Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › klappen uit de uitlaat en niet soepel lopen vectra c 2.2 sw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2016 om 19:28 #17277637
hallo allemaal,
zoals de titel al zegt heeft mijn vectra 2.2 sw uit 2004 last van klappen uit de uitlaat en loopt hij niet meer zo soepel.
volgas geeft hij max 3000 toeren en komen er klappen uit de uitlaat.
als ik in 1 keer gas geef dan lijkt het net of ik een openluchtfilter gemonteerd heb, wat niet het geval is. (aanzuigen van lucht geluid)recent vervangen:
– hogedrukbrandstofpomp
– drukverdeler (2e in 8mnd tijd, vandaag vervangen)
– nieuwe distributie ketting (alles)2 weken geleden ging de drukverdeler kapot, deze vandaag vervangen en de auto loopt voor geen meter meer.
voordat de drukregelaar kapot ging was er kwa ontsteking niks aan de hand.
juni 2015 grote beurt gehad, natuurlijk bougies e.d vervangen.ik begrijp er werkelijk niks meer van en krijg er een beetje een sik van, van al de problemen met deze auto.
wat kan het nu weer zijn ???
iemand suggesties en mogelijke ideeën
mijn ideeën en geldboom zijn beetje aan het opraken hahaha
Gr Vincent.
10 augustus 2016 om 19:29 #18324484ik denk dat je krukas positie of nokkenas positie sensor problemen geeft
10 augustus 2016 om 19:30 #18324485Wat komt er met uitlezen naar voren.
10 augustus 2016 om 19:43 #18324486@ bart -gsi. wat zou hij dan voor problemen moeten geven ? zomaar ineens ?
@ arontje uitlezen zal binnenkort gebeuren, maar kan er niet mee rijden dus ff wat anders regelen.
voordat de drukverdeler kapot ging, 2 weken geleden geen enkel probleem kwa ontsteking, auto heeft geen meter meer gereden daarna.
10 augustus 2016 om 19:45 #18324487krukas positie sensor en/of nokkenas positie sensor kan problemen geven met het onjuist ontsteken in je motor.. lijkt het dat je auto op 3 van de 4 cilinders loopt maar wordt er 1 of 2 cilinders niet op het juiste moment ontstoken…
maar idd wat arjontje zegt.. uitlezen komt het waarschijnlijk naar voren10 augustus 2016 om 19:47 #18324488ik krijg geen storingsmelding in de auto, maar volgens mij hoeft dat ook niet toch ?
uitlezen moet uitsluitsel geven.
Duur geintje ?
10 augustus 2016 om 19:49 #18324489sommige sensoren geven niet altijd een foutmelding als ze storing geven of om een andere reden niet meer werken
maar met uitlezen kun je wel een groot deel ervan controleren op de werking of ze actief zijn of niet… bij niet actief krijgen ze geen spanning of is er geen communicatie naar de ECU…
10 augustus 2016 om 19:52 #18324490en dat moet zeker weer bij de opel dealer ? of kan dat ok bij een andere garage ?
vervanging wat kost dat ?
10 augustus 2016 om 19:54 #18324491nokkenas positie sensor en krukas positie sensor is makkelijk zelf te doen met een basis gereedschapsetje…beide connectors zitten boven op de motor alleen de krukas positie sensor zit beneden…
maar voor uitlezen kun je langs de dealer ( kost 45 euro ongeveer) of bij iemand van het forum die in bezit is van opcom of tech 2
10 augustus 2016 om 19:57 #18324492ok, nou ik zal morgen is informeren bij mijn garage.
en anders maar terug naar de dealer.
zal een leuk ritje worden met een gare auto haha.
iig bedankt.
10 augustus 2016 om 19:59 #18324493ik weet niet of het voor jouw te doen is… maar stuur een PM naar liviu.. hij zit in capelle a.d. ijssel.. die is in bezit van beide uitleesspullen.. maarja wat de kosten afweging is voor naar hem rijden vanaf zeeland of naar je garage en kosten betalen
10 augustus 2016 om 20:03 #18324494capelle is niet zo ver van mij vandaan. woon zelf ook zuid-holland dus dat scheelt.
dealer is dichterbij voor mij.
tanx.
10 augustus 2016 om 20:11 #18324495Idd uitlezen kunnen zoveel dingen zijn.
11 augustus 2016 om 14:44 #18324496zojuist naar de garage gereden en direct wederom in noodloop. precies dezelfde problemen als toen de drukverdeler kapot was.
uitlaten lezen en ja hoor, wederom dezelfde storingscode dacht iets van p191 ofzo iets.iig de brandstofdrukverdeler die defect zou zijn. (zit er net 24 uur in)
Opeldealer gebeld en beweerde bij hoog en laag dat de drukverdeler het probleem moest zijn.
ik kon de vectra komen brengen en dan zouden ze, misschien volgende week, er naar gaan kijken.altijd fijn, eerst 3 weken wachten op een onderdeel wat vervolgens niet het probleem is en dan nog eens een week wachten voordat men tijd heeft.
geeft niet hoor maar ik moet maandag gewoon werken :fy1 :fy1 :fy1
voor mij de laatste opel, ik ben klaar met dit :fy1 merk
11 augustus 2016 om 15:04 #18324497je bent niet de enige en eerste met dit gezeik met die drukregelaar… zo zijn er meer.. de oude opels zijn wat makkelijker qua onderdelen… ( uitzonderingen daargelaten)
11 augustus 2016 om 20:05 #18324498P1191 zou kunnen dat het de regelaar is(iets wat nieuw is kan ook stuk zijn) kan ook heel goed de hogedrukpomp zijn, is een procedure voor bij opel kunnen ze zo zien of het de regelaar of de pomp is.
Dus een ”goede” diagnose laten stellen en niet direct voor een drukregelaar gaan.
12 augustus 2016 om 08:35 #18324499@opeltje, met de hogedrukpomp is niks mis.
de hele procedure heb ik al doorlopen en daar kwam uit dat de pomp prima werkt en de drukregelaar defect is. Boven de 2000 toeren klapt de verdeler dicht en is er geen druk meer.
met als gevolg de noodloop.dat dit onderdeel defect is, ja zou kunnen maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
ik heb een drukregelaar uit Polen laten komen (ook nieuw) en die geeft het zelfde effect.wat is de kans op 2 of misschien wel 3 defecte drukregelaars in 1 maand tijd :hmmz :hmmz :hmmz
vandaag maar weer bellen en afspraak maken. :swear :swear :swear
12 augustus 2016 om 13:25 #18324500wat zou dan de reden zijn dat die dicht klap?? overdruk of te weinig spanning of slechte massa?
idd wat opeltje zegt kan een death on arrival onderdeel zijn.. maarja ik denk ook het zelfde als bij lampjes.. als eentje kapot klap en je draaid er een nieuwe in die ook kapot klapt… zou jet toch eens moeten zoeken wat het kan veroorzaken..12 augustus 2016 om 17:36 #18324501de vectra staat nu bij de dealer.
de uitslag zal volgen…. en de rekening ook waarschijnlijk :swear :fy1
13 augustus 2016 om 23:32 #18324502Bobine?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
14 augustus 2016 om 06:11 #18324503HDpomp
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 augustus 2016 om 10:26 #18324504hd pomp is al doorgemeten en uitvoerig getest Wim, zoals al eerder beschreven.
pomp is niks mis mee.
17 augustus 2016 om 09:45 #18324505nou de vectra is gemaakt.
bleek toch de pomp te zijn :hmmz :hmmz
inmiddels vervangen en nu begint het getouwtrek over wie alles gaat betalen.
auto doet het iig weer.
17 augustus 2016 om 10:56 #18324506Zoals gezegde goede diagnose stellen, zijn ook symptomen van een kapotte hogedruk pomp.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.