Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C koppeling + vraagjes
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 juli 2019om 21:34 door richardschaeks.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2019 om 12:45 #18367633
Goedendag!
Onlangs een Corsa C Silverline (1.2 twinport) aangeschaft uit 2006 (Kleur Metro, met donkere achterlichten), hiervan wil ik op termijn de koppeling gaan vervangen (drukgroep, druklager en koppelingsplaat) nu heb ik echter geen enkel benul van wat er in de Corsa C gaat, alsmede waar ik eventueel de informatie kan vinden wat ik moet hebben.
Als ik op bv. mister-auto kijk en filter op koppelingsset kom ik verschillende varianten tegen (klik voor link)
Verder de vraag hoeveel werk het is om bij de Corsa de koppeling te vervangen (gewend aan AWAD waar alles mooi in een lijn ligt.)
Verder nog wat kleine vraagjes.
De auto is voorzien van een CD30, nu begreep ik dat hier geen AUX op aan te sluiten is zonder soldeerwerk. Kan ik deze zonder meer vervangen voor een 1-din radio van Pioneer icm. een zilver frame (2-din naar 1-din frame)?
Originele projectorheadlights, welke lamptypes zitten hier in?
Onderhoudshistorie geeft aan dat er 5w40 in zit, is dit juist?
Bandenmaten, wat zijn de ‘fabrieks af’ geleverde bandenmaten / velgmaten voor de Corsa C? (et waarde?) heb 4-gats velgen op dit moment.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!23 juli 2019 om 20:29 #18367642<p style=”text-align: left;”>Koppeling, LUK of sachs pakken, vervangen heb ik toen binnen een 5 uur gedaan zonder brug maar met een smeerput, brug aanrader! Meteen nieuwe bakolie erin!</p>
Radio kun je gewoon een enkeldins inzetten met een dubbeldins houder, mogelijk wel dat je wat verloopstekkers moet halen en stuurwielbediening kan mogelijk niet naar behoren werken.Koplampen zijn h7!, Als je de 3d lampen heb zou ik voor xenons gaan omdat de koplampen niet al te fel lichtbeeld hebben.
Olie is goed, je mag ook naar 10w40 gaan als die meer dan 100.000 km gelopen heeft, ga niet terug naar 5w30 want dan ga je om problemen vragen bij deze blokjes(olie kettingspanner) dus je mag naar 10w40 of op 5w40 blijven!
Bandenmaat moet ik het antwoord je schuldig blijven!
23 juli 2019 om 21:11 #18367645[quote quote=18367642]<p style=”text-align: left;”>Koppeling, LUK of sachs pakken, vervangen heb ik toen binnen een 5 uur gedaan zonder brug maar met een smeerput, brug aanrader! Meteen nieuwe bakolie erin!</p> Radio kun je gewoon een enkeldins inzetten met een dubbeldins houder, mogelijk wel dat je wat verloopstekkers moet halen en stuurwielbediening kan mogelijk niet naar behoren werken. Koplampen zijn h7!, Als je de 3d lampen heb zou ik voor xenons gaan omdat de koplampen niet al te fel lichtbeeld hebben. Olie is goed, je mag ook naar 10w40 gaan als die meer dan 100.000 km gelopen heeft, ga niet terug naar 5w30 want dan ga je om problemen vragen bij deze blokjes(olie kettingspanner) dus je mag naar 10w40 of op 5w40 blijven! Bandenmaat moet ik het antwoord je schuldig blijven![/quote]
Beste richard,
Hartelijk dank voor je reactie.
Daar er een overdaad aan 5w40 aanwezig is (we hebben nog een C-klasse die ook 5w40 heeft) houden we het lekker bij deze Olie. Wel goed om te weten vooral geen dunnere olie te gaan gebruiken.Wat de koppellingsset betreft blijft lastig.
Als ik op LUK filter kom ik een 2-tal sets tegen maar geen flauw idee wat het verschil tussen deze sets is.Betreft
LuK – Ref: 620 3090 34
Bij deze staan tevens OEM nummers vermeld:
Vervanging van 619 2395 33620 3125 33En de 2e set:
LuK – Ref: 620 3075 33
Hier staan geen nummer bijHet gros van de sets is 200mm met 14 tanden maar ook komt er 190 met 14 tanden uit de zoekactie.
Nu heb ik weinig behoefte om de hele zwik te demonteren en er vervolgens achter te komen dat het niet past. Hoe kan ik het beste nalopen of ik een passende koppelingsset ga ontvangen?
Zijn er wellicht gebruikers op het forum werkzaam bij Opel die aan de hand van mijn chassisnummer een en ander na kunnen kijken?
De lokale dealer zal niet te happig zijn informatie te verstrekken (van horen en zeggen..)23 juli 2019 om 21:34 #183676462de set is voor een semi automaat, dat vind ik er wel over als ik op luk nummer zoek.
Je heb in iedergeval 200 mm nodig 14 tands! Ik zelf ben niet zon fan van mister auto omdat ik toch b en c kwaliteit daar merk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.