Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K 2018 problemen met starten en scherm
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 oktober 2023om 09:50 door Geert Niezen.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2018 om 21:10 #18361162
Omdat de Opel dealer het antwoord niet weet, vraag ik het hier. Het komt ons weer vaker voor dat onze Astra niet start met de start/stop knop en zitten wel eens minuten te klooien voordat de Astra wil starten. Hoe kan het nou komen dat de astra niet start als we deze gewoon ontgrendelen met sleutel of knopje op de deur ( keyles entree ). Langer op de start knop drukken heeft geen zin, deur open en dicht, soms zitten we gewoon te wachten en uiteindelijk kunnen wel starten. Wat kan het zijn?? of zeggen jullie terug naar Opel dealer om systeem te updaten??
Tevens gaat het scherm wat automatisch staat ingesteld niet meer op nacht modus en ook na de instelling opnieuw te hebben erin gezet, blijft het nog steeds het geval. Is dit met een reset naar fabrieksinstellingen verholpen.? beetje veel wit licht als je s avonds rijdt.
17 oktober 2018 om 21:41 #18361163Zeker terug naar de dealer…
Dit hoort niet.
Qua instellingen heb je dan de goede sleutel wel instellingen kunnen per sleutel ingesteld zijn of worden.
Werkt je gewone verluchting wel gewoon op de stand automatisch..?
Anders kan het de lichtsensor zijn.
Je zou reset kunnen proberen maar bespreek het met je dealer.
17 oktober 2018 om 22:19 #18361166de dealer adviseerde me juist om de reserve sleutel ook te gebruiken om te kijken of het daar ook mee gebeurde. Maar bij de reserve sleutel blijft het probleem van niet starten ook. ik zie in me scherm wel automatisch aan staan als ik de airco lager of hoger zet. of bedoel jij de knop AUTO? bij de airco?
lichten gaan automatisch aan bij donker weer, staat dit los van de sensor van het licht??
17 oktober 2018 om 22:32 #18361169Hij bedoelt de verlichting op de AUTO stand. De ronde knop links van je stuur. Als je die op AUTOMATISCH zet, gaan de lampen dan wel aan? Of blijven deze dan ook uit? Dan lijkt het wel wat te maken te hebben met je licht sensor.
17 oktober 2018 om 23:00 #18361174ok, die staat op auto stand en gaan ook inderdaad automatisch aan.. dus lichtsensor lijkt dan ok? even kijken naar fabriek instellingen of dat iets uithaalt..is gewoon heel vervelend om zo verlicht scherm te hebben in donker..
Maar start probleem komt jou ook niet bekend voor??? lijkt wel of die blokkeert wordt.
18 oktober 2018 om 07:35 #18361178AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat van de startknop heb ik ook regelmatig en daar is nog geen oorzaak voor gevonden. Ik wacht nu nog op het rapport van een onafhankelijk expert, die mijn auto een week heeft getest n.a.v. Mijn vele problemen. Als ik iets hoor, meld ik dat. Starten gaat bij mij wel als ik de knop even loslaat en dan weer indruk. Als het starten niet lukte, bleek ook dat de lampjes in de startknop niet meer brandde. Opel ontkende dat er iets mis is omdat mijn auto geen foutcode geeft; maar intussen maak ik van alle incidenten foto’s of filmpjes als bewijs en dan moet Opel toch even anders piepen.
Mbt je scherm: even een trucje proberen. Zet je scherm handmatig even op de nachtmodus en vervolgens weer op de automatische. Dan moet het probleem over zijn. Dat het scherm blijft hangen komt vaak nadat de stroom even van de auto is gehaald. (Wordt ook gemeld op het Duitse forum)
18 oktober 2018 om 15:40 #18361199AnoniemLid sinds:
1 January 1970De expert heeft bijna niets van mijn problemen ondervonden…. Gelukkig hebben wij de foto’s nog ;) en dit nieuwe draadje in het forum.
Officieel is er geen update…..
18 oktober 2018 om 20:45 #18361203Jammer dat de expert niks gevonden heeft met de start problemen.. Mijn vrouw wordt er helemaal gek van..van de week bleef de radio afspelen en is ze gewoon weggelopen.. En de auto vergrendeld… Dus maar naar de dealer gebeld en woensdsg afspraak gemaakt.. Denk dat ze geen foutmelding vinden.. Misschien toch systeem resetten..dat trucje van het scherm heeft helaas niet geholpen.. Dus denk toch weer stroom er af of naar fabrieksinstellingen???
20 oktober 2018 om 14:42 #18361235Maakt het nog uit of je de auto in de vrij hebt staan, of dat je de koppeling intrapt voordat je hem aanzet? En gebeurd er bij indrukken helemaal niks of hoor je wel wat dingen ‘opstarten’ als je de start/stop knop indrukt? (bijvoorbeeld dat het stuur uit zn stuurslot gaat)
23 oktober 2018 om 11:01 #18361288Je moet in iedergeval wel je koppeling intrappen anders gebeurt er helemaal niks. Als je de start knop indrukt gaat eigenlijk alleen je dashboard en radio aan. Dus tellers gaan op en naar en radio gaat aan. en je hoort niet het stuurslot. Nou je het over stuurslot heb, die melding zie ik ook continue ben starten of sluiten van de auto.
23 oktober 2018 om 20:43 #18361308AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik druk altijd 1x op de knop om de auto “wakker” te maken, zodat de systemen kunnen opstarten (advies van dealer en Opel) In de tussentijd kun je je gordel aandoen. In die tussentijd zou ook alles gesynchroniseerd zijn met de sleutel. Daarna de auto daadwerkelijk starten. En gelukkig weigerde het systeem gisteren weer eens een keer…. Ik denk dat het bij mij 1 op de 10x mis gaat.
Mijn reparerende dealer vroeg wie jouw dealer was. Kunnen ze misschien overleggen …..
Scherm op zwart: intussen hebben we de link kunnen leggen met gebruik van whatsapp met CarPlay. Toevallig vlak achter elkaar 2 foto’s ontvangen via whatsapp en het scherm werd zwart. Helaas daarna nog een paar keer geprobeerd, maar toen gebeurde er weer niets…. Denk toch echt dat de 1e expert gelijk heeft: er zit een Commodore 64 in die auto ;)
14 november 2018 om 14:12 #18361812Wat een gelul dat twee keer drukken. die van mij is instappen, koppeling en rem in, knop indrukken en starten. Ik heb ook problemen met mijn intellilink scherm. Het leek inderdaad gekoppeld aan apple carplay maar ook als ik gewoon de telefoon op bluetooth heb valt het scherm en de bluetooth verbinding, soms weg.
15 november 2018 om 07:35 #18361824AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18361812]Wat een gelul dat twee keer drukken. die van mij is instappen, koppeling en rem in, knop indrukken en starten. Ik heb ook problemen met mijn intellilink scherm. Het leek inderdaad gekoppeld aan apple carplay maar ook als ik gewoon de telefoon op bluetooth heb valt het scherm en de bluetooth verbinding, soms weg.[/quote]
Soms een beetje lastig als je de handige uitstapmodus hebt gebruikt en geen uitschuifbenen hebt Kortom: ook uit veiligheidsoverwegingen eerst wachten totdat de stoel weer geheel naar voren is geschoven, in mijn geval….
7 november 2020 om 19:11 #18396170Heb een Astra k 2106 innovation sports tourer automaat en exact hetzelfde probleem. Auto start niet, met name als deze koud is. Wijzers gaan aan, heen en weer, radio werkt, maar motor slaat niet aan. Wijzers slaan dan weer uit en weer aan. Na 10 minuten proberen, uitstappen en gedoe start de auto wel weer een keer. Opel Nederland is probleem niet bekend, maar toch lees ik op forum en YouTube een aantal van dezelfde klachten. Nu een nieuwe accu erin gezet door de dealer, maar probleem blijft. Garage wil de auto nu helemaal uitlezen, maar heb mijn twijfels. Iemand ervaring hoe dit opgelost is? Worden er gek van dat een auto niet normaal start en probleem is dat het ook niet altijd gebeurd, maar nu bijna iedere dag. Hoor graag.
11 december 2020 om 21:09 #18401355Beste mensen,
ik heb ook een Astra 1.6 diesel met Keyless entree heb nu 70000km op de teller staan en ook twee keer meegemaakt dat de auto niet reageerde op de startknop na een aantal minuten (ongeveer 10) startte de auto beide keren.
maar vandaag ging spontaan de motormanagement lampje branden en een paar tellen later ging de adblue lampje continu branden met in de scherm waar de verbruik wordt weergegeven uitstoot te hoog check adblue. Ik had net een weekje ervoor gemaal volgegooid de adblue tank. Maar ik vulde het weer bij tot aan de top. Maar test blijft verschijnen en adblue lampje blijft knipperen en geeft aan dat ik nog maar 830 km kan rijden en daarna start de auto niet meer.
heeft iemand raad hiermee?
11 december 2020 om 22:39 #18401362Bij mij is het probleem inmiddels opgelost door de Opel garage. Er was een moer losgetrild. Deze moer zorgt voor de verbinding tussen de startmotor en de accu. Doordat deze moer steeds verder terugliep over de bout onderbrak dit het elektrische circuit tussen accu en startmotor. Er zit namelijk een L-stuk tussen de moer en de bout die voor de verbinding zorgt en te veel speling gaf omdat de moer niet vastzat. Dus wel contact en niet starten en allerlei rare meldingen. Laat de garage hier naar kijken. Opel Mulders in Nijmegen heeft dit gevonden. Heb geen problemen met starten meer gehad.
6 januari 2023 om 22:20 #18502469hallo forum collega’s ik heb in Juni 22 een astra K 10-2015 gekocht,1.4-125PK
na enkele maanden begonnen er startproblemen,garantie op reparatie maar tot reparatie meerdere keren ANWB opgetrommeld,deze gaven als oorzaak o.a beschadigde kabelboom,contactstekker startmotor,stroomlek waardoor accu sneller leegloopt bij starten,versleten contactslot.Na “reparatie” door Content Den Bosch was hun aangegeven oorzaak,defecte startmotor,auto heeft het heel even probleemloos gedaan,daarna weer startproblemen,ratelende startmotor zonder startende motor,geen geluid bij starten,afslaande motor meteen na gestart te zijn,na 3 x op een op hol slaande startmotor zonder startende motor.Volgende week reparatie afspraak nummer 2,ondertussen een garagist gesproken die een 1.4 Astra had staan met gereviseerde koppakking en nog veel meer,iets ouder maar zelfde blok,totaal 2K reparatiekosten.
Herkent iemand de storingen aan mijn auto,als ik een half uur rijd,start de auto probleemloos,echter bij kortere stukken alleen maar problemen zoals hierboven beschreven,bedankt vast voor jullie reacties
6 januari 2023 om 23:05 #18502894Beste Hans, zie mijn bericht van 11 december. Vergelijkbaar probleem gehad. De bout is aangedraaid en heb nooit meer het probleem gehad.
Opel Mulders Nijmegen heeft het gevonden en ook foto’s toen gemaakt.
succes.
18 oktober 2023 om 09:50 #18547851Goedemiddag,
mijn Astra staat nu bij de garage met hetzelfde start probleem, ze hebben nu de accu vervangen en hij start weer zeggen ze. Ik heb er echter weinig vertrouwen in dat dit de oorzaak was. @berryvdbeek waar zit die moer die aangedraaid moet worden? Kan ik misschien nog even als tip aan de garage meegeven.
alvast bedankt! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.