Signum, 2.2 direct 2003 z22yh uitdaging.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Signum, 2.2 direct 2003 z22yh uitdaging.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18330003
    bLZgR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 February 2016

      Geweldige Forum Technici,

      Ik plaatst dit bericht omdat ik mijn frustratie wil uiten en ik hoop dat ik iemand vind die beter/slimmer/meer verstand en ervaring heeft dan vijf garages en twee dealers Mhuis en Omotors. Niet dat zij hun best niet hebben gedaan, maar arbiedsloon kost ook geld. Nu meer dan 1000 euro verder wordt de storing alleen maar erger.

      Hieronder de codes die ik nu heb.

      C1555 chassis
      P0203 injector circuit
      P0301 cilinder misfire
      P0303 cylinder misfire
      P0443 evap purge solinoid
      P1112 sensor conditioning low

      3 verschillende Garages en 2x ANWB hebben 2x bobine en bogies vervangen en 3x geprobeerd aan te smeren. 1x brandstoffilter vervangen.
      Opel dealers 2x diagnose en hogedrukpomp vervangen. Alle Sensoren gecheckt en brandstoftank ontluchtingsklep/filter.

      Mijn ervaring. Twee jaar geruisloos door de jaarlijkse APK en ineens op een koude winter dag na start in noodloop. Uitzetten, aanzetten en redelijk kunnen rijden. Vermogen niet optimaal, bij gaspedaal in trappen houd hij in tussen 3000 en 4000 toeren. Langzaam gas geven gaat redelijk goed. Wel het gevoel dat er vertraging is van ongeveer een halve seconde. Langzamerhand wordt de storing heftiger. Meer stotteren, uitvallen voor stoplicht door gas loslaten. Hard getik vanuit de motor omgeving. Kan ook bij de katalysator omgeving vandaan komen. Uiteindelijk een OBD2 bluetooth gadget gekocht op Bol.com om zelf op onderzoek uit te gaan.

      Ik weet niet wat alle waardes en teksten moeten zijn ,maar wat mij opviel is.

      Open loop due to system fall

      Uitstoot readiness s/DTCS
      Katalysator incomplete
      O2 sensor incomplete

      02 volt bank 1 sensor 2
      Latest value: 0.0 v

      Vacuum schommelt van -6 naar -22.

      Ook bij de testen geeft hij aan O2 bank 1 sensor 1 en
      O2 bank 1 sensor 2
      Test incomplete or depenant test filedruk.

      Luchtsnelheidmassa 3.47 g/s

      Maand geleden is door water in mijn interieurfilter het motortje van de ventilator doorgebrand.
      Cdtje komt zo nu en dan uit de ncdc2013 en de geluidsinstellingen worden ongeveer een keer per week terug gezet.

      Misschien ECU?

      Ik heb de auto nu bijna twee jaar grote plannen om hem nog luxer uit te laten voeren en had tot voor de storing niks te klagen. Misschien is er iets heel kleins aan de hand dus wil hem nog niet weg doen.

      Ik hoop dat het duidelijk mijn verhaal heb gedaan en hoop dus op nuttige reacties.

      Groet,

      Maurice

      #18331192
      bLZgR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2016

        Gisteren dan toch maar zelf nog even onder de kap gekeken.

        Nog een paar dingen testen zodat ik die ook uit kan sluiten. Lambdasonde, luchtfilter, gasklephuis, purge solenoid valve en wervelkleppen. Alles zag er goed uit. En bij die laatste gekeken of de wervelstang goed kon bewegen als het gaspedaal in wordt getrapt en dat gebeurde dan ook. Wel zag ik dat het stangetje niet goed vast zat aan een van de vier ijzeren pinnen die de klep opent en sluit. Toen ik het witte balletje weer in de stang wilde doen voelde ik dat hij helemaal niet goed vast zat en had het stangetje los in mij hand.

        Morgen of maandag maar even kijken hoe de kleppen zelf er in zitten.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.