Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra Coupé 1.8 of 2.2
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2017om 22:38 door Nutthead.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2017 om 10:34 #18339099
Beste mensen,
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar probeer toch mijn vraag hier te stellen
Momenteel ben ik op zoek naar een Opel Astra G Coupé
Er zijn een aantal aanbiedingen op marktplaats die mijn interesse hebben, maar dit zijn voornamelijk uitvoeringen met de Z22SE motoren met +/- 150.000km.
Nu heb ik van iemand vernomen dat deze kwalitatief niet zo super zijn en ik beter kan kijken voor een 1.8 motor.Mijn vraag is dus, wat denken jullie hiervan aangezien jullie hier wellicht meer ervaring mee hebben dan ik.
Groeten
25 februari 2017 om 15:18 #18339339de 2.2 motor is idd niet 1 van de beste motoren van Opel.
de 1.8 motor is in mijn ogen te zwak voor de coupe.misschien is een turbomotor een optie ?
succes
gr Vincent
25 februari 2017 om 15:54 #18339341Heb er 2 gehad met 2.2 motor, zijn bere sterke motoren, heb nu de opvolger van deze in m’n vectra.
Gewoon goed proefrijden, voelen of er een gemodificeerde ketting spanner opzit, dan is meestal de ketting vervangen.
Motoren willen wel olie verbruiken, maar dat doet de 1.8 net zo goed.
Dus ik zou zeker voor de 2.2 gaan!!
25 februari 2017 om 23:46 #18339366mijn vorige 2.2 heb ik jaja 3x de hele kettingzooi mogen vervangen.
ook nadat men de modificatie set had toegepast.
dus ja mijn vertrouwen is van een beetje weg in dit type motor.
daarnaast ook nog 2x hogedrukbrandstofpomp en de hogedrukbrandstofregelaar …
ieder z’n keuze.
26 februari 2017 om 12:14 #18339397We hebben het over de Z22SE deze zit in de astra G coupé, deze heeft geen direct ingespoten benzine motor (dat is de z22yh waar je het over hebt) deze heeft een hogedruk pomp en regelaar + nog wat meer “zooi”
3x de ketting set vervangen, dan is er vast iets niet goed gegaan, heb het bij mijne ook gedaan balans en distributie ketting (gemodificeerd) loopt super.
Over het algemeen heeft de Z22SE alleen problemen met de ketting vervangen en klaar.
En rijdt duizend keer beter als een z18xe naar mijn mening.
26 februari 2017 om 12:30 #18339399Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Helpt me bij het maken van een keuze.
Volgensmij heb ik hier op het Opel Forum ook nog gelezen dat Opel ooit een terugroepactie heeft gehad voor de kettingspanners van de Z22SE, weet iemand van jullie hier iets van?
Verder zou ik wel willen weten hoe een Z22SE rijd.. gaat dat een beetje lekker vooruit, fel op het gas etc?Dank jullie wel alvast!
26 februari 2017 om 19:17 #18339424Zijn redelijk vlot, rijdt gewoon een stuk beter als een 1.8.
Stuk meer koppel ook waardoor ie lekkerder rijdt.
6 maart 2017 om 13:03 #18339979De Z22se motor is inderdaad een geweldig goed rijdend blok met meer dan voldoende vermogen zelfs onderin de toeren. Moet wel zeggen dat het blok zich het best voelt op de snelweg waar je lekker kunt doorrijden. Het enige minpunt is het olie verbruik en goed letten op de ketting.
14 maart 2017 om 13:28 #18340512Beste mensen,
Bedankt voor de hulp!
Overigens heb ik nog geen keuze kunnen maken, omdat ik graag de betrouwbaarheid van een 1.8 wil maar het vermogen van een 2.2
Op het internet kwam ik een leuke advertentie tegen die ik graag even met jullie wil delen, mits dit is toegestaan.
Als dit niet het geval is mag de moderator deze weer meteen verwijderen.
http://www.autowereld.nl/opel/astra-coupe/2-2-16v-airco-clima-verlaagd-nette-auto-21992812/foto.htmlGraag zou ik horen wat jullie van deze denken.
Volgensmij heb ik ergens op het forum gelezen dat de problemen met kettingspanners e.d van de Z22SE in 2002 zijn aangepakt door Opel, als ik het niet mis heb.Groetjes!
14 maart 2017 om 22:20 #18340534Ziet er wel netjes uit, al is er zo weinig zinnigs over te zeggen.
Gewoon heen gaan en proefrijden!
Wat betreft de ketting er is een modificatie op de spanner geweest(2x) en 1 op de oliesproeier(zodat de ketting niet droog loopt)
Je moet een spanner hebben met een bult erop, deze kan je als je voor de auto staat links achter op het blok voelen(lucht filter kant)
En nergens zomaar vanuit gaan, bij mijn vectra 2.2 uit 2005(met dezelfde ketting) heb ik vorig jaar de ketting moeten vervangen i.v.m ratelen(daar zat het 2de type spanner op) toen de balanans en distributie ketting set vervangen met de nieuwste type spanner(met bult) geen rateltje meer te bekennen, dus let er goed op!
Wil je er wat meer duidelijkheid over zoek even op internet staat zat over geschreven w.b.t de verschillende type spanners etc.
20 maart 2017 om 22:38 #18340853Ik heb een cabrio met de 1.8 16v, die is behoorlijk soepel.
De vermogensafgifte is mooi gelijkmatig.
Een sprinter wordt het er niet van, misschien daarom voor de cabrio ook beter geschikt dan de coupé (al is die natuurlijk wel wat lichter)Ik mis echter het felle van de Alfa’s die ik gehad heb, maar ja… Die hebben geen betaalbare en redelijk lichte vierzits cabrio met genoeg bagageruimte die er zowel open als dicht prima uitziet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.