Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Signum 2.2 Direct benzine uitlaat/stroom problemen pls help
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 mei 2018om 12:06 door Driekus1984.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2018 om 14:28 #18355683
Hallo ik heb een Opel Signum 2004 2.2 Direct benzine.
En ik heb er verschikkelijk veel problemen mee : ( misschien dat iemand mij verder kan helpen. De auto komt niet door de uitlaat keuring heen en ik heb al veel vervangen zoals luchtmassameter/gasklephuis/lambdasonde 1/ en nog steeds niet goed.Op de diagnose gehad de eerste keer en er werd gezegd dat het de lambdasonde 1 zou zijn, die heb ik vervangen en nog steeds niet goed. Toen werd er gezegd het gasklephuis of de luchtmassameter dus ook vervangen en nog steeds niet goed : (
Nu opnieuw op de diagnose en het apparaat zegt nu opeens dat de lambdasonde 2 het is ( nog niet vervangen )
Daarbij heeft de auto nog een probleem door iederekeer doodleuk mijn accu leeg te trekken. Ik heb al 3 accu’s eronder gehad en hij blijft het doen in nog geen dag tijd.
Heeft dit misschien iets met elkaar te maken ? Pls iemand ideeen ik zit er echt helemaal doorheen.
Pls help :help:
5 mei 2018 om 20:56 #18355689Blijft er geen lampje branden in je auto b.v. Dashboardkastje of kofferbak verlichting, na een nacht door 1 van deze twee
is een accu wel leeg, en je heb een lambda verwisseld, is die verwisselt door een originele of een imitatie, mijn ervaring
is haal origineel, want imitatie werkt niet of is zo stuk.
en als bij het uitlezen nr 2 niet werkt (storing) dan zal daar ook een nieuwe in moeten, hij meet dus geen goede co, en dan is het
apk afkeur helaas.
vr,gr, jac.
5 mei 2018 om 22:23 #18355696Hoe is je katalysator? Welke foutcode krijg je??
Wat betreft de accu, lekstroom meten is de enige manier!
6 mei 2018 om 00:02 #18355698Het enige foutcode die er nu nog is is de lambdasonde 2 ( na de kat ) dus die ga ik maandag vervangen met een orgineel lambdasonde.
De stroom moet ik ook nog uitmeten, mijn gevoel zegt dat de lekstroom ergens bij de koffer moet zijn omdat de kenteken verlichting begon te knipperen. Dit wel wanneer de motor aan was. En ik had geen verlichting aan gedaan.
Ik heb wel een steker onder de auto los zien hangen ongeveer bij de linker achterwiel, Ik heb geen idee waar deze thuis hoort.
Zodra ik meer weet laat ik het hier ook even weten.
6 mei 2018 om 12:08 #18355708Dus je weet de exacte foutcode niet? P0420?
7 mei 2018 om 14:51 #18355730Nee ikzelf heb de foutcode niet gezien, maar op dit moment is er geen foutcodes meer.
Ik heb nu 2 lambdasonde’s/gasklephuis/luchtmassameter vervangen en de katalysator is nagekeken die is goed ( is mij verteld )
Dus de auto rijd PERFECT automaat schakel PERFECT maar hij komt niet door de keuring met zijn uitlaat/luchttest. De waarde is te hoog. :help: iemand nog verder ideeen ?
O ja en de accu is goed ook als de motor aan is 14v maar nog steeds leeg trekken na een tijdje. Op dit moment zit ik niet zo met het stroom en meer met de keuring probleem.
Wie weet voor mij andere ideeen ? Ik ben ten einde raad :help: :help: :help: :help: :help:
8 mei 2018 om 19:35 #18355762Even weer alles op een rijtje (als ik het goed begrijp):
a) diagnoselampje gaat niet meer branden en als je hem uitleest zijn er geen foutcodes meer
b) lambdasensor, gasklephuis en luchtmassameter zijn nieuw en de katalysator op 1 of andere manier gecheckt en goed bevonden.
c) auto rijdt primaResterend probleem: bij de APK keuring is 1 of andere uitlaatgaswaarde te hoog, waardoor hij niet wordt goedgekeurd.
Welke waarde ?
Als het bijvoorbeeld CO is, dit kan heel goed veroorzaakt worden door een klein lek in de uitlaat, bijvoorbeeld bij een uitlaatklem bij 2 losse delen van de uitlaat, bij een pakking, een gaatje in de uitlaat etc. Bij de 2.2 wil ook de uitlaatspruitstukpakking wel eens de geest geven of de bouten loskomen, dan hoor je als je koud start soms een tikkend geluid, wat vaak minder wordt als de motor warm wordt. Misschien heb je er wat aan.
gr,
The Duke8 mei 2018 om 19:54 #18355764Hallo the-duke, Dank je wel voor je reactie en ik ga hier zeker na kijken
We gaan echter volgendeweek de katalysator vernieuwen en de Egr klep software matig uitzetten, ik hoop dat dit gaat helpen.Ik laat het direct weten zodra ik dit gedaan heb
Gr
16 mei 2018 om 12:06 #18356026Hier even een update, het goede nieuws is dat mijn Opel Signum nu goedgekeurd is ! : )
We hebben de katalysator vernieuwd en de Egr klep software matig uitgezet.
Ik wil graag iedereen bedanken voor het meedenken hierover.
Gr
:toppie:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.