Motoren Opel gaan zwemmen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Motoren Opel gaan zwemmen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277360
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013


      Terwijl Fiats maritiem avontuur bepekt blijft tot het edel hout, leder en de blauwe lak van de 500 Riva Edition, duikt Opel echt het water in. De 2.0-liter dieselmotoren van de Duitse dochteronderneming van GM zullen voortaan op volle zee ingezet worden. Nieuwe afnemer is het Zweedse Cimco Marine ACimco Marine AB zal de centrale als buitenboordmotor met 200pk en 400Nm koppel aanbieden. Maar voor de Opelmotor in de buitenboordbehuizing verdwijnt, krijgt hij van de Zweden een dry-sump smering, een nieuwe riemaandrijving tussen de transmissie en propellers en een gesloten koelsysteem.

      Beter dan benzinemotor

      Geen enkele andere motor van deze soort heeft zoveel kracht, aldus Cimco-ceo Magnus Folin. Tegenover een aandrijving op benzine ziet de man extra voordelen in de langere onderhouds- en revisiecyclus, het geringere risico op brand en een makkelijkere brandstofbevoorrading, zelfs in de meest afgelegen havens. Daarnaast is de diesel als viertakt stiller dan een tweetakt benzine en dus ook aangenamer voor zowel passagiers als omwonenden.

      Tenslotte wordt er ook op het brandstofverbruik bespaard. Tot 40 procent zou de diesel zuiniger zijn dan een benzinemotor, betogen de Zweden. Alleen mag je dat niet gaan vergelijken met een auto. Terwijl de 2.0 in de Insignia, Zafira of Cascada gemiddeld 6,0 tot 4,9 liter verbruikt, geeft Cimco op dat de buitenboordmotor meer dan 40 liter per uur lust

      #18323048
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Appels met.perren vergelijken

        Verbruik op.t.watet kun je nooit zo vergelijken

        In n aufo kun je die hoeveelheid brandstof der
        Ook.fullthrottle in een uur doorstampen……

        #18323049
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ik krijg ook wel 40 liter weg in een uur, wel meer ook.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18323050
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013
            wim-v6 wrote:
            Ik krijg ook wel 40 liter weg in een uur, wel meer ook.
            nog een leuke foto motor stuk brute kracht

            http://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/24423/zwemcarriere-voor-opel?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
            [url]javascript:;[/url]
            #18323051
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Wat een powerrrrr… :thumb Klopt en op het water is 50km erg hard maar in de auto lijkt het wel alsof je stil staat. king:

              #18323052
              warhamstr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                Een diesle in een buitenboordmotort? Je wilt toch juist veel toeren maken?

                #18323053
                KRSA2000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2009

                  Als je veel koppel hebt, hoef je geen hoge toeren te maken. Kun je een andere overbrengings verhouding gebruiken.
                  Dat van hoge toeren is nog van de 2-takt tijd.

                  Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                  #18323054
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Bij een.boot kun je heel.veel.expirimenteren met de.schroef
                    Andere diameter ,spoed, aantal en.vorm.van de bladen…..

                    Dus lagere toeren hoeft geen.probleem.te.zijn
                    Bij voldoende nm,s…..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.