Karl-Thomas Neumann (55), Opels CEO, breidt zijn activiteiten op social media uit naar het populaire Instagram. Daar geeft Neumann een inkijkje in zijn privéleven, met foto’s van sportieve activiteiten en ritten in klassieke Opel-modellen. Neumann is ook actief op LinkedIn, YouTube, XING en Twitter.
Neumann was in 2013 de eerste CEO van een Europese autofabrikant met een Twitter-account: @KT_Neumann. Met zijn korte berichten bereikt Neumann op dit platform jaarlijks meer dan drie miljoen mensen en het aantal volgers groeit elke dag.
Neumann is sinds februari jl. actief op LinkedIn. Hij is lid van het zogeheten ‘Influencer’-programma, waarvan de vijfhonderd belangrijkste brancheleiders lid zijn. Neumann geeft op LinkedIn maandelijks inzage in trends en ontwikkelingen in de auto-industrie, zijn persoonlijke carrière en zijn motivatie om successen te boeken met Opel. In slechts een paar maanden tijd hebben al meer dan 9.000 mensen de Duits-, Engels- en Franstalige teksten van Neumann gelezen.
02-Directeur-Opel-KTN-succesvol-op-social-mediaNeumann voegde onlangs de beroepsmatige community site XING toe aan zijn activiteiten op social media. Op dat platform deelt hij als industrie-insider zijn kennis met andere professionals. De activiteiten van Neumann op YouTube gaan eveneens door. Inmiddels staat de 38e videocast van Neumann live. Daarin vertelt hij over nieuwe modellen, ontwikkelingen en plannen. Opel bewijst met deze uitingen op social-mediakanalen dat berichten gericht op een specifieke doelgroep bijdragen aan het succes.
Karl-Thomas Neumann is te volgen op Twitter, Youtube, LinkedIn, Instagram en XING.
http://auto.blog.nl/algemeen/2015/07/10/topman-opel-blijkt-kampioen-social-media