Hallo , ben net nieuw hier , en wil mezelf graag voorstellen ,
Ik ben bart , en heb als hobby sleutelen , ben 17 jaar werkzaam geweest als 1e monteur landbouw , en daarnaast hobby auto’s sleutelen , ben bezig met het opzetten van een eigen bedrijf hiervoor.
Ik bezit zelf een chevrolet captiva 2.0vcdi aut.2007 ( eigenlijk een Opel Antara) en heb hier wat problemen mee.
Ten eerste begon het met het schakelen op de verkeerde momenten., dat heeft ie altijd al wat gehad , maar werd erger . Heb de bak laten spoelen , maar geen tot weinig resultaat . Toen kreeg ik een naar bijgeluid , de turbo kon z’n druk niet kwijt als het gas losgelaten werdt leek het , na inspectie zat er ontzettend veel olie in het inlaatkanaal , carterontluchting losgegooid , en doorgereden , nog steeds veel olie in de luchtinlaat. Alles incl de intercooler schoongemaakt , nieuw Turbopatroon erin en weer proberen. Olielekkage was toen even weg , maar raar bijgeluid alleen maar erger.
Nieuw Gasklephuis gemonteerd omdat de waardes niet klopte dacht ik , hij stond of helemaal open of helemaal dicht , niks ertussen in , na het nieuwe Gasklephuis waren die waardes wel goed , ging mooi op en neer , maar probleem van turbogeluid niet opgelost . Nieuwe Luchtmassameter dacht ik , ook die deed raar , probleem bleef het zelfde , nieuwe turbodruk sensor , en daar knapte die wel van op , vooral het schakelen werdt beter , en het turbogeluid de helft minder. Maar nog niet over . Toen een compleet gereviseerde turbo incl actuator erop . Het probleem was weg … voor een paar weken , want nu vanmorgen kreeg ik weer een klein bijgeluid van de turbo , trok niet op en schakelde verkeerd .ook net of de actuator van de turbo de hele tijd op en neer ging aan het geluid te horen . Volgens mij had ie even noodloop omdat er ook echt 0 vermogen in zat .
Ik kom er ff niet meer uit , heeft geen foutcodes , ook nooit gehad.
Miss heeft iemand een idee , waar ik overheen kijk ?