Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Motoren › How to’s – Motortechniek 4 Cilinder Diesel › Hoe een motor uit en in bouwen vectra c 2.2dti van 2004
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 april 2017om 21:30 door Nikitama.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2017 om 21:37 #18339638
Hoi zijn er foto’s of video beschikbaar over hoe je de motor kan uitbouwen en een andere kunt inbouwen terug? En ook over het om zetten van de automaatbak
2 maart 2017 om 00:46 #18339656is het de zelfde motor die er terug in gaat??
anders is het motorkap verwijderen
diesel toe en afvoer los halen
bekabeling loshalen
steekassen uit de versnellingsbak halen
koeslangen en radiateur eruit halen ( eventueel condensor van de airco als die eraan vast zit)
schakelstangen/kabels los halen
en dan als je de motor en bak steunen los haalt kunt je de motor met een motorlift uit je auto pakkenis het een automaat of wordt het een automaat??
als de motor die je in gaat bouwen van een handbak afkomt en aan een automaat zul je denk ik ook het lager uit je krukaslager moeten halen.. deze wordt vaak stuk gehakt.. maar je kunt `m er ook uit persen.. en die van je gedemonteerde motor over zetten ( die op de zelfde manier eruit halen)maar voor al dit werk kun je beter kijken voor een andere vectra… die kosten tegenwoordig ook niet zo heel veel meer… en dan kun je bijvoorbeeld het interieur over zetten.. dat is minder moelijk dan een motor
2 maart 2017 om 06:14 #18339660Hoi bedankt alvast voor de snelle reaktie!!
Het is de zelfde motor en automaatbak
Maar de bedoeling is om de automaatbak alleen om te zetten in mijn wagen omdat mijne automaatbak fel aan na laten is,
Heb die laten uitlezen in opel garage
En na schijnt zijn de synchronisatieringen verbrand of versleten van 3 de en 4 versnelling,Onkosten ongeveer 3500 euro.s en dat vond ik toch wat veel
daarmee heb ik een 2de vectra bij gekocht met nog en goede bak en de rest kan als onderdelen worden gebruikt of verkoop ik die in onderdelen,2 maart 2017 om 13:20 #18339697Ik zou dan de 2e vectra houden zo als die is.. Overzetten wat je over wil zetten qua licht spul en die andere leeg trekken voor extra onderdelen zoals de motor en kabenboom e.d. en de automaat met chassis wegdoen
Als dan bij die 2e de motor kapot gaat dan pas de motor overhangen…
Het heeft weinig nut om een goed lopende motor te wisselen voor het zelfde..9 april 2017 om 21:30 #18341857Hoi Bart-gsi
Heb de motor ondertussen er uit gehaald, en de automaatbak ook eraf, al bij al viel het nog mee om te doen, alleen heel veel kabels en tralalala
Wat ik nog wou vragen,
Is de mogelijkheid er ook om nu de motor van mijn wagen te laten zakken om de automaatbak te wisselen? Of moet de motor er ook gans uitGrt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.