Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c z22se schokt bij gas bijgeven
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2018om 12:07 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2018 om 20:15 #18359503
Hallo Allen,
Sinds een paar dagen schokt mij auto bij gas geven.
Als ik de koppeling indruk , schakel naar een versnelling en gas geef, dan gaat het goed…. geen schokken.
Het schokken gebeurt ALLEEN als ik al rijd en gas bij geef.
Dan schokt de auto een paar keer en pakt dan goed op.
Tijdens het rijden gaat alles goed, totdat ik gas bijgeef.
Dan heb ik weer die schokjes
14 augustus 2018 om 20:37 #18359504Heb je ook een schokend trillend gevoel in koppelingspedaal bij gaslos en flink snelheid minderen op de koppeling?
14 augustus 2018 om 23:12 #18359514Nee… alleen bij gas geven.
Opcom zegt P0171 … Brandstoftoevoersysteem arm
15 augustus 2018 om 13:04 #18359534Tank was bijna leeg.
Heb getankt en het schokken is nu veel minder….
16 augustus 2018 om 22:55 #18359587Ik vind hem ook niet mooi stationair lopen.
Net of hij te langzaam stationair draait.
Wat is de juiste rpm voor stationair ?
Ik heb nu eens de andere sleutel gebruikt.
Een gewone drie knops sleutel i.p.v. de klap sleutel.
Hij loopt nu beter stationair… schokken heb ik nog niet kunnen controleren…
Vaak wil de auto ook niet van of op slot met de klap sleutel.
Zou het kunnen dat een slecht werkende sleutel invloed heeft op de werking van de auto/motor en dat een slecht “contact” het schokken veroorzaakt ?
19 augustus 2018 om 13:27 #18359654Niemand ???
Iedereen op vakantie ?
19 augustus 2018 om 16:31 #18359660Nee, maar P0171 is monteur drama.
Of portemonnee drama.
P0171 kijk voor:
– benzine druk
– inlaat lucht lekkage
– injectors verstopt
– kat verstopt
– lambda 1 defect
– lmm defect of MAP defect (weet niet precies wat zit op een z22se)
– oude bougies
– defecte bobine
– EGR stuk open
[quote]Zou het kunnen dat een slecht werkende sleutel invloed heeft op de werking van de auto/motor en dat een slecht “contact” het schokken veroorzaakt ?[/quote]
19 augustus 2018 om 18:12 #18359665En dit soort dingen kunnen van de een op andere dag gebeuren ?
Lijkt wel of hij af en toe met stationair onder een bepaalde rpm zakt.
Hij blijft niet op 850 rpm draaien, maar zakt eronder.
Valse lucht kan het probleem zijn ?
Stekker EGR los halen om de EGR uit te sluiten of juist aan te wijzen ?
Opcom gaf B1S1 bank 1 arm….
19 augustus 2018 om 19:35 #18359667[quote quote=18359665]En dit soort dingen kunnen van de een op andere dag gebeuren ? [/quote]
Nee, over paar jaren. Nu is het tijd.
[quote quote=18359665]Lijkt wel of hij af en toe met stationair onder een bepaalde rpm zakt. Hij blijft niet op 850 rpm draaien, maar zakt eronder. Valse lucht kan het probleem zijn ?[/quote]
Ja, te vinden met een rook apparaat. Zie youtube. 800 euro ex btw zo apparaat.
[quote quote=18359665]Stekker EGR los halen om de EGR uit te sluiten of juist aan te wijzen ?[/quote]
Nee, niet bij stekker, EGR command is off met idle speed. Ik heb er gebroken ringen in gezien, dus je weet niet.
[quote quote=18359665]Opcom gaf B1S1 bank 1 arm….[/quote]
Logisch voor deze foutcode (P0171), denk ik.
19 augustus 2018 om 23:36 #18359674Gebroken ringen in gezien begrijp ik niet.
Just write in Englisch please, so i can understand you better..
Stefan
20 augustus 2018 om 07:43 #18359675I’m sorry.
P0171 comes over a few years of operation. Yes, it can happen from one day to another, but its build over several years due to wear and tear.
Air leakages are to be found with a smoking machine. See youtube, plenty videos which show how to.
Removing EGR plug is not always sufficient for a test, as I’ve seen broken EGR rings, which in some cases with force EGR open by exhaust gas pressure. Depends on the design. And at idle speed, EGR is not commanded by the ECU.
O2B1S1 shows lean exhaust, that is correct, its too much oxygen in the exhaust, from the causes above mentioned.
20 augustus 2018 om 12:58 #18359682Would it help to use a blind plate and remove the EGR completely ?
20 augustus 2018 om 20:28 #18359698It would help on long term, as engine will breath clean air, however, ECU will still generate faultcode due to incorrect valve position, and even if you use a cheater, mixture is lean and will burn hot and that is not good for your catalyser (will broke), not good for exhaust manifold.
Best would be to remove it from software, I can help you with writing original software, Without EGR, for your chassis number. But that’s no warranty that P0171 dissapears.
I could actually look more at the engine, I’ve fixed one before, had an air leak.
Where do you live?
21 augustus 2018 om 11:46 #18359719I live in Amsterdam
21 augustus 2018 om 13:13 #18359724Thats not that far away to Capelle aan den IJssel, if you want to come.
22 augustus 2018 om 12:07 #18359744Mocht het je EGR zijn, ik heb via onderstaande link een EGR cheater en blanking plate gekocht voor mijn x16xe en daarna geen EGR meldingen meer gehad.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.