Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat voor schokbrekers Vectra station aub
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 juni 2017om 13:59 door dappie.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2017 om 20:03 #18343540
Heren,
Mijn auto (Vectra 2,2 direkt station) staat zonder iets aan de trekhaak voor 69 cm en achter 67 cm van de grond af, gemeten vanaf de straat tot aan de wielkast.
Als ik de caravan er aan hang zakt hij 1 cm bij een kogeldruk van ongeveer 50 kg.
Hij is iets lager dan mijn vorige Zafira, dat merk ik omdat mijn neuswiel nu af en toe de grond raakt als ik een drempel over ga en dat had ik nooit met de Zafira.
Tevens deint de caravan, wat dus ook goed te merken is in de auto.
Om deze redenen wil ik graag andere schokbrekers monteren, schokbrekers die
A. ervoor moeten zorgen dat de achterkant van de Vectra iets hoger komt te staan, en
B. die dan ook niet al te veel naar beneden gaan ( hoewel ik die ene centimeter echt niet veel vond hoor.
Wat is jullie ervaring op dit punt en welke schokbrekers raden jullie mij aan ?( wellicht verstelbare ?)Alvast heel hartelijk dank voor jullie input.
Met vriendelijke groet,
Sonny :dank-u: :dank-u: :dank-u:
20 mei 2017 om 12:08 #18343576Hoi Sonny,
Voor m’n c1 had ik ook een vec b station en ook een sleurhut, nu moet ik zeggen drempels blijven een probleem en moet je al
Stapvoets nemen, ook door dat je achter een grotere overhang heb met een station.
Mijn schokbrekers leeken wel op oude fiets pompen (2cv eend) ik heb toen rond om gas schokbrekers laten monteren
Van monroe die houden de auto wat hoger dan de olie schokbrekers, ook heb ik het verschil gezien, zo uit de doos
Zijn de schokkers in gedrukt en zit er een stuk ijzerdraad van boven naar beneden, verweider je dat nou dan komt de stang
Meteen uit de cilinder en bij de olie versie is dat veel minder, vandaar dat ik toen voor gas koos.
Ik ben +- us 22 jaar met m’n caravan op Vakantie geweest, vrouw, twee kids m’n hond en een vol geladen hut achter
De vec, natuurlijk wel gelet op het gewicht en Gekeken wat de kogeldruk was, die had ik op +- 65kg en reed ongeveer
Met een snelheid van 90km (maximaal mocht je toen 80km rijden) en reed altijd perfect,(Opel he :applause01: )
Mocht ik dit weer gaan doen dan zou ik toch weer voor gas schokbrekers gaan, dat beviel mij toen erg goed.Vr,gr, jac.
20 mei 2017 om 20:46 #18343597Jac,
Ik heb je advies ter harte genomen en ondertussen 2 schokbrekers besteld, weliswaar geen monroes maar wel gas.
Bedankt voor je input ik kon er echt wat mee :happy02: :happy02: :good-job:Van de week ga ik ze er onder zetten en zal ze met hemelvaart eens gaan uitproberen, tenslotte is dat de generale repetitie voor de trip naar Italië.
Groet Sonny
20 mei 2017 om 22:19 #18343607veel succes, ik ben benieuwd of het je bevalt.
Vr,gr, jac.
22 mei 2017 om 10:45 #18343641Als je nieuwe dempers niet voldoen, dan zou ik verzwaarde achterveren nemen.
Dat heb ik ook gedaan bij mijn Vectra B en kan nu een volle kar (1500kg) en een volle baggeruimte benutten inclusief volle tank benzine en LPG zonder dat de boel aanloopt.22 mei 2017 om 18:10 #18343662Mag je 1500kg trekken dan? Das toch best veel.
vr,gr, jac.
22 mei 2017 om 18:20 #18343663v6 is sowieso 1500 kg trekgewicht ( heb ik namelijk en staat op m`n kentekenkaart)… voor een lagere cilinder inhoud ik denk een stukje minder.. maar niet veel minder… maargoed.. wil je 1500 kg trekken met een 1.6 of 1.8??
22 mei 2017 om 18:36 #18343666Dappie,
Ja 1500 kg mag ik trekken met de 2,2 direkt die er bij mij inligt.
Daar heb ik hem ook om gekocht, ik had hiervoor een Zafira A met een 2,2 DTI motor (diesel).
Dat ding sleurde hem met twee vingers in zijn neus dat was echt de beste trekauto die ikheb gehad.
Van deinen had ik geen last maar zoals iemand anders al zei ( en waar ik even niet bij stil had gestaan) is de overhang bij de Vectra C1 station natuurlijk wel wat groter als bij de Zafira dus dat gaat ook mee spelen.
Voor de rest kan ik na hemelvaart iets meer zeggen als ik er een stukje mee gereden heb, en dan hoop ik dat de eerste klim bij koblenz in sept dit jaar net zo leuk gaat worden als met de Zafira. :applause02: :applause02: :applause02:22 mei 2017 om 18:40 #18343668voor het doorhangen zoals eerder beschreven met dikkere veren.. of airrides op de achteras… krijg je van die puckjes tussen de veren en veerschotels.. as je auto doorhangt kun je met lucht hoger oppompen…
22 mei 2017 om 21:06 #18343676Of hulp veren monteren, ik had toen een kadett 4 deurs sedan 18i Gt 115pk, ook van die blauwe hulp veren er bij gemonteerd
(In de bestaande veren) met de caravan er achter ging dat goed, net een stukje straffer geveerd, en lag ook niet helemaal
Op z’n naad, ook heb ik nog gekeken naar de rode rubbertje van gorpen, maar die zijn best prijzig.23 mei 2017 om 10:10 #18343686[quote quote=18343662]Mag je 1500kg trekken dan? Das toch best veel.
vr,gr, jac.
[/quote]Vectra B Station V6
23 mei 2017 om 17:41 #18343701Corsa_gsi,
Aaahhhh ja dan is het een ander verhaal, die heb er ook de motor voor.
Vr,gr, jac.
31 mei 2017 om 23:07 #18344070Oke heren even een update (zoals beloofd),
Zoals aangegeven nieuwe schokbrekers besteld (gewoon standaard) deze woensdagmiddag binnen gekregen, woensdagavond meteen gemonteerd (was nog geen uur werk).
Donderdagavond vertrokken richting Hoenderloo kogeldruk iets zwaarder gemaakt, al met al een wezelijk verschil.
De oude schokbrekers zat een duidelijk verschil in, tussen de beide oude schokbrekers zat ruim tellen verschil in met naar beneden drukken.
Al met al zeer gelukkig met de nieuwe schokbrekersGroet Sonny
1 juni 2017 om 13:59 #18344085Mooi dat het een goed resultaat heeft, dan rijd het toch weer prettig :applause02:
Vr,gr, jac.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.