Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia HB 2015, here we go again ;)
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 oktober 2018om 21:13 door DennisD.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2018 om 00:46 #18360522
Hallo,
Sommige van jullie kennen mij misschien wel van mijn oude auto, een signum c2 (https://opel-forum.nl/forums/topic/signum-c2-1-9dth-dennisd-update-19-8-2016-kuch-kuch-stof/).Aangezien het hier een beetje stil is ga ik proberen een beetje mijn updates bij te houden.
Als eerste even de auto en het gehele traject (sorry). De signum beviel opzich prima maar begon toch wat oud te worden en toch wel een boel km te hebben gereden (246.000, bij inruil) en er zaten wat onderhouds dingen aan te komen (kopeling, vliegwiel en banden). Eerst gekeken naar een benzine uitvoering maar aangezien het budget niet heel ruim was, kwamen we maximaal to een 2009 uitvoer (wou perse de 2.0 of de 2.8 bezine). We vonden het verschil (3 jaar) in leeftijd te weinig om 10k voor te betalen en besloten toch verder te kijken naar diesel. Aangezien diesel tegenwoordig overal afgeschreven word zijn de diesels lekker goedkoop en krijg je veel bang for your buck zoals ze zeggen. Eerst zijn we wezen kijken naar een 2.0cdti(140pk) cosmo sports tourer uit 2014, maar deze voelde erg zwaar en log, en had wat schade (deuk in achterbumper) waar ik niet mee had kunnen leven(had het kunnen laten repareren maar toch ;) ). Daar nawezen kijken naar onze huidige auto, een 2.0cdti(140 pk) cosmo hatchbak uit 2015 met 165.000 op de teller, Wellicht iets meer km op de teller dan ik zou willen maar de auto voelde zo strak en “compleet” tijdens de proefrit dat we uiteindelijk overstag zijn gegaan, overigens mede door de kleur (emerald green).
Dag van de proefrit
Na 2 weken wachten konden we hem ophalen:oud vs nieuw
De auto heeft de volgende “opties”
-19″ velgen
-Navi 900 (hierover straks meer)
-Parkeersensoren achter en voor
-Lederen bekleding (elektrisch verstelbaar, zonder geheugen)
-Inklapbare spiegels (pré voor mij)
-Inparkeer hulp
-Dode hoek sensoren
-Uitklapbare trekhaak.
– keyless entry
– start/stop
Na de auto helemaal gedetailed gehad hebbende zag ik toch wat krassen van een erg slordige reparatie rechts achter en dat de lak wat donkerder was op die plek, dus dat was wel een beetje teleurstellend(misschien laat ik dit ooit nog overspuiten) , was ik over het algemeen tevreden over de staat van de lak, zeker gezien de km stand. 2 Weken na de aankoop van de auto begon de vakantie met caravan ,dus een goede gelegenheid om de auto te testen.Tussen die tijd moest de auto gewoon mee in het woon werk verkeer en was ik niet erg overtuigd van de zuinigheid van de auto, aangezien deze net zo “zuinig” reed als zijn 9 jaar oudere voorganger, met ruim 60pk minder (de signum, 200pk).
Vakantie:
Tijdens de rit naar Spanje was de auto ook niet echt zuinig (gem. 110/kmh, 1 op 9) zelfs minder zuinig als de signum, Op de tussen camping wilde de auto vervolgens moeilijk starten. Na een aantal keren proberen sloeg de auto eindelijk aan en dorst ik hem niet meer uit te zetten, helaas werkte de analoge km teller, tankmeter en de temp. meter niet meer na dit gebeuren ,maar aangezien ik net getankt had dorst ik het laatste stuk(300km) wel aan. Aangekomen op de camping kreeg ik plots een koelvloeistof laag melding en bleek de auto langzaam maar zeker koelvloeistof te lekken. Ik wist met 100% zekerheid dat er nergens een lek was in slangen of radiator aangezien ik altijd op de grond let waar ik geparkeerd heb en wist toen als met 75% dat het de egr koeler (lang leve het milieu) was. Gelukkig allemaal garantie werk en egr koeler is dus in garantie vervangen.
In de vakantie viel ook op hoe dramatisch het navigatie systeem was, ik had hier al eerder verhalen over gehoord maar bagatelliseerde dit altijd. “Helaas” is mijn insignia 2014 model dus nog niet uitgerust met android auto compatible systeem (hm2.0) en de kaarten van de navi 900 zijn helaas uit de jaren 2014 (ook met de een na laatste update) . Aangezien ik nogal van het oem aanpassen ben van mijn auto (zie topic signum) besloot ik wat meer informatie op te zoeken om dit te upgraden. Helaas heeft de voormalige eigenaar van opel (GM) besloten om veel/zo niet alle modules te programmeren met de vin code van de auto, en je niet zomaar andere modules in de insignia te kan gooien zonder een zogenaamde vci code aan te vragen bij gm(veel dealer willen/doen dit niet, omdat opel dit niet wil). Aangezien ik perse de laatste modules wilde hebben (zit ook in de insignia b) met android auto besloot ik toch maar verder te zoeken en via een Pools insignia forum ben ik erachter gekomen dat dit toch mogelijk was via bepaalde personen. Uiteindelijk iemand in Italië gevonden welke dit voor mij kon coderen en de hm 2.5 (ondersteunt android auto) naar mij toe kon sturen, alsmede ook de correcte radiomodule (silverbox) kon coderen. Hierop is nu het wachten….
Bij mijn vorige auto had ik altijd winter velgen en dit beviel zo goed dat ik dit weer op de insignia wou hebben. Na ebay.de en marktplaats te hebben afgestruind kwam ik toch aardige velgen tegen met winterbanden hier in de buurt. De velgen waren wel erg vies maar na schoonmaken kwamen deze erg netjes weer te voorschijn
Nu wachten tot het kouder word en dan kunnen ze eronder. En afwachten tot alles gecodeerd is zodat ik android auto in de auto heb.
Het verlanglijstje:
Chiptune (140PK-350N->190PK-400NM)
XP spoiler kit
Overspuiten rechts achter
Dubbele uitlaat maar dan recht ;) :
Lederen stoel rijder, met geheugen
Digitale km teller:
En nieuw zomervelgen:
Excuses voor de hoeveelheid teekst
22 september 2018 om 18:57 #18360555Inmiddels de volgende update ook alweer binnen. Aangezien ik achterin bij de Signum handige opberg vakken had welke ik benutte en deze bij de insignia niet had, ging ik op zoek naar een oem oplossing.
24 september 2018 om 22:51 #18360609:happy02: Hoi dennis!!
mooie wagen! U signum ook!
Hoe komt het dat u een digitaal dashboard wilt? Ziet er prachtig uit!
bij u signum zag ik dat u remmenupgrade had gedaan. Hoe wist u tot hoe groot u kon?mvg. davey!!!
25 september 2018 om 21:04 #18360622Bedankt,
Digitale dash vind ik zelf erg mooi, en ja ik hou wel een beetje van gadgets en de auto een beetje naar mijn hand te zetten.
De signum had ik inderdaad grotere remmen gemonteerd, deze informatie haalde ik van een engels vectra forum. Was een erg makkelijke en nuttige mod om te doen. Is ook mogelijk met de insignia, enkel vind ik het remvermogen nu meer dan genoeg
25 september 2018 om 21:42 #18360623kijk ik ben precies zo maar wel orgineel maar zoveel mogelijk extra snufjes om het zo te noemen :) heeft u die mod nog?
Mvg Davey!!
25 september 2018 om 21:44 #18360624En hoe bent u erachter gekomen over het digitale dash?
25 september 2018 om 21:54 #18360625De remmen meen ik ergens gezien te hebben op het engelse insignia forum, en dacht dat het een directe swap was van schijven en calipers, maaar dit weet ik niet 100%.
Digitale dash ben ik toevallig tegen gekomen, enkel weet ik niet of dit in de prefacelift (voor 2013) past. Ik weet wel dat je het digitale dashboard moet coderen (zoals met bijna alle elektrische modules) en een vci code aan moet vragen bij gm.
https://www.facebook.com/Geniomnet/
Daar laat ik mijn modules coderen, en kan je zien wat hij allemaal aan zijn insignia heeft gedaan (compleet omgebouwd naar caddilac interieur )
13 oktober 2018 om 20:01 #18361058Zo vandaag waren mijn nieuwe modules binnen ( hmi 2.5 en vernieuwde silverbox) Na wat stoeien om het een en ander te verwijderen (dashboardkastje voor de silverbox en beeldscherm, toetsenboard en asbak boor de hmi) alles geinstalleerd. Alles werkt als een trein
Enkel mist het compas, maar daar doe ik toch nooit wat mee. En werkt het touchpad (na modeljaar 2014 hadden insignia’s deze niet meer) niet meer, maar dat is meer een zegen als een gemis.
De volgende mod:
Ook blijkt de nieuwe silverbox dab te hebben dus gelijk maar een fakra kabel besteld en een versterker zodat dit ook werkt
En nu is de jacht geopend op een betaalbare lcd kilometer teller van een cadillac xts
25 oktober 2018 om 21:13 #18361379<p style=”text-align: left;”>Vorig weekend alles binnen gekregen, en kon ik dab installeren.Ditmaal moest er hele wat meer gedemonteed worden om de fakra kabel te trekken, en was het een uitdaging om deze door de ruberen doorvoer van de achterklep te krijgen.Helaas had ik het verkeerde module besteld om gebruik te kunnen maken van de antenne in de achteruit, maar dab werkt wel nu. Inmiddels is de juiste antenne versterker besteld</p>
Ook ben ik van het plan afgestapt om de lcd kmteller van een cadillac xts te gebruiken en het standaard 8″ kmteller van opel zelf te gebruiken. Deze heb ik inmiddels besteld op ebay en komt een deze dagen binnen en kan deze ook richting Italië om geprogrammeerd te worden voor mijn auto, en het een en ander vrij te schakelen .
To be continued
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.