Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koelvloeistof lekkage vectra c
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maart 2020om 16:31 door wingersv.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2020 om 19:36 #18371544
Hallo,
Ik heb het probleem dat de wagen veel koelvloeistof verliest. Na een lange tijd zoeken ben ik er achter gekomen dat er water achter het plaatje weg druppelt zoals aangegeven in de 1e foto. Zover ik kan zien lopen er alleen leidingen achter dat plaatje langs die uit de pot op de 2e foto vandaan komen. De plek waar de leidingen van de kachel naar binnen gaan is kurkdroog. De voetenruimte is ook droog.
Iemand een idee waar de lekkage zou kunnen zitte waardoor het water op die plek uit komt?
2 februari 2020 om 17:38 #18372129het water wat achter dat plaatje vandaan komt, is airco condens water.
en de leidingen zijn remleidingen, die lekken geen water.
hoeveel is veel koelvloeistof verlies?
2 februari 2020 om 21:27 #18372137Dat verklaart de heldere kleur van het water en waar het vandaan komt.
Het verlies is groot, ik had van de week 12 liter water nodig om steeds bij te vullen op een rit van 110 km naar me werk en weer 110 km terug. Na 16 km ging het lampje weer branden. Maar sinds vrijdag was het ineens minder, toen kon ik met 5 liter heen en terug. Wel bleef de temperatuur hoger dan voorheen. Eerst was die altijd 82° en nu steeds rond de 90/92°.
Vorige week had ik een looprol van de multiriem kapot, dus moest onder de auto. Had toen nog even goed gekeken bij de waterpomp (zover dat wou zonder brug) en daar was het droog, ook met draaiende motor.
Door een chronisch tijdgebrek heb ik verder nog niet kunnen zoeken.
Denk dat ik de auto maar weg moet brengen en op druk moet laten zetten om het lek te vinden
2 maart 2020 om 13:55 #18372826Welk type motor ligt er in? Van de 140PK 1.8 weet ik dat die een oliekoeler heeft die gekoeld wordt met koelvloeistof. De afdichtingen daar in willen na verloop van tijd slecht worden en dan kan de koelvloeistof bij de olie in komen, of andersom.
Het flauwe is dat olie en/of koelvloeistof verbruik wisselend is. Soms raken de scheurtjes in de afdichtingen verstopt met olie (of bezinksel uit de olie) waardoor je spontaan minder verlies hebt. En dan een maand later kan het weer helemaal fout zijn.
Heb je een automaat, dan kan het ook in de warmtewisselaar van je automaatbak zitten. Die wordt ook gekoeld met koelvloeistof. Gaat die inwendig lekken, dan komt er koelvloeistof in je automaat terecht, en daar kunnen ze niet tegen.
2 maart 2020 om 16:31 #18372834Ik heb een Z30DT blok er in liggen.
Het lek is inmiddels gevonden, was een slang die onder de dieselrail zit. Zal even een foto er bij doen.
Nou moet ik het volgende probleem uitzoeken. Er zit olie in de luchtinlaat. De buis van de interkoeler naar de luchtinlaat zit olie in zag ik.
Ook moet ik de pakkingen die aan de onderkant van de luchtinlaat zitten even vervangen, die zijn kapot gok ik of niet terug geplaatst door de gene die de slang heeft gerepareerd. Het klinkt nu of ik een lekke uitlaat heb. Heb ook geen vermogen meer van de turbo. Lampje met het autotje met sleutel brand nu ook.
Binnenkort maar eens een op-com bij ali bestellen als china weer in beweging komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.