Forumindex › Forums › Modellen › Crossland › Crossland X elektrische ruitbediening defect van nieuwe wagen (4maand oud)
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 augustus 2019om 11:58 door ricy.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2019 om 11:45 #18368317
Hallo iedereen mijn wagen is nog maar 4 maanden oud en gisteren bij het bedienen van mijn ruit aan de passagiers zijde hoorde ik ineens gekraak en ik kreeg het raam niet meer naar beneden of naar boven.
Nu was ik toevallig ongeveer ter hoogte van mijn lokale garage en reed ik dus direct binnen om te laten herstellen.
Toen werd mij duidelijk gemaakt dat ik de wagen wel voor enkele dagen zou moeten missen aangezien er stukken moesten besteld worden.
Toen ik zei maar ik heb toch één jaar gratis Opel Assistance, heb ik dan geen recht op een ruilwagen, was het antwoord neen want daarvoor moet hij in panne staan en aangezien je nog kon rijden kun je daar geen beroep op doen!Thuis gekomen dacht ik zal toch eens bellen naar Opel Assistance, legde daar alles uit wat gebeurd was met mijn raam en vroeg meteen of ik recht had op een ruilwagen. Het antwoord was eerst ja en na ingeven van de gevraagde gegevens, was de volgende vraag waar sta je met de wagen, toen ik uitlegde dat ik direct binnen gereden was bij mijn lokale garage Opel verdeler voor herstelling omdat ik daar toevallig in de nabijheid het probleem voor had, maar ik de wagen zeker voor enkele dagen moest daar laten om de nodige stukken te bestellen en de herstelling uit te voeren, was het antwoord ja meneer in dit geval had je eerst ons moeten opbellen en dan wordt alles geregeld ter plaatse, maar aangezien je al de wagen ter herstelling hebt aangeboden bij je lokale Opel verdeler heb je geen recht meer op een ruilwagen!
Nu heb ik reeds wat gezocht op internet wat die gratis Opel assistance voor één jaar, juist inhoud en wat de voorwaarden zijn om recht te hebben op een ruilwagen enz. , maar ik vind er weinig over, weet er soms iemand waar je die voorwaarden ergens kunt downloaden op één of ander site?
Met dank.
27 augustus 2019 om 21:58 #18368340Bedoel je deze ?
https://www.opel.nl/content/dam/opel/netherlands/owners/garantie/voorwaarden-pechhulp/Opel-Pechhulp-Voorwaarden.pdfDe voorwaarden zijn vanaf hier te bereiken:
https://www.opel.nl/apps/News/actions/opel-pechhulp-onderweg.aspxAls ik het goed begrijp heb je inderdaad helaas geen recht meer op een ruilwagen. Als je contact opneemt met Opel Assistance, dan neem je in feite contact op met de ANWB (zie laatste pagina van de voorwaarden). De ANWB regelt een ruilwagen voor jou, dus niet Opel.
Trouwens dit is de definitie van pech in de voorwaarden: “Een mechanisch defect waardoor u niet meer verder kunt rijden of waardoor verder rijden niet veilig is.” De vraag is dan, kon je veilig verder rijden met de kapotte raam ?
28 augustus 2019 om 11:58 #18368347Bedankt voor het bezorgen van de links met voorwaarden.
Zou dit wel ANWB zijn voor Opel België?Nu weet ik niet echt welke formule van Opel assistance er juist inbegrepen was bij de aankoop van mijn nieuwe wagen!
Ik denk dat er alleen een summiere uitleg staat achteraan in het onderhoudsboekje, maar dat steekt nu in mijn wagen die nog bij mijn lokale Opel verkoper staat ter herstelling (NB: gisteren heeft hij nodige stukken besteld voor de herstelling) .
In ieder geval als ik de wagen mag afhalen ga ik hem eens de vraag stellen welke formule van assistance het is en als het de voorwaarden zijn die beschreven staan in Opel pechhulp!De vraag of het rijden veilig is met een ruit aan de bestuurderskant die volledig open staat veilig is, ja dat is inderdaad weer voor interpretatie vatbaar, mss wel als het water giet? (bijkomende waterschade zit er dan wel in), en zal weer afhangen van de interpretatie en goodwill van de persoon die ter plaatse komt, die op dat moment moet beslissen of je recht hebt op een ruilwagen!
Maar langs de andere kant is het ook erg dat je voor een wagen die nog in garantie is en nog maar 5 maand oud is, die je wegens de herstelling van een technisch defect een paar dagen niet meer kunt gebruiken, er dan door Opel geen ruilwagen kan voorzien worden en je in feite dan zelf moet opdraaien voor de kosten van een vervangwagen?Enfin ik weet het, alles is voor interpretatie vatbaar maar over het algemeen is hun interpretatie wel meestal in hun voordeel ook!
Mvg,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.