Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motormanagement lampje Opel Astra h 1.6 2005
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2019om 20:05 door jelleauke.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2016 om 21:19 #18327910
Hi,
Sinds enige tijd brandt het motormanagement lampje en wanneer deze knippert heeft de auto totaal geen vermogen meer.
Onderstaande foutcodes komen:
P0300
P0301
P0302
P0303
P0304
P0314Heeft blijkbaar te maken met verbranding en cilinders die een slag overslaan. Op advies van een ander forum lid vandaag de bobine en bougies vervangen en tevens een reiniger in de tank gegooid. Helaas brandt weer het lampje en nog steeds hetzelfde probleem ?.
Wie herkent dit en heeft de oplossing of tips?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
24 november 2016 om 21:23 #18327912Jammer dat de bobine en bougies geen oplossing hebben geboden voor je.
Het kan ook zijn de je EGR klep ernstig vervuild is en daardoor overslag op de cilinders veroorzaakt, heb dit namelijk zelf ook gehad.
Heb toen ook van alles vervangen en niks bleek te helpen. Destijds de EGR klep laten reinigen en geen overslag meer gehad.Succes!
Groeten.
25 november 2016 om 12:44 #18327993Hi Mich89,
Dank voor deze tip. Voordat ik dit ga proberen heb je nog enig idee wat de kosten ongeveer zijn? is de EGR klep een andere naam voor de gashuisklep btw?
groet
25 november 2016 om 15:47 #18328013Hoi Dhalid,
Ik heb hier ook last van.
Heel erg hinderlijk vooral als ik aan het inhalen ben of even wat extra vermogen nodig heb dan gaat ie aan en is mijn power verdwenen.
cruisecontrol werkt ook dan niet meer.
Ik ben al bij diverse garages geweest en geen enkele kan de fout vinden aangezien het een constatering is en niet een blijvende fout of error.
Je reset hem met de motor uitzetten.
Mijn garage had het over dat de turbosensor misschien niet goed is. Of dat de leiding vanaf de censor naar de turbo misschien lek is.
Hij gaat deze onderdruk zetten om te kijken of er iets mankeert.
of de turbosensor die bepaalt hoeveel de turbo nodig heeft vervangen.
Ik ben benieuwd want het is super hinderlijk.27 november 2016 om 00:53 #18329783EGR klep is wat anders dan het gasklephuis. EGR klep zorgt voor een dat uitlaatgassen nogmaals door de inlaat worden gevoerd en zo een tweede verbranding plaatst vind. Deze klep wordt snel ernstig vervuild daardoor. vrij logisch eigenlijk.Dit noemen ze dan milieubewust rijden haha.
In het apparaat zit een klepje wat open en dicht gaat bij het belasten van de motor, als dit klepje niet goed meer werkt d.m.v. Koolaanslag krijg je ook rare en aparte storingen.De kosten hiervan weet ik zo niet maar is zeker een aanrader om te laten doen of eventueel zelf te gaan doen als je wat handig bent.
overigens EGR klep is veel over te vinden hier op dit forum en anders google.nl ;)Succes!
Groeten.
23 december 2016 om 20:40 #18335500Bij deze een update.
Inmiddels zijn we al een tijdje verder en helaas is de storing nog steeds niet verholpen. In de tussentijd heb ik de bobine, bougies en onlangs de egr klep vervangen. Helaas nog steeds hetzelfde probleem en dezelfde storingen. Het begint onderhand zeer frusterend te worden want ben inmiddels 500 euro lichter en kan met de auto gewoon geen lange afstanden rijden.
Wie heeft tips? Desbetreffende garage had het over de nokkenas sensor. Iemand ervaring hiermee?
31 december 2016 om 18:28 #18336011Inmiddels ook de nokkenas positie sensor vervangen. Echter weer gaat de lamp branden met dezelfde foutcodes ?.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
31 december 2016 om 22:19 #18336017Kan je komen naar mijn plaats, voor en diagnose?
25 januari 2017 om 09:56 #18337531Ik ben heel erg benieuwd wat hier uit is gekomen!
kunnen jullie de uitslag hier delen29 oktober 2017 om 11:15 #18349448Na een lange tijd een update.
Met het vervangen van de nokkenassensor was het probleem met de noodloop verdwenen en reed de auto weer normaal. Echter bleef motormanagementlampje branden met de storing misfire cilinder 1,2,3,4. Al die tijd doorgereden en niks gemerkt aan de auto. Onlangs de bougies, olie en oliefilter vervangen ivm jaarlijkse beurt. Nu doet de auto raar! Wanneer de auto warm is valt de auto uit tijdens het rijden. Vooral bij het wachten bij de stoplicht. Starten gaat heel moeilijk. Tot nu toe vervangen:
1: Bobine
2: Bougies
3: Egr klep
4: Nokkenassensor
5: Olie
6: Oliefilter
7: Tankreiniger gebruikt
8: Injector reiniger gebruiktTevens rij ik met de melding koelvloeistofpomp. De sensor in het expansievat is defect maar mij is verteld dat dit geen kwaad kan verder.
Wie o wie heeft tips???
29 oktober 2017 om 11:32 #18349450hi liviu,
waar ben je gevestigd?
29 oktober 2017 om 14:12 #18349454[quote]Wanneer de auto warm is valt de auto uit tijdens het rijden. Vooral bij het wachten bij de stoplicht. Starten gaat heel moeilijk.
[/quote]wat voor 1.6 heb je?
ik lees namelijk nergens dat je,je gasklephuis al eens gereinigd hebt, bij de z16xe zit hier o.a ook de carterventilatie op aangesloten.
Er zit in het huis een heel klein gaatje , indien deze verstopt zit wil de motor moeilijk starten als deze warm is
29 oktober 2017 om 14:42 #18349456ik heb de 1.6 z16xep twinport.
gashuisklep heb ik nog niet gereinigd. kan het proberen met een reiniger denk ik dan?
29 oktober 2017 om 15:12 #18349457[quote quote=18349450]hi liviu,
waar ben je gevestigd?
[/quote]
Capelle a/d IJssel
Niemand weet wat dat is???
30 oktober 2017 om 21:00 #18349490hi liviu.
is dat de inlaatspruitstuk?
denk je dat die vervuild en schoongemaakt moet worden?
30 oktober 2017 om 22:02 #18349494Waar denk je Field Remedy komt van? Opel
Zelf.31 oktober 2017 om 11:57 #18349504na het reinigen van de gashuisklep. moet deze opnieuw ingeleerd worden dan?
31 oktober 2017 om 12:26 #18349506Nee, ecu inleren elke keer met contact aan. Elke keer.
31 oktober 2017 om 14:37 #18349507denk je dat het het proberen waard is om eerst met een egr reiniger te proberen in plaats van het inlaatspruitstuk te demonteren?
31 oktober 2017 om 16:59 #18349508In een van jou vorige post’s vertelde jij dat je de EGR klep vervangen had, het lijkt me sterk dat deze nu alweer zo ernstig vervuild is, niks is onmogelijk natuurlijk.
Zoals liviu al zegt heb je een grote kans dat jou inlaatspruitstuk gewoon dicht geslipt is met troep. Heb dit zelf ook gehad en merkte daarna een wereld van verschil.Heb destijds ook het volgende gedaan:
Bobine,bogies, egrklep, inlaatspruitstuk incl. wervelklepjes, vacuumsensor, nokkenassensor, lambasonde 1 en 2. misschien nog wel wat onderdelen vergeten..
injector cleaner geprobeerd, motor flushen etc..Helaas zit ik nu zelf wederom met foutcode P0171 mengsel te arm, erg vervelend omdat er bij deze foutcode nergens een specifiek onderdeel naar voren komt.
Nu zit ik waarschijnlijk met een kapotte katalysator omdat mijn auto het ook lekker vind om olie te gebruiken waardoor deze sneller kapot gaat.inlaatspruitstuk schoonmaken is zeker de moeite waard!
Groeten
1 november 2017 om 10:52 #18349525he mich89,
bedankt voor je post. heb je enig idee wat de kosten ongeveer zijn om het schoon te laten maken?
1 november 2017 om 22:57 #18349540De kosten hiervan weet ik niet. Maar is wel een aantal uurtjes aan arbeid, denk 2 a 3 uurtjes :no-money:
Hoop dat jou probleem hiermee dan ook wordt opgelost.
Groeten
1 november 2017 om 23:05 #18349541als je in de field remedy kijkt zie je daar tc staan met 90 erachter, ga er ff van uit dat dit de tijd is die opel opgeeft om het te verhelpen.
dat is dus 1,5 uur is een kleine 150 euro inclusief kleinmateriaal.Quote: Niemand weet wat dat is???
Neem aan dat je de dealer bedoeld, heb zelf zeer slechte ervaringen met de dealer waaronder gebroken klepveer in de motor en een defect aan cabriodak beide keren een opgaaf van minimaal 1900 euro en in het laatste geval zelfs geen garantie dat het opgelost kon worden omdat de ecu van het dak niet kan worden uitgelezen!!!
Aan dit soort reparaties verdient de dealer niks daarom weten ze het ook niet, en vervangen ze liever onderdelen wat meestal ook niet werkt maar jij wel met kosten wordt opgescheept.
2 november 2017 om 15:21 #18349550Inmiddels extra foutmeldingen erbij gekregen. Heb nu ook foutmelding met de injectoren. Ik vrees het ergste en kan de auto wss beter verkopen in plaats van kosten te maken
Denken jullie dat een vervuilde inlaat ook problemen aan de injectoren kan geven of deze kapot heeft gemaakt?
2 november 2017 om 23:48 #18349565Het is allemaal wel heel toevallig, weet niet hoe het bij een astra H zit maar heb je je mischien ergens een slechte massa op je blok zitten.
behalve een vervuilt EGR traject zijn de overige storingen vooral van electronische aard, ik zou als eerste een extra massa naar het blok leggen met name naar het inlaat spruitstuk.
De foutcodes hebben is mooi, ze vertellen in welke richtig je moet zoeken maar geven niet altijd het probleem of defecte onderdeel aan.
Een bepaalde foutcode kan best het gevolg zijn van bijv. een slechte massa wat in dat geval de oorzaak is
vooral sommige dealers hebben daar nog wel eens een handje van, ze bestrijden de symptomen maar lossen het probleem niet op
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.