Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Hoog verbruik 1.4T benzine, iets mis?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2016 om 17:19 #17277626
Hallo,
Sinds 2 weken eigenaar van een Opel Insignia, 1.4T Benzine, 2dehands gekocht.
Ik kwam overal tegen, dat dit een heel zuinige wagen is.
Echter is dit bij mij niet het geval. Met de 70l, doe ik een kleine 850km.
Van die 850km is er 300km mee op de autostrade gereden. Ik kom dus op een hoog verbruik uit.
Ik heb er speciaal, enorm zuinig mee gereden. Vanaf de schakelmarkering ging oplichten, meteen schakelen, nooit hoog in toeren gegaan, geen airco of verwarming gebruikt, …Is dit normaal?
Aan mijn toerenteller zie ik Auto/stop staan, ik neem aan dat ze daarmee start/stop systeem bedoelen? Maar deze schakelt nooit in? Kan dit er aan liggen?Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Alvast bedankt,
Groetjes
Bram10 augustus 2016 om 17:39 #18324422Bij mijn corsa ging dat lampje bij de 2000 toeren al branden, wat veel te laag is. Daardoor gaat hij alleen maar meer verbruiken.
Het is een klein blok, die mag je wel wat hoger in de toeren houden.Start stop is in de meeste auto’s in de vrij zetten en de koppeling op laten komen, sommige auto’s ook de handrem er nog op.
10 augustus 2016 om 17:41 #18324423Start/stop: als de ventilatie ALLEEN op de voorruit staat, werkt die ook niet.
10 augustus 2016 om 17:50 #18324424@DeMeistah wrote:
Bij mijn corsa ging dat lampje bij de 2000 toeren al branden, wat veel te laag is. Daardoor gaat hij alleen maar meer verbruiken.
Het is een klein blok, die mag je wel wat hoger in de toeren houden.Start stop is in de meeste auto’s in de vrij zetten en de koppeling op laten komen, sommige auto’s ook de handrem er nog op.
Komt bij mij rond de 2200. Soms wacht ik wel tot 2500 omdat dat aangeraden werd.
Start stop werkte idd zo op mijn vorige wagen, maar bij deze blijkbaar niet.10 augustus 2016 om 17:51 #18324425@Raynbow6 wrote:
Start/stop: als de ventilatie ALLEEN op de voorruit staat, werkt die ook niet.
Staat niet op de voorruit. Dat is het dus ook niet.
10 augustus 2016 om 18:05 #18324426Als ik jouw verbruik vergelijk met de 1.4 Turbo’s op de site van http://www.spritmonitor.de, dan lijkt dat wel redelijk overeen te komen. (ongeveer 8,2 liter/100km gemiddeld).
Er is niet heel veel vergelijkingsmateriaal, maar wel een paar:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/1117-Insignia.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=141&gearing=1&exactmodel=1.4%20&powerunit=213 augustus 2016 om 06:06 #18324427Ik heb ook een 1.4 Turbo maar mijn verbruik is minder, ik kan over de 1000 km rijden op een volle tank.
Maar ik weet niet hoe ze dat ooit gemeten hebben, maar het verbruik is hoger dan aangegeven door Opel.Bart.
13 augustus 2016 om 13:23 #18324428@Tjalster wrote:
Als ik jouw verbruik vergelijk met de 1.4 Turbo’s op de site van http://www.spritmonitor.de, dan lijkt dat wel redelijk overeen te komen. (ongeveer 8,2 liter/100km gemiddeld).
Er is niet heel veel vergelijkingsmateriaal, maar wel een paar:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/1117-Insignia.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=141&gearing=1&exactmodel=1.4%20&powerunit=2Ik heb een 1.6T op het oog (170pk, Start/Stop) en die zou gemiddeld rond de 8,5 à 9 liter verbruiken. Die 8,2 liter voor de 1.4 lijkt me wel aanvaardbaar. Het is tenslotte benzine.
Ik rij momenteel met een Astra J 1.7 CDTI Ecoflex Start/Stop 110pk en mijn verbruik is gemiddeld zo’n 5,5 liter diesel (iets meer dan 1000km met volle tank diesel van 55 liter). Je koopt natuurlijk geen benzine om zuinig te rijden maar ik wil overstappen op benzine omdat, in België althans, de prijs aan de pomp tussen diesel en loodvrij heel klein is geworden. Bovendien wordt dieselrijden hier sinds 1 januari 2016 veel meer belast…13 augustus 2016 om 19:32 #18324429het verbruik opgegeven in de brochure van een bepaald model kan door de modale chauffeur weinig of niet behaald worden. dit zijn namelijk metingen uitgevoerd onder ideale omstandigheden ( vlak parcours, laagste gewicht van het voertuig, maximale bandenspanning enz). Mijn insignia 2.0 cdti 110pk heeft in de boekjes een gemengd verbruik (stad + snelweg) van +- 4liter/1000km. ikzelf ben nooit lager geraakt dan 5,3. bij veel stadsverkeer zelfs 6,5-7,5. Wanneer je altijd schakelt volgens de schakelindicatie, help je volgens mij de turbo en de roetfilter in geen tijd naar de knoppen en kom je geen meter vooruit. Wij hebben in het gezin ook nog 2 renault Clio’s 1.5 dci. Deze benaderen redelijk het door renault opgegeven verbruik. Ik heb al meerdere malen 3,8 tot 4,2 gehaald. en dit met ruim 100.000km op de teller.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.