Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aanschaf vectra c
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 januari 2018om 15:14 door yordjerjc.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2017 om 18:58 #18350877
Beste mensen,
Ik ben van plan om binnen kort mijn Astra G 1.6 8V in te ruilen voor een Vectra C 2.2 16V, nou ben ik dus benieuwd wat de min punten van deze auto zijn en waar ik vooral op moet letten voor de aanschaf, ik heb hier en daar iets gehoord over een ratelend geluid van de distributie ketting bij een koude start…
24 december 2017 om 21:15 #18350882Zelf heb ik een Signum 2.2 direct uit 2003
Nu met 260000km en heb er nogal wat onkosten aan gehad.
Garantie(115000): stuurhoeksensor,cruisecontrol,radio.
daarna krakende stabilisator rubbers bij vorst,voorveren gebroken( gelijk veerpootlagers v.v),uitvallen climate control,uitval dashboard,kapotte brandstofpomp,cuppende banden(michelin),oliepeilstok gebroken,hemelbekleding die los laat,verkleurende koplampen,rubber antennevoet.
Het laatste was het stilvallen tijdens het rijden,maar bleek te komen door niet origineel geleverde klapsleutel die ik versleten had.
Nog geen problemen gehad met ketting ed
Erg ruime auto van binnen en fijn variabel interieur,en fijne stille reiswagen voor lange afstanden(met nieuwe banden ).
Brandstof verbruik valt mee s’zomers 6,5a 6,7l en s’winters 7,6 a 7,9l per 100km.
Volgens mij zit er nog windows 98 elektronica/software in,die deed het vaak ook weer als je de stekker er even uithaalde.
Dasboard deed het weer na loshalen -pool .
Climate control werkt weer na uitzetten contact(gebeurt 1 a2x per jaar daarom niks mee gedaan)
Losse hemelbekleding valt mee omdat de Signum, selderie bakjes :rolling: (Top Gear)bovenin het dak heeft.
24 december 2017 om 22:08 #18350887Mijn 2.2 direct uit 2005.
Kettingen allebei vervangen, wervelkleppen vervangen, 2 voor veren met veerpoot lagers, katalysator vervangen(zat verstopt), brandstof pomp vervangen, drukregelaar vervangen, druksensor vervangen.
Verder rijdt ie prima
De z22yh heeft nog al wat kwaaltjes, dan kan je beter kijken voor een z22se(wat oudere vectra’s) en kijken of de kettingen gedaan zijn.
10 januari 2018 om 15:14 #18351635Hier een Z22YH, heeft zoals opeltje17 al zegt nogal wat kwaaltjes..
Naast het reguliere onderhoud zoals remblokken/schijven en lekkages oplossen heeft de vorige eigenaar de distributie ketting laten vervangen en zelf heb ik de versnellingsbak laten reviseren (m32), kost een aardige duit…Daarnaast kamp ik nog altijd met een wazig ecu probleem waarvan niemand weet wat het is, 3 dagen in de garage geweest.. Uitlezen geeft vervang Stuurapparaat, revisiebedrijf zegt dit probleem kennen we niet dus kunnen we niet oplossen
Agja als hij rijdt is het een heeerlijke auto!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.