Forumindex › Forums › Modellen › Astra › diesel loopt af na tijd stilstaan (astra h 1.7cdti)
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 maart 2018om 03:07 door dark-divx.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2018 om 12:38 #18351837
Hallo
Sinds kort zit ik met het probleem dat mijn diesel afloopt naar ergens. Er zit geen lek naar buiten maar hij moet ergens lucht trekken. Als ik alle dagen met de auto rijd heb ik er geen last van maar als hij dag of 3 of langer stilgestaan heeft dan start hij en valt dan direct weer stil. Het enige dat ik dan kan doen om hem gestart te krijgen is dieselfilter opvullen met diesel en dan terug starten.
Iemand een idee wat een veel voorkomend probleem zou zijn waar die lucht trekt bij deze astra?16 januari 2018 om 12:44 #18351838Wat betekend dat (loopt af)? Het is toch geen wekker? Wat bedoel je nou eigenlijk?
16 januari 2018 om 13:07 #18351840dat diesel verdwijnt uit mijn dieselfilter. leiding komt leeg.
16 januari 2018 om 13:41 #18351841Als ie (valse) lucht trekt merk je dat gegarandeerd ook tijdens rijden (inhouden en weer gassen). Dus dat kan het niet zijn. Verder moet je even afstrepen wat het NIET kan zijn. Het lijkt toch op ‘n lek of terugstromen naar tank, door (warmte) overdruk. Bij dit laatste zou er ‘n terugstroomklep (als er die in zit) niet goed af kunnen sluiten. Maar dan moet de tank zich lager dan de filter bevinden of…er moet zoals eerder gezegd overdruk zijn.
Ik ben geen deskundige maar rijdt al > 30 jaar diesel en heb 1 keer met 405 GRD valse lucht trekken gehad en dat werkte als boven omschreven. Bij de 405 ging ivm trillen na verloop van tijd lekkage bij filterhuis ontstaan. Nieuw filterhuis en slangen kosten inclusief diagnose en test bij dieselcentrum in 1990 er jaren fl. 440,- Dieselmonteur kon het niet vinden en verwees mij daar naartoe. Mogelijk dat het bij OPEL anders is. Ik rijd nu ‘n Skoda Fabia 1,2 TDI GreenLine. Maar we hebben ook nog ‘n Astra 1600 van 1996.
Nou dieselmonteurs laat maar ‘ns horen.
Succes.
16 januari 2018 om 16:19 #18351846tijdens het rijden merk je niets.
er is bij mijn weten altijd overdruk tijdens het rijden want de pomp zit in de tank. Filter zit wel lager dan de tank.16 januari 2018 om 17:04 #18351849Het gaat toch niet om ‘t rijden? Je zet hem wsk met overdruk (hete motor) weg en langzaam, zoals ‘n klein lekje in ‘n fietsenband, loopt door druk het filterhuis leeg naar de tank. Msn duurt dat wel enkele dagen. In ieder geval zeg jij:”Na 3 dagen is filter(huis) leeg en moet ik vullen om te kunnen starten”. Dus gaat het zeer geleidelijk maar wel 24 uur p/dag. Er is m.i. ook nog ‘n brandstof afsluiter, nodig om motor af te laten slaan. Vroeger waren die mechanisch, vanaf 1990er jaren electrisch. Zo’n afsluiter heb ik ooit stuk gehad en toen startte ie niet meer, ook met warme motor. Msn dat die niet goed afsluit en branstof terug loopt. ANWB heeft die toen uitgeschakeld, maar toen kon ik ‘m alleen afzetten door in 2e versn. rem ingedrukt koppeling op te laten komen. Dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
16 januari 2018 om 17:36 #18351850rijden lukt. en als ik hem alle dagen gebruik heb ik ook geen problemen. Maar ja dat is omdat het maar langzaam wegloopt./lucht in komt
17 januari 2018 om 08:59 #18351873Als je er niet uitkomt probeer dan eens problemcar.nl
17 januari 2018 om 16:07 #18351885tot nu toe ben ik hier steeds goed geholpen geweest als ik het nodig heb.
Maar tot nu altijd al een goeie astra aan gehad. Maar zijn 300.000km beginnen merkbaar te worden aan zo van die kleinigheden.8 maart 2018 om 03:07 #18353591probleem is opgelost.
trok lucht ergens via het filterhuis. Filterhuis vervangen en probleem is opgelost. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.