Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ventilate Astra g werkt niet meer op alle 4 standen (update)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2016 om 11:58 #17277594
Hallo leden,
Helaas werkt mijn ventilatie niet meer, hoorde vorige wel iets knarsen, en als ik allies na ga, deed ie het misschien iets minder.
Vanmorge was ik aan het rijden, dacht ik zo best warm, dacht van gooi me ventilatie aan, en deed helemaal niks meer, op alle 4 de standen. Helemaal dood.
Wat nu te doen ?
1 kachelweerstand ? Vervangen ( hoe ziet deze eruit )
2 of de heel motor ? Vervangen ( hoe ziet deze eruit )Hopelijk willen Julie mij informeren, met Julie kennis wat beste te doen.
En misschien een uitleg geven hoe ik het moet vervangen, misschien met plaatjes.
Heb een sloop in de Buurt dus kan alles krijgen, genoeg astra g op voorraad
Alvast bedankt voor degene die meedenkt
Mvg mik83
6 augustus 2016 om 13:29 #18324168Achter dashboard kastje zit je motortje. Kijk ook even of er geen zekering kapot is. Parafaan moet los en daar zitten ook schroefjes achter. Is beetje rot werkje vind ik.
1 Als weerstand kapot zou zijn zou stand 4 het nog moeten doen.
2 motor kan kapot gegaan zijn. Uitbouwen en 12v erop zetten merk je het gelijkVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
6 augustus 2016 om 13:42 #18324169Bij de Astra G wilt nog wel eens de motor defect raken van de ventilator. Die kun je vaak op de sloop vervangen. Gemiddeld rond de 25 euro 2de hands. Is erg makkelijk om zelf te vervangen. :thumb
6 augustus 2016 om 17:18 #18324170Ten 1e bedankt voor de reacties
Dan ga ik maar het motortje vervangen, zit deze in omhusel, waar ook de circulatie-klep zit ?
Weet dat er minimaal 2 verschillende types zijn kwa circulatie
1e soort prullenbak, kan het niet anders omschrijven :jerry :jerry
2e met een soort rooster met spons , die heb ik,vervangen keep namelikk, klepje bleef haken.Kan ik alles vanuit de binnenkant vervangen ? Of moet ik ook via de pargraaf-plaat loshalen ?
En moet ik het motortje een gelijke auto halen, of las ie maar overeenkomt met de huidige model wat er nu in zit ?
Mvg mik83
7 augustus 2016 om 09:06 #18324171Ik weet niet of de motor van andere types ook past. Maar weet wel dat de ventilator motor van de G vanuit de binnenkant dashboard kastje gewoon eruit te halen is zit maar met enkele 3x schroeven vast met natuurlijk de rood/wit stroom kabeltje. DIt kun je allemaal makkelijk achter het dashboard verwijderen zonder problemen. De ventilator motor en relay zitten allemaal achter het dashboard kastje. Het dashboard kastje verwijder je doormiddel van 5 tork schroeven los te halen.
ventilator motor Astra G:
https://www.google.nl/search?q=astra+g+verwarmings+motor&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjnpsq0-a7OAhVOOMAKHXLuDi0QsAQIKQ#imgrc=EIsakmmzXaU_DM%3A” onclick=”window.open(this.href);return false;7 augustus 2016 om 09:15 #18324172Nou dat dus. Motor is nog wel te doen. Ik was even in de war met de klep. Dat was in mijn 03 astra sport ed2 wel een drama om er goed bij te komen. De motor is makkelijker. Volgens mij zijn er maar 2 types van een astra g motor.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
7 augustus 2016 om 13:32 #18324173Leden,
Is mij allemaal duidelijk, hoe ik het moet vervangen, dank daarvoor :jerry
Maar vanochtend moest ik 3 korte ritjes maken, toen deed ie het wel weer, 2 van de 3 ritjes op alle 4 de standen heel vreemd allemaal ( je hoorde wel beetje het lagertje knarsen )
Wat nu te doen
1 Eerst maar beginnen met de weerstand vervangen ?
2 of gelijk allemaal vervangen, nu het dadelijk toch allemaal open ligt ?
Nou wacht weer op antwoord
My mik
7 augustus 2016 om 18:41 #18324167Motor vervangen.
Weerstand kapot draait die alleen op stand 4. De rest doet het dan niet.
Knarsen van een lager kan ik niet horen dus blijft gokken. Maar mogelijk vuil roest en versleten. Dashboard kastje eruit. Motor eruit halen. En dan recht op 12v aansluiten even. Kun je gelijk luisteren of die draait en hoe die draait. Moet heel licht lopen.Andere mogelijkheid zou kunnen zijn in de schakelaar. Dat er vuil in zit en dus op alle standen vuil tussen de contacten. Maar dan moet heel middenconsole eruit om schoon te maken. Al denk ik dat het toch motortje is.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.