Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra H 2004: auto plots stil gevallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2016 om 16:32 #17277766
de wagen ( opel astra H van 2004 17. cdti ) is op de ene moment op de andere stil gevallen , en wil niet niet meer starten ( draait wel rond maar wil niet aanslaan ) , dacht aan de aanzuig van de diesel maar daar komt diesel uit . dus maar de wagen naar huis getrokken tijdens de rit eens de wagen in zijn vierde versnelling gezet koppeling los en na enkele meters starte hij dus dacht ik probleem opgelost ( dacht aan vuiltje in de leidingen ofzo ) maar na ongeveer een kilometer rijden viel de motor terug uit , en is hij niet meer te starten zowel met de sleutel motor draait wel rond maar slaat niet aan en hem ingang trekken lukt ook niet meer dit was rond 12 u vanmiddag nu omstreeks 18 u ging ik eens kijken voor eventueele fichen na te kijken maar probeerde hem eerst eens te starten en nu start hij wel ik versta het niet meer , iemand enig idee wat dit nou weer zou kunnen zijn of iemand dat dit ook al tegen gekomen heeft .
24 augustus 2016 om 17:01 #18325296kijk de hogedruk pomp eens na… als die het niet doet kan je wel diesel hebben naar de pomp maar wordt het niet of onvoldoende door gevoerd naar de motor…
en eventueel kijken naar de verstuivers als de hoge druk pomp kapot is..25 augustus 2016 om 19:58 #18325297heb dieselfilter vervangen daar deze nogal smerig was dus dacht ik heb het gevonden daar dan de auto meteen starte dus dacht ik de hogedrukpomp zal in orde zijn want anders zou hij niet starten moet wel bij vermelden dat ik de pluspool er zekers eens een 1 uur afgedaan heb daar me dit iemand me dit verteld had ( ivm reset ) , maar nu een kilometer of 8 mee gereden en opeens gedaan motor valt uit alle contact lichten blijven branden maar starten doet hij niet meer maar draait wel rond maar wil niet aanslaan. is gelijk als er iets te warm word dat de motor doet afslaan ( is veronderstelling ) maar wat . en ook wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn echt niemand een idee ? alvast dank .
25 augustus 2016 om 20:33 #18325298Laat hem is uitlezen.
25 augustus 2016 om 20:45 #18325299Inderdaad, eerst maar eens uitlezen.
Lijkt wel op het probleem wat ik had met mijn Astra G 1.7 DTI.
Bleek de EDU te zijn, de ECU van de dieselpomp.
Hierbij waren een aantal soldeerverbindingen op de print losgerammeld.
Het laatste beetje contact werd ook verbroken als de motor warm werd. Even later was de verbinding helemaal stuk.
Liviu2004 (te vinden op dit forum) had de EDU snel weer gerepareerd.
Mijn auto loopt nu een paar dagen probleemloos sinds deze reparatie.Ik vermoed dat jij ook in de richting van de electronica moet gaan zoeken.
25 augustus 2016 om 20:51 #18325300beste CommoCruiser , mischien een domme vraag maar waar is dit ergens te vinden die EDU ? alvast dank voor de tip , grtj pat
25 augustus 2016 om 20:56 #18325301Bij de DTI zit deze achter op het motorblok, vrij laag.
Ik weet niet of dat bij de CDTI hetzelfde zit.25 augustus 2016 om 21:00 #18325302ga ik morgen eens nakijken mischien kan je me mischien ook helpen met mijn volgend probleem ik vind nergens die fiche voor de obd uitlees instrument op te plaatsen , weet jij dit toevallig niet aub
25 augustus 2016 om 21:05 #18325303Het kunststof klepje onder de handrem er uit halen, daar zit de OBD stekker onder.
25 augustus 2016 om 22:39 #18325304alvast dank voor de reactie heb ik ondertussen gevonden , grtj
26 augustus 2016 om 06:21 #18325305heb nog zo wat zitten rondneuzen op het internet voor zoveel mogelijk informatie tevinden , wat ik tegenkwam was dat een auto wel eens zou kunnen uitvallen door een sterk vervuilde ” EGR klep ” door te traag te rijden , en eerlijk gezegd de wagen is van mijn pa hij is 74 jaar oud en deze rijd soms zo traag je kan er neffen fietsen , de wagen soms eens hoog in toeren trekken dat heb ik hem toch nog nooit zien doen . is maar een inschatting dat ik maak
26 augustus 2016 om 13:37 #18325306als hij zo traag gaat.. een keertje in opcom je regeneratie filter leeg maken… ( gaat je motor 10 minuten in tussen 3000 en 4000 toeren hangen tot je filter leeg is) dan zal ook je EGR gelijk schoon gemaakt worden..
opcom heeft dit in het test venster staan..26 augustus 2016 om 14:32 #18325307heb hem uitgelezen met een OBD II diagnoze apparaat en geeft foutcode p1125 aan , heb eens gekeken en dit zou het gasklephuis kunnen zijn maar waar zou dit ergens zitten aub ik twijfel tussen de egr-klep en het gasklephuis van waar het zit .
26 augustus 2016 om 21:39 #18325308Ik heb exact het zelfde gehad met mijn oude astra h 17cdti uit 2004.
Bij mij was het de bdp sensor.
Deze vervangen en nooit meer problemen gehad.27 augustus 2016 om 05:22 #18325309beste ras78 ,
was dit bij jou ook een diesel ? dacht dat alleen dat benzine wagens dat hadden de mijne is namelijk een diesel .
heb ondertussen het gasklephuis gevonden en uitgekuist en de aanpalende metalen buis dat naar het spruittstuk loopt ook uitgekuist zat nog veel roet in , alles ierug gemonteerd met gereden en wat dacht je WEER rond de 13 km viel hij uit en weer niks meer hij draait rond maar start niet , is gelijk als er iets te warm wordt dat de motor afslaat , raar maar is zo iemand nog tips eventueel , grtj27 augustus 2016 om 08:40 #18325310Kan goed de krukas sensor zijn, deze geeft vaak met warme motor problemen.
27 augustus 2016 om 09:06 #18325311beste Opeltje17 ,
waar zou deze ergens te vinden zijn , zou dit die sensor zijn dat onder die inox buis ( of welk materiaal het ook is weet ik niet ) zit met rondom dikke leidingen van de water koeling en is verbonden met een stekker met 2 draden met blauw en groen van kleur ? , alvast dank voor de tip27 augustus 2016 om 09:50 #18325312Ja was ook een diesel zoals alle cdti’s.
Ook zelfde bouwjaar.
Als de motor koud was geen probleem,maar zodra hij warm werd sloeg hij af en moest ik halfuurtje minimaal wachten en kon dan ongeveer weer 5km rijden.
Op die manier heb ik hem bij de garage gekregen en die hebben de bdp sensor vervangen, prijskaartje met montage was 99euro ik was met 30min klaar.
Geloof dat de sensor bij de startmotor in de buurt zat.27 augustus 2016 om 11:09 #18325313Beste ras78 ,
bedankt voor de info ga ik eens nakijken hou je op de hoogte , grtj27 augustus 2016 om 14:33 #18325314heb de krukassensor er even uitgehaald want daarrond hing allemaal zo ijzervijzel troep , dus dacht ik ga hem even schoonmaken en terug geplaatsen maar na een een 6 tal kilometer viel de motor terug uit , weet er soms niemand hoe je een krukassensor kan uittesten of uitmeten als hij nog goed of slecht is aub
27 augustus 2016 om 14:40 #18325315opcom eraan.. krijg je vanzelf een foutmelding als je krukassensor kapot is..
en anders ook met opcomin het meet venster kijken wat je krukassensor meet en of het overeen komt met wat die zou moeten hebben27 augustus 2016 om 15:21 #18325316heb hem terug uitgelezen met een OBD II diagnose apparaat en geeft geen foutcode’s aan , wat hij de eerste keer wel deed dan was het code P1125 ( gasklephuis ) deze is nu verdwenen geeft niks van codes aan en valt nog stil , versta het niet meer
27 augustus 2016 om 15:27 #18325317ik zou zeggen OBD2 lezer wegleggen.. en niet meer naar omkijken.. voor opel heb jeopcom of tech 2 nodig.. werkt veel beter en weergeeft meer fouten en waardes dan een obd2 lezer… vaak ook fouten die een obd2 lezer niet ziet/herkent
27 augustus 2016 om 15:46 #18325318Krukas sensor geeft nagenoeg nooit een foutcode, krukas sensor signaal moet je meten met een scope.
27 augustus 2016 om 16:02 #18325319zou er dan eventueel geen methode bestaan om de sensor uit te meten of te controleren mischien met een Ohm meter maar weet dan niet hoe dat is het probleem , alvast dank voor de tips
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.