Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Warme motor 2000 touren max 30km/u
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 januari 2019om 19:27 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2019 om 23:16 #18363327
Goede avond,
Ik ben nieuw hier, mijn naam is Peter en ik ben 29 jaar oud.
Een aantal maanden geleden heb ik een Opel Astra G 1.6 uit 2003 gekocht.
Na een testrit beviel de auto prima. Op de terugweg op de snelweg merkte ik, toen de motor warm was, op de snelweg dat de auto moeizaam vooruit kwam.
Vervolgens aangekomen bij mijn woonplaats begon de ellende. De auto valt in een toerental van 2000rpm maar wil niet harder dan 25-30 in geen enkele versnelling. Ook stilstaand blijft hij hangen in dit toerental.
Als ik het contact uit en aan zet tijdens t rijden dan wil hij weer even normaal rijden. Mijn vader heeft een bobine vervangen maar ook dit mocht niet baten. Zelf heb ik niet gek veel verstand van auto’s, mijn vader overigens wel, maar ook die weet niet wat het is.
Is hier misschien iemand die ons wat wijzer kan maken zodat dit probleem verholpen kan worden.
Wij hebben toegang tot een garage dus dat is geen probleem.
Ook gebeurt dit al snel wanneer il de cruise control gebruik!
Mijn dank zal groot zijn!
Groet,
Peter
22 januari 2019 om 10:53 #18363338Klinkt alsof hij in “limp home” modus slaat als hij warm word, de computer even uit laten lezen en dan weet je meer.
Er gaan geen lampjes branden zoals bijv het moersleuteltje? Ik heb zoiets wel eens gehad met de mijne nadat de distribute vervangen was maar dan zette ik hem uit en deed hij daarna gewoon weer normaal.
22 januari 2019 om 15:10 #18363345Hij is uitgelezen en toen stond er bobine. Die is vervangen maar het probleem is er nog steeds.
Net wilde ik weggaan met de auto maar nu deed hij het direct al en ik krijg het niet meer weg.
Erg frustrerend want het is verder een goede wagen.
Ik heb de accu even losgehaald, toen leek hij het te doen maar toen ik weg wilde rijden kwam het probleem direct weer terug.
23 januari 2019 om 14:39 #18363374Ik kan me voorstellen dat dat frustrerend kan zijn, heb zelf ook een probleem Astra waar sinds de aankoop al ruim 1500 euro aan reparatiewerk in zit.
Is het een 16v of een 8v? Bij een 16v kan het zijn dat je nokken as sensor niet helemaal lekker meer is waardoor hij in limp back modus schiet maar dan zou er op je dash een lampje moeten gaan branden met een steeksleuteltje en dat zou ook met uitlezen te zien moeten zijn.
Gas positiesensor zou ook nog kunnen maar ook dat zou te zien moeten zijn geweest bij het uitlezen voor zover ik weet.
Ik hoop dat je er gauw achter komt wat het is, groeten Frans
23 januari 2019 om 19:27 #18363384Verstopte katalysator? Defecte ECU? Brandstofpomp defect, filter verstopt?.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.