro en over het restant daarboven 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €139 per maand indien de bijtelling in schijf 1 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 2) is de netto bijtelling vanaf €186 per maand. De bijtelling is gebaseerd op de verwachtte fiscale regels van het jaar waarin de Opel Mokka-e voor het eerst leverbaar wordt (2021).De Opel Mokka-e is te leasen vanaf ongeveer €450 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling
Aandrijving en prestaties
De Opel Mokka-e is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Opel Mokka-e is 100 kW (136 pk). Het maximale koppel is 260 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een geschatte acceleratie van 0 naar 100 km/u in 8.5 seconde gehaald. De topsnelheid is 150 km/u.Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Opel Mokka-e heeft een geschatte capaciteit van 50 kWh. Daarvan is 45 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een geschatte actieradius van ongeveer 255 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 180 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 385 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 11 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 5 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 23 uur 15 minuten.
Snelladen is mogelijk via een CCS aansluiting. Het maximale snellaadvermogen is 100 kW. De accu kan echter niet continu met dit vermogen geladen worden. In een gemiddelde snellaadsessie zal het gemiddelde snellaadvermogen ongeveer 75 kW zijn. De accu laadt daarmee in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80%. Hiermee wordt ongeveer 175 kilometer aan actieradius toegevoegd.
Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto
Energieverbruik
Het geschatte energieverbuik van de Opel Mokka-e is ongeveer 17,6 kWh/100km. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.0 l/100km bij een traditionele benzineauto.Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 25 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 11,7 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
CO2 Uitstoot
De Opel Mokka-e stoot bij het rijden geen CO2 uit. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Door echter op duurzaam opgewekte energie te rijden is bijna volledig zonder CO2 uitstoot te rijden. Ter vergelijking: ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij, maar deze uitstoot is moeilijker te reduceren.Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van Opel
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Mokka-e op de officiële site van Opel.Naar de Mokka-e op de website van Opel.
Opel Mokka-e
Elektrische Auto – 12% Bijtelling23 september 2020 om 18:51 #18390616https://www.opel.de/content/dam/opel/germany/fahrzeuge/mokka-new/downloads/DE_Mokka_Mokka_e_21-0_Preisliste_web.pdfOp zoek naar een nieuwe (elektrische) crossover? Dan wil je vast weten hoeveel de nieuwe Opel Mokka en Mokka-e kosten.
Opel is de auto al een aantal maanden aan het teasen, maar eindelijk weten we hoeveel het nou kost: de Opel Mokka en de Opel Mokka-e. Deze crossover is tamelijk belangrijk voor Opel, het is namelijk de eerste auto met het nieuwe familiegezicht van het bedrijf. Daarnaast is het een crossover, een auto waarvan je sowieso veel stuks moet kunnen verkopen. Én de auto wordt verkocht als benzine- en dieselvariant en elektrische auto. Voor ieder wat wils, dus.
Kosten Opel Mokka
Maar we beginnen met de verbrandingsmotoren. Opel gaat de Mokka verkopen met in ieder geval twee 1,2 Turbo-benzinemotoren. Deze driecilinders kunnen 100 pk en 205 Nm leveren, of 130 pk en 230 Nm. Kopers kunnen kiezen uit een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten, of een achttrapsautomaat. De handgeschakelde 1,2 Turbo met 100 pk kost 26.299 euro. Privateleasen kan ook, voor 339 euro per maand (contract van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar).Daarnaast komt er, zoals gezegd, een dieselvariant. Deze Mokka krijgt een 1,5-liter dieselmotor, die 110 pk levert. De prijs van deze Mokka, inclusief die van de 1,2 Turbo met 130 pk, maakt Opel ‘binnenkort’ bekend. Op dat moment zijn de Mokka’s ook te bestellen.
Wil je echter meer pk en de wereld redden? Dan moet je voor de Opel Mokka-e gaan. Deze krijgt namelijk een elektromotor die 136 pk produceert. Met de 50 kWh-accu kan de Mokka-e 322 WLTP-kilometers rijden. De Opel Mokka-e is te koop voor 35.399 euro, of te privateleasen voor 465 euro per maand (60 maanden en 10.000 kilometer per jaar).
Standaard krijgt de Mokka LED-lampjes rondom, een elektrische parkeerrem en verkeersbordherkenning. Uiteraard zijn er ook opties te bestellen, zoals een achteruitrijcamera, automatische Park Assist, ACC met stop & go en Active Lane Positioning. De koplampen zijn daarnaast te koop als IntelliLux LED Matrix-verlichting. Een sportieve GS Line-uitvoering, massagestoelen, een grotere 10″ touchscreen (standaard 7″) en actuele verkeersinformatie zijn eveneens optioneel.
Concurrentie
Qua (elektrische) concurrenten hebben we onder meer bovenstaande DS 3 Crossback E-Tense. Deze rijdt op hetzelfde platform als de Mokka, al kan de Fransoos 2 kilometer minder ver rijden. Oh, en je moet 43.840 euro betalen, 8000 euro meer dan voor de Opel.
Een andere concurrent is de MG ZS EV. Deze is nu te koop voor 30.985 euro, 5000 euro minder dan de Opel Mokka-e. Wel heeft deze elektrische crossover een actieradius van slechts 263 kilometer, wat een aardig verschil is met de 322 kilometer van de Duitser.
1 oktober 2020 om 18:59 #18391445 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.