Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Temperatuur Signum loopt op bij stationair.
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 januari 2018om 15:28 door dockedmarc.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2018 om 20:47 #18351960
Ik lees inmiddels sinds de aanschaf van mijn Signum 2004 een tijdje mee op dit forum. Echter nu ik zelf tegen een probleem aanloop besloten om een account aan te maken.
Ik heb een Signum uit 2004 met Z22YH motor. Een erg fijne wagen om mee te rijden(al is het niet de zuinigste). Vorig weekend na zo een 200KM gereden te hebben rook ik een lucht die ik normaal niet ruik wanneer ik mijn auto parkeer. dus onder de motorkap gekeken en zag een mooie zwart/bruine vlek.
Auto naar garage gebracht en kleppendeksel pakking laten vervangen. Dit ziet er dit moment goed uit.
Echter wanneer ik een stuk met de auto heb gereden en laat deze stationair lopen, loopt de temperatuur van de auto langzaam op. zodra ik in zn vrij het gaspedaal iets intrap zie ik de temperatuur weer dalen. Ook tijdens het rijden ziet de temperatuur er goed uit, al moet ik zeggen dat ik het idee heb dat de temperatuur meter net een graad hoger ligt dan enige tijd geleden. Ook vraag ik me af of er een oorzaak is voor de lekkende pakking. Het lijkt er dus op dat in stationair het koelwater niet rondgepompt wordt.
Hebben jullie nog tips om zelf te checken voordat ik weer met mn spaarpot richting de garage ga? Nu weet ik niet bij alle onderdelen de juiste plek en naam. Echter denk ik dat ik met een uitleg een eind kan komen. Daarnaast kan ik er ook nog wat van leren :)
Hartelijk dank alvast.
Erik
20 januari 2018 om 21:25 #18351962is nogal logisch dat de temperatuur oploopt…
als je stil staat gaat er geen rijwind door de radiateur… dus wordt je koelvloeistof die er doorheen stroomt niet (goed genoeg) gekoeld…
wanneer je gaat rijden krijg je dat weer wel..
enige waar je dan op moet letten is dat de temperatuur niet te abrupt van koud naar warm gaat of alleen op koud blijft staan..
dan kan je thermostaat vast zitten of kapot zijn waardoor er niet voldoende ( te warm) of te veel koelvloeistof ( te koud) door komt…
20 januari 2018 om 22:11 #18351966[quote quote=18351962]is nogal logisch dat de temperatuur oploopt… als je stil staat gaat er geen rijwind door de radiateur… dus wordt je koelvloeistof die er doorheen stroomt niet (goed genoeg) gekoeld… wanneer je gaat rijden krijg je dat weer wel.. enige waar je dan op moet letten is dat de temperatuur niet te abrupt van koud naar warm gaat of alleen op koud blijft staan.. dan kan je thermostaat vast zitten of kapot zijn waardoor er niet voldoende ( te warm) of te veel koelvloeistof ( te koud) door komt…[/quote]
Dank voor je antwoord. Echter heeft de auto dit nooit gedaan. En het feit dat de temperatuur daalt wanneer ik de toeren op laat lopen in zn vrij vind ik ook erg vreemd. Dan is er ook geen rijwind.
20 januari 2018 om 22:56 #18351967klopt.. maar je waterpomp begint dan wel harder te draaien dus stroomt je koelvloeistof harder rond… en als je motor goed warm wordt gaat je koelventilatoren aan slaan en gaat je thermostaat verder open staan…
23 januari 2018 om 15:28 #18352064je zegt dat de temp oploopt, naar welke temperatuur dan?
en tot waar daalt hij als je rijdt of gas geeft?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.