Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U.
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 februari 2018om 13:14 door Nagip Ismaili.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2018 om 23:48 #18351619
ASTRA G 1998 1.6 16V ,.KM TELLER DOET HET NIET EN ABS LAMPJE BRANDT. UITGELEZEN L.V. WIELL. DEFECT, DEZE VERVANGEN. MAAR HET PROBLEEM BLIJFT.
10 januari 2018 om 09:05 #18351624Km tellerkabel komt uit de versn.bak. De meenemer aan de bak of de meenemer bij de teller op dashboard kan stuk zijn of zelfs kabelbreuk. Maakt ie geluid? Meestal is dat ‘n indicatie. Zelf ooit gehad dat de meenemerstift niet goed in het busje zat achter het dashboard. Soms gebeurt dat als er achter dashboard gewerkt moet worden. Is dat niet, dan is wsk de klok stuk en moet je naar de sloop of http://www.onderdelenlijn.nl. ABS is voor anderen.
10 januari 2018 om 12:42 #18351627Heeft de Astra G nog een KM tellerkabel?
Die heeft toch teller elektronisch? (Begint bij 0, mechanisch begint bij 20 km/h).
Is het niet de ABS sensor die stuk is?
Volgens mij pakt hij daar vanaf zijn snelheidsignaal.
10 januari 2018 om 14:48 #18351633Snelheids signaal komt van de ABS sensor L.V deze vervangen. Is compleet met wiellager.
10 januari 2018 om 19:09 #18351644Haha dat wist ik met de Astra van 1996 niet. Dan wordt het ‘n ander verhaal. De onze is nog grotendeels uit het mechanische tijdperk, maar werkt nog wel reeds.
10 januari 2018 om 22:21 #18351647[quote quote=18351633]Snelheids signaal komt van de ABS sensor L.V deze vervangen. Is compleet met wiellager.[/quote]
Hij heeft deze al vervangen zo te lezen, dit kan verschillende dingen betekenen. In modellen met ABS kan het namelijk zo zijn dat die vanaf de ABS ecu naar de teller gaat en niet rechtstreeks vanuit het linker wiellager. (In dat geval even de abs uitlezen). Ook een kabelbreuk in de kabelboom kan de oorzaak zijn.
Het makkelijkste is om met de opcom de waardes van de ABS computer uit te lezen. Dan staat daar netjes vermeld of enkel de linker of meederen of wellicht er wat mis is met de ABS computer.
11 januari 2018 om 21:11 #18351679BEDANKT VOOR ALLE REACTIES. DIT IS NIET MECHANISCH MET DE KABEL IN DE VERSNELLINGSBAK VERBONDEN. IS DIGITAAL VERBONDEN AAN DE VOORWIELLAGER ABS SENSOREN. BIJ UITLEZEN GAF AAN DAT DE L.V.W. L. DEFECT IS EN KON NIET RESET WORDEN ABS LAMPJE BLIJFT BRANDEN. OPTIE L.V.W.L. HEB IK VERVANGEN. IN PRINCIPE MOET DAT VANZELF OPGELOST WORDEN NAAR MIJN WETEN. OMDAT DOOR OPTIE METEN MET MULTIEMETER W EN V IS GEEN DEFECT OP DIT MOMENT TE CONSTATEREN. BEHALVE LAATSTE OPTIE OPNIEUW UITLEZEN, ALS IK GOED BEGRIJP VAN JULLIE. IDD. BLIJFT KM.TELLER OP NUL. WIJZER EN DAGTELLER EN KM TELLER. TENZIJ KABELBREUK ERGENS ZIT, MAAR IS MOEILIJK SCHEMA TE VINDEN OP INTERNET. OMDAT DIT DEFECT IS ONTSTAAN NADAT HYDRAULISCHE DRUKLAGER VAN DE KOPPELINGSPLAAT IS VERVANGEN, DUS DE BAK IS ERUIT GEWEEST. EN NA DE MONTAGE ZIJN DEZE 2 DEFECTEN ZIJN ONTSTAAN. HARTELIJK DANK VOOR DE REACTIES EN TIPS ZIJN WELKOM.
13 januari 2018 om 20:24 #18351758OPNIEUW UITGELEZEN GAF AAN FOUTCODE P0500 EN C0035. ONDANKS DAT NIEUWE W.L. L.V. IS OPGEKOMEN BLIJFT NOG STEEDS DEZELFDE PROBLEEM FOUTCODE C0035 EN NIET WISSEN EN NIET OPGELOST. VREEMD IS DAT DE ACHTERWIELEN GEVEN WEL HET SIGNAAL DOOR, MAAR DE TWEE VOOR NIET. DUS KUN JE OOK NIET LEZEN DE TWEE LINKS EN RECHTS VOOR BIJ DE LAPTOP DIAGNOSE MAAR BLIJFT DE FOUTCODE C0035. IEMAND TIPS OF ERVARING MEE VOOR OPLOSSING. EN DE ABS COMPUTER ZIT DIRECT BIJ DE ABS POMP OF ERGENS ANDERS, OMDAT BLIJFT MIJ OVER OM DOOR TE METEN, DE REST HEB IK ALLEMAAL DOORGEMETEN, IK KAN NIET IETS VERKEERD VINDEN.
13 januari 2018 om 20:40 #18351759Ik denk dat je caps lock blijft hangen, komt nogal schreeuwerig over.
Ik vermoed dat je ergens een kabelbreuk hebt zitten. Wel toevallig dat het zowel links- als rechtsvoor betreft. Het programma Autodata heeft schema’s van het ABS systeem
Groet,
Jasper
14 januari 2018 om 13:05 #18351778Hallo Jasper, bedankt voor je hulp en reactie, dat klopt, de capslock bleef hangen al twee keer, maar ik heb dit op de late avond geschreven. Ik lees onder dat dit schema is Corsa B en is dit gelijk aan Astra G? Omdat ik zelf ook vermoed een breuk in de massa in het elektrische circuit zit. Maar altijd is de vraag waar, maar dat moet gemeten worden. Maar heb je ook toevallig ook de betekenis van de coderingen en of van de letters die op de tekening? Voor de Astra G. Zit toevallig ABS relais in deze modellen, maar ik kan niets vinden. Of zit geen relais. Alvast bedankt.
14 januari 2018 om 14:29 #18351780Iemand moet meeten met een osciloscope. Ben je ver van Capelle a/d IJssel?
14 januari 2018 om 16:07 #18351783Ter info: bovenstaand ABS schema is voor een Astra G X16XEL 1.6 16V 1998-2000
Groet,
Jasper
14 januari 2018 om 18:14 #18351785Dank voor je reactie Liviu. Nee ik woon in de provincie Groningen. Maar ik heb met een soortgelijke apparaat uitgelezen, via laptop Delphi software. Dat geeft aan de codes p0500 en C0035. ABS l.v.
Hartelijke bedankt Jasper voor de schema van de Astra G. Want ik had je verkeerd begrepen. Heb je toevallig nog een legenda?
mvg, Gipo.
14 januari 2018 om 19:38 #18351786Een legenda van het schema kan ik je niet direct geven. Het schema heb ik van het programma Autodata 3.40, welke je op internet wel ergens kunt downloaden (heb je niet van mij gehoord…)
In het programma kun je dan actief met het schema aan de slag, zodat je componenten kunt selecteren etc.
Groet,
Jasper
18 januari 2018 om 20:49 #18351920Goedenavond profs, omdat ik langzaam begin flauw te worden.
Foto blauwe punt. 5e pen van links van de connector of stekker van de ABS pomp. Kan ik niet verifiëren waar en voor welke gebruikers is. Kan ik niet meten, geen plus en een heel kleine massa, maar zeg maar niets. En is echt moeilijk aan codering aan te komen van autodata of Legenda voor deze type Astra G. Ik weet niet anderen hoe kunnen aankomen via internet maar ik niet. Maar ik heb doorgemeten op ouderwetse manier. Alle pennetjes in de stekker hebben kunnen traceren voor welke gebruikers en en waar vandaan komen en waarvoor dienen. Maar dat enkele pennetje bovenin blauw gearceerd dat weet ik niet. Vermoedelijk daar heeft iets wat mee te maken omdat ik code P0500 en P0035 als foutcode krijg en kan niet resetten, en ik kan ook niet echt vinden duidelijke defect in de bedrading. Als iemand heeft ervaring er mee gehad of heeft dan ervaar ik het graag, want ik heb nog altijd geen km-teller en ABS-lampje brandt, maar voor de rest is niets aan te merken dat de auto niet goed is. Auto rijdt perfect en remt goed.
Mvg, Gipo.
18 januari 2018 om 21:05 #18351921Het gaat volgens bovenstaande afbeelding om pen 11 van de stekker die op jouw foto staat. Functie van die pen kan ik niet direct vinden, wel komt die terug in het schema wat ik eerder gepost heb.
A16/K38/K100 = Electronic Control Unit/System Relay/Pump motor Relay
18 januari 2018 om 22:21 #18351924Hoi Jasper,
Bedankt Topper.! Door schema was ik lees bij de connector nr. 11 pennetje wordt aangeduid door het bovenstaande schema waar het bij staat nummer 11. En geeft aan dat dat in verbinding is met een elektrische onderdeel X1. En naar mijn weten X1 is idd. EOBD of OBD stekker voor uitlezen of uitleesapp. Maar ik zoek al een tijdje relais en kan ik niet vinden. En de vraag is waar die zit, en of zit relais of helemaal niks, dat kan ik niet vinden. ABS relais, omdat ik heb alle relais gecontroleerd bij de zekeringkast en voor bij de motorruimte.
En in principe door deze gegevens wat heb je nu gestuurd. Alles functioneert goed behalve die ene pin nr. 11.Die heeft absoluut geen functie en geen waarde door de metingen. ABS sensoren, alle 4 heb ik gemeten, vanaf de wielconnector tot aan de pompconnector. De waardes van l.v. (variabele) wisselweerstand l.v. ongeveer 14.03 Ohm 0.01 V. R.v. 13.60 Ohm en 0.01 V. L.A. 10.08 Ohm en 0.01 V en R.A. 10.09 Ohm en 0.01 V. Dit zijn de metingen van de ABS sensoren ongeveer wisselende weerstand. Gemeten door Multimeter. En dat door de Gegevens wat heb jij gestuurd, klopt dat. Enige wat mij op het hoofd zit is het pinnetje 11 om te vinden, waarvoor deze is, en de relais als ik het goed heb. Tenzij na de reparatie van de versnellingsbak, ergens massa draad of plus draad niet goed verbinding maakt waardoor vermoedelijk de relais, als er relais zit, niet wordt bekrachtigd.
In ieder geval een ieder bedankt voor jullie bijdrage.
Met vriendelijke groet, Gipo.
18 januari 2018 om 22:34 #18351925X1 = Data Link Connector, vrij vertaald de EOBD uitleesstekker
18 januari 2018 om 22:44 #18351926Als dat voor de EOBD stekker is dan is niets in de bedrading, dan waarschijnlijk zit in de ABS pomp vermoed ik, elektrische gedeelte. Dat is niet makkelijk te testen, behalve 1 van sloop te halen. Maar vreemd is door uitleesapparatuur geeft ie geen codes van de ABS pomp elektrische gedeelte dat daar iets stuk is alleen maar P0500 en C0035 en C0040. Twee kunnen gereset worden behalve die C0035 kon niet gereset worden. En de waardes van KMH van de twee wielen voor konden niet gelezen worden, wel van de twee wielen achter. Ik heb twee keer laten uitlezen.
19 januari 2018 om 23:08 #18351942Hallo Toppers,
Ik heb vandaag ook de radio eruitgehaald, en de kabels gecontroleerd, dat daar niet iets stoort. Maar tot nu toe heb ik nog geen oplossing. Eigenlijk begrijp ik het niet, want via de Multimeter meet ik l.v. en r.v. de goede waardes van weerstand van OHM. Allebei rond de 1400 Ohm. Dit is binnen de marge van 500- 3000 Ohm. Maar via uitlezen software kan niet gelezen worden de kmh van l.v. en r.v. Of enig signaal van de ABS sensor l.v. en r.v. Ik begin zelf te twijfelen of ik heb de goede wiellager l.v. vervangen voor deze ABS elektronica systeem. Ik heb erop gezet Ridex 654W0023. Omdat dit is een imitatie wiellager goedkoper niet origineel Opel. Omdat vaker heb ik situatie gehad uit ervaring b.v. met dynamo, lambdasonde niet origineel namaak of imitatie dat konden niet worden gelezen door uitleesapparatuur en gaven storing aan en gaven verder defect. Totdat origineel was gemonteerd en defect opgelost. Ik wil eigenlijk nog de ABS pomp vervangen, maar twijfel ik of daar iets aan de hand is, want hier wordt geen storing op aangegeven.
Iemand suggesties tips of oplossing?
Mvg, Gipo
15 februari 2018 om 13:14 #18352813Hoi Toppers, Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp. Eindelijk het probleem is opgelost en wil uitleggen een beetje uitgebreid misschien iemand anders kan gebruiken.
Probleem defect alleen maar ABS unit module. NIks anders. Onnodig was de wiellager l.v. en de rest allemaal tijdverlies door controle van bekabeling verbindingen en stekkers. En dat was ook moeilijk om het juiste defect te constateren omdat door de metingen via diagnose-uitleesapparatuur gaf abs sensor l.v. Dus en en na vervangen l.v. wiellager met drie keer uitgelezen te hebben zelfde fout bleef aangeven. En zelfs ouderwetse metingen via multimeter met het gebruik van de schema boven de waardes allemaal klopten, kon niet direct constateren de fout, behalve 1 waarde de toevoerstroom (gelijkstroom 4.71V) van abs unit naar de abs sensor l.v. en r.v. klopten niet met de r.a. l.a. N.a.v. deze waardes 4.71 V lv en rv. heb ik de abs unit module vervangen. En dan was allemaal opgelost direct vanzelf zonder uit te lezen van diagnose apparatuur en fouten te wissen. ABS lampje ging uit. remmen werkten goed en km teller werkte en gaf geen storing in de dashbordlampje, behalve 1 probleem heb ik nog. De airbaglampje blijft branden. Kan gewist worden maar komt steeds weer. Geeft aan. Foutcode 33 onsteker circuit passagier hoge weerstand. Zie foto hieronder. Is dit de sensor of de airbag zelf? gr. Gipo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.