Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G z16xel loopt op 3 cilinders
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 24 september 2022om 19:11 door richard1999.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2019 om 15:04 #18364963
<p style=”text-align: left;”>Help!</p>
Beste forum genoten.Heb sinds vrijdag een astra G 1.6 z16xel uit 2004 die ineens op 3 clinders liep en enorm inhield.
Dacht vast zal de EGR zijn gezien ik daar ook een keer last van gehad heb maar helaas het is de Injector nummer 4 die fout melding geeft.
Bougies los gehaald en die gaan van zwart/koffie bruin naar cilinder 4 en die is helemaal pik zwart en verkoolt.
Bougies zijn tussen de 8 en 9000 km oud dus dat valt mee. Heb eigenlijk alleen maar 98 getankt sinds ik de auto bezit (voordeel van dicht bij de grens wonen)
Maar heb ook gelezen dat het de bobine zelf kan zijn (maar dat waren andere motor codes) ? Zelf de brandstof filter even vervangen maar mocht niet baten.
Iemand die me hierbij kan helpen wat het kan zijn?
Thanks!
24 maart 2019 om 15:44 #18364966P0204 foutcode?
Dan is of injector, of kabels, of ecu. Ik kan je helpen maar waar woon je?
24 maart 2019 om 16:14 #18364967P0204 code inderdaad.
Ik woon zelf in Maastricht
Had al wat dingen los gehaald maar dacht wacht ook even af wat hier op het forum gezegd word wat het mogelijk kan zijn.
24 maart 2019 om 19:41 #18364976Ik zeg ecu defect. Kan je injectors wisselen? 3 en 4. Zie daarna als foutcode staat dezelfde?
24 maart 2019 om 19:45 #18364977Dacht dat de ECU eigenlijk pas kapot was nadat alle injectoren een fout geven?
Kan de injectoren wel is wisselen dan kijken wat die doet
25 maart 2019 om 12:39 #18365003Niet altijd, als hoofdrelay defect is, dan komt dezelfde foutcodes voor 4x injectors.
26 maart 2019 om 16:27 #18365039Toch nog even een update,
Injectoren losgehaald en van cilinder 4 was nat van de benzine, beetje schoon gemaakt wat ik kon, daarna alles terug gebouwd en de bougies schoon gemaakt. Auto restart liep nog steeds op 3 cilinders, fout code kwam ik die minuut niet terug maar daarna de bougie van cilinder 4 er uit gehaald en die was nat van de benzine wat raar is..
Dus of de bobine is gewoon kapot of toch die ene injector dat die te weinig inspuit.
Blijf het raar vinden als die bobine goed zou werken zou de bougie niet nat zijn lijk mij
26 maart 2019 om 16:31 #18365040Oja en in die ene minuut dat die gelopen heeft ruikt het enorm naar onverbrande 98 benzine maar rond de injectoren lekt er niks
26 maart 2019 om 17:24 #18365045[quote quote=18365039]Toch nog even een update, Injectoren losgehaald en van cilinder 4 was nat van de benzine, beetje schoon gemaakt wat ik kon, daarna alles terug gebouwd en de bougies schoon gemaakt. Auto restart liep nog steeds op 3 cilinders, fout code kwam ik die minuut niet terug maar daarna de bougie van cilinder 4 er uit gehaald en die was nat van de benzine wat raar is.. Dus of de bobine is gewoon kapot of toch die ene injector dat die te weinig inspuit. Blijf het raar vinden als die bobine goed zou werken zou de bougie niet nat zijn lijk mij [/quote]
Je verhaal wordt vreemd.
Injector 4 nat van de benzine? Heb je injector 3 en 4 wisselen? Als niet, waarom niet?
fout code kwam ik die minuut niet terug. Wat? P0204 komt na 1 minuut? Of P0304 overslaan bedoel je? Foto’s, of het gebeurt nooit. Het is tijd voor bewijs.
Dus of de bobine is gewoon kapot. Je kunt nog steeds een vonk zien, toch? Steek een bougie in en draai? Of gebruik tester voor bi-directionele controle?
die ene injector dat die te weinig inspuit. Je zei te veel brandstof. Nu is het te minder?
24 september 2022 om 19:11 #18481030Heb het ook in mijn astra g cabriolet 3e cylinder staat open ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.