Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2016 om 13:24 #17277402
Help, ben laatst staande gehouden door de politie , was een grote controle met RDW.
Nu heb ik een WOK melding op mijn kenteken.
De meeste problemen heb ik opgelost,nu alleen het blok (2.4) nog.Net gebeld met de RDW en die deden nogal moeilijk omdat ik niet wist waar dit blok vandaan komt / in welke auto het gelegen heeft.
Nu zei de technische helpdesk van de RDW dat ik misschien geluk had omdat de Manta van 71 is en geen cilinder inhoud op kenteken heeft.Maar het zou wel beter zijn als ik meer info over de motor had , net met Opel gebeld en die zouden ook proberen mij te helpen.
Dacht altijd dat ik een 2.4 omega blok had maar dan zou het motor nummer toch met C24NE moeten beginnen?
20 juli 2016 om 13:45 #18323213De 24E zoals op de foto is orgineel blok wat afkomstig is uit een ascona b of manta b.
En ligt dus in je Manta A.
Maar dis dus weer een gevaletje omkeuren jongens. Ook al staat er geen inhoud op kenteken, moternummer moet geregistreerd staan bij de RDW.
Als ze het controleren en het klopt niet en je hebt pech krijg je dus ook WOK status.20 juli 2016 om 14:11 #18323214Dat nummer is niet bij meneer Opel ingeslagen.
Je kon dus ook een nieuw onderblok kopen bij de dealer of waar dan ook.
En daar stond dus geen nummer in.
Dus de eerste eigenaar van die motor had nog een set slagletters liggen.
Opel Omega en Frontera hadden die af fabriek, die 2.4E.Plaats ook ff een fotoke van den gehelen motor.
De bouten voor de carterpan 2.4 is M8, M6 zat in de andere CIH motoren.20 juli 2016 om 16:27 #18323215Heb M6 erin zitten en voor het vliegwiel heb ik ook geen speciale paspennen/bouten hoeven te kopen.
Dit is gewoon hetzelfde als een 2.0 of 2.2.20 juli 2016 om 16:32 #18323216@jethro wrote:
Dat nummer is niet bij meneer Opel ingeslagen.
Je kon dus ook een nieuw onderblok kopen bij de dealer of waar dan ook.
En daar stond dus geen nummer in.
Dus de eerste eigenaar van die motor had nog een set slagletters liggen.
Opel Omega en Frontera hadden die af fabriek, die 2.4E.Plaats ook ff een fotoke van den gehelen motor.
De bouten voor de carterpan 2.4 is M8, M6 zat in de andere CIH motoren.Waaruit concludeer jij dat dit niet bij opel is ingeslagen?
20 juli 2016 om 17:51 #18323217AnoniemLid sinds:
1 January 1970De E en het sterretje is niet van opel…
En de 2.4 cih heeft nooit af fabriek in een b manta / b ascona gelegen…..
Zoals al gepost is
Enkel in de omega en frontera……20 juli 2016 om 19:02 #18323218Das niet helemaar waar. de Manta I240 was een 2.4E (LE-jetronic 136 pk)
Omega/Frontera is volgens mij enkel als C24NE geleverd (motronic 125 pk)20 juli 2016 om 20:04 #18323219@DevilraY wrote:
Das niet helemaar waar. de Manta I240 was een 2.4E (LE-jetronic 136 pk)
Omega/Frontera is volgens mij enkel als C24NE geleverd (motronic 125 pk)Niet van meneer Opel, die Manta I240 heeft meneer Irmscher gebouwd.
Was gewoon een verbouwde GSI, of was het toen de GT/E?
Werd wel verkocht via de Opel dealers.
Yep, de C24NE zat in de Omega en Frontera wat ik eerder al had bericht.Maar wat deze motor aangaat…………
Kan zijn dat er iemand was die wat meer aanzien bij zijn vrienden wou.
Kocht een set slagletters, en HUP hij had een 2.4E ;) king:
Dus ff verder kijken controleren wat het is.21 juli 2016 om 01:47 #18323220Hoe zit het dan met dit:
Waaraan zien jullie dat de ster niet van opel is?
21 juli 2016 om 16:21 #18323221AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vergelijk beide plaatjes maar eens met elkaar
Jou foto heeft wel de juiste E en *:thumb
21 juli 2016 om 17:47 #18323222Je hebt toch geen wok melding gekregen alleen vanwege de gewijzigde motor ?
22 juli 2016 om 10:31 #18323223Nee er waren nog een paar andere probleempjes.
Knipperlichten voor waren zwart maar zitten inmiddels weer originele op.
Nummerplaat zat link onder op gte spoiler mocht ook niet , bumper er weer opgezet en nu hangt ie weer op de juiste plek.
En mijn banden / velgen mochten ook niet omdat de banden de wielkasten raakte, maar zitten inmiddels andere velgen op.Dus dat is nu allemaal goed , had gebeld met rdw voor keuringsafpraak maar toen ik wat doorvroeg deden ze eerst heeel moeilijk over het andere blok omdat ik niet wist waar het vandaan komt / precies uit welke auto ivm diefstal ofzo. (maar het blok lag er al in toen ik de auto kocht)
Maar toen ik mijn kenteken doorgaf en ze zagen alleen 4 cil op kenteken staan en dat hij van 1971 was toen was het ineens niet meer zo een probleem maar kreeg nog niet echt een duidelijk advies.
De technische helpdesk van de RDW zei zou het er gewoon op gokken , maja wat moet je daar nu weer mee ?
Denk dat ik nog maar eens met de RDW moet gaan bellen om het duidelijk te krijgen.
Advies was wel om te achterhalen waar het blok uit komt maar dat is nu ook een ?
Had inderdaad zelf ook al gezien dat die 4 en het sterretje er niet helemaal fris uit zien haha.
Hij loopt goed mij boeit het verder niet wat het is als het maar goedgekeurd wordt door de RDW.22 juli 2016 om 11:12 #18323224Precies daarom vroeg ik het ook, een auto van voor 1-10-73 mogen ze namelijk alleen toetsen op de permanente eisen dwz dat de kentekengegevens kloppen (cilinderaantal, gewicht , etc)
Bij heel veel Duitse tuners als je daar een compleet blok koopt staan er ook geen motornummers zoals van Opel meer in
Enigste is, dan heb je vaak wel een aankoopbon ervan..22 juli 2016 om 15:22 #18323225Heb ooit een nieuw 2.4E onderblok gekocht, zonder nummer er in.
Heb 24E en mijn geboortedatum er in gemept.
En vroeger vaak genoeg aangehouden, en altijd moest de motorkap open.
En nooit een woord, jij moet dit en dat.
Heden ben je de lul zonder een rit naar de RDW, na aanpassen van je auto.
Regels………….regels……………
Komt allemaal door die ambtenaren. ;) king: :wtf29 augustus 2016 om 09:00 #18323226Afgelopen vrijdag naar de RDW geweest en hij is afgekeurd.
Moet er een ander blok in gaan bouwen, ze vielen erover dat er aan gerommeld was en dat er dus geen gegevens bekend zijn over de motor.
Dat ie er waarschijnlijk al een jaar of 20 in zit maakt voor hun niets uit, vind het eigenlijk wel onzin maja nu zal ik iets moeten.Paar ander kleine dingetjes , wiellager speling , tankdop die niet goed afsloot en nog wat geneuzel wat inmiddels al is opgelost.
Maar wat kan ik nu het beste doen, wie heeft een soort gelijke ervaring met de RDW?
Heb nog een 2,2 liggen die uit een gt komt die ik heb gehad. Maar heb geen rekening of bewijs dat hij daar ooit is uitgekomen.
Dit is achteraf ook nooit meer te controleren, kan ook zeggen dat ik het blok 20 jaar geleden ergens op een sloop heb gekocht ofzo.Heb ook nog een 2.0 motor die nu in een gt ligt die ik heb ingevoerd met dat blok erin , destijds deed de RDW helemaal niet moeilijk.
Orgineel was het een 1.9 ze hebben het toen aangepast naar 2.0 en klaar.
Zou ook dat blok kunnen pakken dat is 100% aantoonbaar, maar zou eigenlijk liever van die gt afblijven en toch de 2.2 pakken die ik nog heb.29 augustus 2016 om 10:13 #18323227Volgens de regels van de RDW te werk gaan.
Opvragen of online kijken hoe en wat die regels inhouden.
En aan de regels moet jij je helaas aan houden.
Herkomst moet bekend zijn, aankoopbon en noem maar op.Iemand met aanvullende info?
29 augustus 2016 om 11:19 #18323228ik wou dat het in Belgie allemaal zo simpel was als bij jullie in Nederland! :???:
En dan lopen jullie nog te klagen!!! :wtf
Manmanman toch…29 augustus 2016 om 14:30 #18323229Stuur me even een pb voor details ;) .
Trouwens wel raar dat ze naar je tankdop kijken. Misschien dat ze verder kijken door de wokstatus, maar bij een gewone keuring kijken ze alleen naar het gene wat er is veranderd en het gewicht.
29 augustus 2016 om 15:03 #18323230@2000 wrote:
Stuur me even een pb voor details ;)
Daar ga je lelijk in de fout met die eerste regel, zeker als forum-moderator.
Dit is namelijk aanzetten tot een misdrijf.Had dat ff per pm gedaan. ;)
Maar zo openlijk, is vragen om …………………………
30 augustus 2016 om 15:12 #18323231@jethro wrote:
@2000 wrote:
Stuur me even een pb voor details ;)
Daar ga je lelijk in de fout met die eerste regel, zeker als forum-moderator.
Dit is namelijk aanzetten tot een misdrijf.Had dat ff per pm gedaan. ;)
Maar zo openlijk, is vragen om …………………………
Je hebt gelijk :shock:
Liet me even gaan.Maar heb zelf het 1 en ander met de rdw gehad en weet een beetje hoe je met dit bijltje moet hakken.
De eisen verschillen zelfs per vestiging, maar goed, als de topicstarter meer wilt weten: stuur een pb :thumb31 augustus 2016 om 11:47 #18323232Er kijken ook mensen over onze schouder mee, wat hier allemaal bericht word.
Vergis je niet, dat gebeurt al jaren ook op andere websites.
En ze staan zo bij je aan de deur op een vroege morgen, om je op te halen. ;) king: :agentEn het staat zo gezegd zwart op wit, bewijslast is DAAR!
Ik begrijp het heus wel dat advies, maar dat moet je nooit………..
Gij weten het nu, en een gewaarschuwd mens telt voor twee. :thumb:jerry :jerry
1 september 2016 om 12:04 #18323233En wat de RDW aangaat…………………….
Tja verhalen genoeg.
Maar vraag hier en daar, waar men wat minder streng keurt.
En topic-starter zou ook eens de (her)keuring bij een ander RDW station kunnen pakken.
Andere mensen, met een andere kijk op de dingen. ;):jerry :thumb
2 september 2016 om 13:38 #18323234vandaag met de rdw gebeld.
Maar 1 ding is me nog niet duidelijk.
Hoe hard tillen ze aan aantoonbaarheid waar het blok vandaan komt?
Heb een 2.0s liggen die komt uit een manta die inmiddels niet meer bestaat.
Maar ik weet niet of de vorige eigenaar toen die 2.0s netjes heeft omgekeurd bij de rdw , anders klopt het nog niet volgens hun gegevens.Waar kan ik gegevens opvragen welk blok bij een bepaald kenteken hoort ? geeft de RDW dit soort informatie ? dan zou ik het kunnen checken van tevoren.
Dat blok is ook gereviseerd zit een plaatje over het originele motornummer heen.
Is dat een probleem ?2 september 2016 om 14:04 #18323235Dat plaatje heeft de VEGE revisiebedrijf gedaan, weet niet of die nog bestaan.
2 september 2016 om 15:14 #18323236Die bestaan nog.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.