1 september 2016 | De Opel Astra heeft sinds zijn introductie vorig jaar een flinke zegereeks op zijn conto. Van experts kreeg de nieuwkomer diverse onderscheidingen, zoals Het Gouden Stuurwiel, hij werd gekozen tot Auto van het Jaar 2016 en kreeg de titel Trekauto van het Jaar 2016 toebedeeld door de ANWB. De meer dan 250.000 orders voor de Astra 5-deurs en de Astra Sports Tourer bewijzen dat het nieuwe model zeer populair is. In Nederland noteerde de Astra tot op heden ruim 10.000 orders.
De wegligging, de prestaties en de verbruikscijfers, onder meer dankzij het tot 200 kg lagere gewicht, overtuigen vele kopers. Daarbij krijgt de Astra de handen op elkaar door zijn connectiviteitsmogelijkheden, optimale integratiemogelijkheden voor smartphones én door Opel OnStar met de Wi-Fi Hotspot voor maximaal zeven mobiele apparaten. Met voorzieningen die eerder alleen bij duurdere modellen mogelijk waren, weet Opel eveneens kopers te overtuigen. Dat zijn de adaptieve matrix IntelliLux LED-koplampunits en de talkrijke veiligheids- en assistentiesystemen die samenwerken met de ultramoderne Opel Eye frontcamera. Van Traffic Sign Assist en Lane Keep Assist tot aan Forward Collision Alert met Autonomous Emergency Braking.
Opel Astra
Een andere geliefde nieuwe functie is de automatisch te openen achterklep van de Astra Sports Tourer, simpelweg door middel van een voetbeweging onder de bumper.
“Lichter, dynamischer en vol toptechnologie die rijden meer relaxed maakt. Dit typeert onze nieuwe Astra”, stelt Opel CEO Dr. Karl-Thomas Neumann. “We beloofden een grote hit in zijn segment en die belofte komt uit. De jongste generatie van de Astra en de Astra Sports Tourer is opnieuw een bestseller