Katalysator leegslaan z19dt

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Katalysator leegslaan z19dt

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277852
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Goedemorgen.

      Korte vraag: kan ik zonder problemen de kat leegslaan van mijn z19dt? Maw gaat er geen motorlampje branden?

      Ik heb destijds een goed voordeel behaald bij een verstopte kat van een Mondeo. Wil hem daarom ook op de vec toepassen.

      vanmiddag sowieso even naar de FIAT voor een egr plaatje :thumb

      #18325759
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Om welke kat gaat ‘t?

        Ik heb de voorkat in de downpipe verwijdert en het DPF leeg gehaald. De kat voor het DPF heb ik laten zitten. Alles sensoren ook nog gewoon aangesloten maar je moet wel e.e.a. wegprogrammeren anders krijg je ge-emmer. Tot op heden bij de APK( nu al 4 jaar op rij)geen enkel probleem met de roetmeeting :agent

        Groet jraaf

        #18325760
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          De enige kat waarvan ik persoonlijk weet dat je m leeg kan meppen is de voorste. Nog andere dan? De grote pot zeg maar. DPF heeft die van mij niet. Dat t voor de apk geen problemen geeft is me bekend maar wat moet ik precies weg programmeren?

          #18325761
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Ah, geen DPF. Mazzelaar king:
            In de downpipe bij de ZDTH zit een voorkat en dan nog 1 na het flexstuk voor het dpf.

            Het dpf weg is het programmeerwerk. De kat in de downpipe dacht ik ook. Die na het flexstuk weet ik niet want die zit er bij mij nog op.
            Werd mij ook geadviseerd die juist te behouden van wegen de roetmeting en mogelijk extra stank in de auto :shock:

            Groet jraaf

            #18325762
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Ok dus uit dit verhaal begrijp ik dat ik 2 katalysatoren heb. 1 in de downpipe bij het spruitstuk en nog een onder de auto achter het flexibele stuk. Welke van de twee kan ik het beste verwijderen? Ik wil inderdaad niet teveel stank. De Mondeo meurde ook al aardig maar t rijgenot daarentegen was t waard

              Hier een foto wat er onder mijn wagen zou moeten zitten. Gevonden adhv type motor en geen dpf. Nog niet gekeken maar kom er ook niet zo makkelijk onder

              Doel is wat meer geluid vanaf de turbo, ietsje meer pk en wat minder verbruik. Dat was wat ik er bij de Mondeo ook uit haalde.
              Chippen komt misschien later wel. Ben er over het algemeen tevreden mee.

              Maar nog even het belangrijkste: als ik het doe gaat er dan wel of niet een storingslampje branden?(lambda gezeur enzo)

              #18325763
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Zie trouwens net dat de Mondeo er maar 1 had. Het gedeelte vanaf het spruitstuk

                #18325764
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  De eerste heb ik vervangen.
                  Hiervoor kun je bij KCP of Miltek een vervanging krijgen met draad voor je sensor en geen verdere inhoud. Blaast behoorlijk :puke :thumb Zou max 10 pk extra geven. De 2de heb ik er gewoon mog in vanwege de keuring. Mijn map is er wel op aangepast. Weet niet of dit noodzakelijk is. Kun je telefonisch navragen bij KCP Oisterwijk.

                  Groet jraaf

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.