Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel vectra c z22yh geen vermogen alles vervangen!
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 juli 2019om 23:00 door Outzy.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2019 om 17:20 #18365080
Ik heb een nieuwe pomp gekocht en de vectra reed weer als een zonnetje helaas maar voor 1 dag.
Ik kwam alleen maar voor een dynamo en toen kwamen er nieuwe bougies, bobine en een hogedrukpomp bij.
De vectra reed weer als van ouds helaas maar voor 1 dag.Eerst had ik geen toeren boven de 3000 na vervangen van de pomp was alle power weer goed maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen toeren (power) heb tot 3000 toeren.
Heb de vec gelijk weer laten uitlezen maar geen fout codes.Opel gebeld en die gaf aan dat er ergens rond 2006 of zo een terug roep actie was dat als je pomp stuk ging die onder garantie werd vervangen.
De meneer vertelde mij wel dat het ook noodzaak is als je de pomp vervangt ook de sensor moet vervangen.Heb nu een nieuwe sensor besteld via duitsland en zeker niet bij de opel want dat koste even 473 euro in de btw.
Ik hoop dus dat de sensor gaat helpen en zo niet weet ik het ook even niet meer.
(Update vandaag de senor binnen gehad de auto start lekker en loopt goed stationair alleen nog steeds geen vermogen onderin)
Is er toevallig nog iemand op het forum die weet wat het zou kunnen zijn.
Groetjes Dennis :help:
27 maart 2019 om 19:10 #18365086Zoals ik in het andere topic ook al aangaf distributie ketting laten controleren!!
27 maart 2019 om 20:50 #18365098@opeltje 17 zie dat je wat had geschreven. daar is niets mis mee kun je mij uitleggen wat je ermee bedoeld een ketting kan niet zomaar een tand overslaan en maakt ook geen lawaai ofzo.
27 maart 2019 om 22:47 #18365103Nogmaals heb dit met een ander forumlid mee gemaakt motor maakte ook geen herrie maar ketting stond wel van tijd! Exact dezelfde symptomen als bij jou.
En hoe weet je zo zeker dat er niks mis mee is?
28 maart 2019 om 10:33 #18365105wat een raar verhaal
En als de ketting geen gek lawaai doet en dan het is goed en dan hoe kan het de kracht van de auto beïnvloeden? Ik ben meer geneigd om aan een EGR-probleem te denken of gasklep
28 maart 2019 om 17:01 #18365115Als de ketting van tijd staat, gaan de kleppen op een verkeerd open en dicht, waardoor er geen lucht en brandstof in en uit kan op het juiste moment.
Waardoor het slechte vermogen ontstaat, op toeren heb je hier minder last van omdat de kleppen dan veel sneller openen en sluiten.
28 maart 2019 om 18:57 #18365120waar ik vandaag tegen aan ben gelopen is dat de auto stil heeft gestaan volledig koud en de vec wou starten dat ging erg moeizaam met het gaspedaal vol gas ingetrapt kwam de motor hikkend en stotterend op gang waarna de auto goed stationair blijft lopen.
enig idee heb btw fotos gemaakt van het uitlezen real time waaruit blijkt dat dit totaal niet te maken heeft met de inspuiting etc.
ik denk zelf dat het probleem niet ligt bij de ketting.
28 maart 2019 om 21:13 #18365123Ook weer een symptoom van verkeerde ketting timing, beroerd lopen bij koude start!
Laatste keer dat ik het zeg, laat het controleren! Zoveel werk is het niet voor een garage!
28 maart 2019 om 21:25 #18365124<p style=”text-align: left;”>@Opeltje17 aangezien je het blijft zeggen ga ik het nu wel laten na kijken als het zo is hoor je dit gelijk van mij kan wel even duren aangezien ik eerst een afspraak zou moeten maken.</p>
29 maart 2019 om 08:00 #18365133Als de ketting nooit vervangen is ga er maar vanuit dat de ketting van tijd is. EGR klep probleem zal het niet zijn, vermoed zelfs dat die die niet heeft. Van welk bouwjaar is de auto? Brandstofpomp / sensor kun je prima controleren middels een opcom en een stukje rijden. Dan zie je al snel dat de pomp de waardes niet haalt of dat er vreemde waardes tussen zitten (Sensor Stuk).
1 april 2019 om 20:17 #18365234Haasje17 sorry voor de late reactie.
wat voor nu vervangen is zijn de pomp en sensor tevens nieuwe bougies en bobine kwam enkelt voor de dynamo :)
auto is uit 2004.
we hebben nu de auto maar ergens anders heen gebracht en die is als het goed is wel serieus de oude garage kwam nu weer met het argument dat de luchtmassameter defect zou zijn.
als nog hou ik jullie op de hoogte wat er aan de hand is en hoe het opgelost is
3 april 2019 om 20:05 #18365276Ik heb de auto weer terug en niets kunnen vinden het blijkt dat de ketting een 40000 km geleden vervangen is en die zit verder goed op zijn plek.
De wervelkleppen zijn nagekeken en ook daar is niets mis mee.
Verder is het nu een raadsel waarom de vec dus zo moeilijk start en geen power heeft.
Als er nog iemand is met enige tips heel graag :help:
Bedankt alvast voor alle input
Dennis
3 april 2019 om 21:01 #18365278Hoe is ie gecontroleerd? Met speciaal gereedschap?
13 april 2019 om 12:09 #18365514ooit hetzelfde meegemaakt bij een signum.
bleek een verstopte katalysator te zijn, kwamen ook geen fout code’s uit met deze storing.
21 april 2019 om 17:38 #18365700@ iedereen ik heb alle punten geprobeerd die ik uit input heb gekregen @ opeltje17 is nagekeken met gereedschappen die daar voor zijn de ketting is het niet.
@ dockedmarc Nieuwe katalysator zit er ook al onder.
Onder andere is het hele blok vervangen en hij rijd start goed loopt goed stationair alleen heb ik nog steeds niet de volledige pk`s tot beschikking.
Lijst:
dynamo
hogedrukpomp
hogedruksensor
opvoerpomp in de tank
benzine filter
bougies
bobine
luchtmassameter
temperatuursensor
katalysatorGeen foutcodes.
ECU Defect, Lambdasondes?
:help: Zijn er nog mensen met tips? :help:
Dennis
23 april 2019 om 09:41 #18365742Missschien zit ik nu heel raar te denken ( geen probleem als ik ook meteen voor lul sta :) ), Maar zitten de juiste bougies erin?
26 april 2019 om 14:18 #18365820hoeveel geld heb je al gespendeerd?
1 mei 2019 om 21:12 #18365946galileo16
bougies zijn ook de goeie voor dit type blok
@Opeltje ben toch van plan de ketting te doen ik ga ervan uit dat de gene die dit bekeken heeft het goed heb maar aangezien het nog prut is.weet jij toevallig of ik deze 2 nodig heb aangezien jij het hebt gehad over distri en balans? Zie link:
Kun je mij hierbij helpen.
Ik hoor graag van je.
mvg Dennis
1 mei 2019 om 21:46 #18365952Dat zijn de goede ja, bovenste is balans onderste is distributie.
Ook nog een klepdekselpakking, krukaskeering(oliepomp keering) en een distributiedeksel pakking bestellen.
Ga je het zelf doen?
2 mei 2019 om 12:52 #18365966@opeltje 17 :dank-u:
ja dat ga ik zeker doen zag dat jij dat ook had gedaan met de motor nog in de wagen.
Waterpomp niet?
heb je nog enige tips en tricks?
mvg Dennis
2 mei 2019 om 15:42 #18365967Ja heb er zat gedaan imiddels, waterpomp heb ik laten zitten is nog niet nodig geweest.
Mocht ie lekken of herrie maken zou ik hem vervangen, anders laten zitten.
Voorste uitlaat rubbers loshalen, dan kan je de motor ver genoeg laten zakken, dan hoef je de achterste steun op de bak niet los te halen.
2 mei 2019 om 18:37 #18365973<p style=”text-align: center;”>@ Opeltje17</p>
is dit wat ik dan nodig heb?Hoor het graag van je.
Of als je tijd en zin hebt als dit niet goed is zou je mij dat dan kunnen toesturen?
Zie foto:
2 mei 2019 om 20:53 #18365979Dit is het ja! Eigenlijk zou je ook de krukaspoelie bout moeten vernieuwen, is een rek bout. Dan heb je helemaal alles.
En heb je ervaring met het doen van distributies? Mocht je er nog nooit één gedaan hebben zou ik je adviseren het zelf niet te doen!
Heb je trouwens al een keer compressie laten meten?
6 mei 2019 om 11:17 #18366053Hoi Opeltje17, ben je toevallig automonteur ? zo ja, zou het mogelijk zijn om de motor van mijn auto te controleren?
6 mei 2019 om 19:02 #18366067[quote quote=18365979]Dit is het ja! Eigenlijk zou je ook de krukaspoelie bout moeten vernieuwen, is een rek bout. Dan heb je helemaal alles. En heb je ervaring met het doen van distributies? Mocht je er nog nooit één gedaan hebben zou ik je adviseren het zelf niet te doen! Heb je trouwens al een keer compressie laten meten?[/quote]
Ik had het ook nog nooit gedaan :).
Wat ik trouwens alleen niet snap. TS zegt dat de auto 1 dag goed reed. Dan ben je een behoorlijke pechvogel als nadat je de brandstoftoevoer en de ontsteking hebt laten doen, de ketting ook nog eens verspringt.
Of zie ik dat verkeerd?
Moet er wel bij zeggen dat ik geleerd heb dat nieuw niet altijd betekend dat het goed is. Vandaar een beetje argwaan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.