Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › F17 bak 4 maanden geen olie gehad
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 augustus 2018om 01:35 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2016 om 10:57 #17276868
Ik kom er gistermiddag achter toen ik mijn bak(f17) olie bij had gevulled van mijn vectra b2 1800 16 v 2001 dat het er aan de linker kant van de bak waar de aandrijf as er in gaat olie er net zo hard weer uit loopt. Toen ik de auto 4 maanden geleden gekocht had hing er al olie aan de bak. Keerring is misschien al langer lek maar tot nu toe had ik geen schakel probleemen. Nu is mijn vraag kan het veel kwaad. En wat zal ik straks aan treffen als ik de deksel er af haal.
3 juni 2016 om 11:12 #18320295Er blijft altijd wel een beetje olie in zitten, maar ik zou uit voorzorg al opzoek gaan naar een andere bak.
3 juni 2016 om 14:16 #18320296als je nooit rare geluiden heb gehoord of problemen heb meegemaakt zou ik zeggen keerring vervangen , nieuwe olie erin en gaan.
de bak vervangen kan altijd nog
3 juni 2016 om 16:44 #18320297Dat dacht ik indd ook. Ik haal ook de diff deksel er af en kijk hoe groot de metaal snippers zijn . Zijn ze grooter dan een mm dan haal ik de bak er af voor revisie
3 juni 2016 om 16:45 #18320298Dat dacht ik indd ook. Ik haal ook de diff deksel er af en kijk hoe groot de metaal snippers zijn . Zijn ze grooter dan een mm dan haal ik de bak er af voor revisie
29 augustus 2018 om 01:35 #18359960Bij mij zat er in mijn F17 bak nog een volle liter olie in, in plaats van de nodige 1,6 liter en ik heb hem moeten vervangen.
Ik kocht verleden jaar een tweedehands Zafira-A en 1600km later heb ik de F17 versnellingsbak kunnen weggooien. Niet servicen? Levenslange olie? … ammehoela! Waar halen ze het uit om de bak niet te servicen ? Om te beginnen al verdampt de olie stilaan en als je met een lekje zit dat niet direct opvalt, hoe ga je dan weten dat je problemen hebt?
Ik dacht dat bij zo’n types, de diff de olie omhoog smijt en zo de assen en hun tandwielen smeert, zag ik in een informatiefilmpje op YouTube. Zit er te weinig olie in en er wordt niet genoeg olie omhoog gesmeten, dan loopt al minstens een as uit. Die alleen al vervangen kost meer dan 300 Euro vertelde iemand van een revisiebedrijf.
Is de bak nog niet stuk, direct de oliekeerringen vervangen. Die kosten maar enkele Eurotjes. Bvb.: https://www.autodoc.nl/jp-group/8179667
Revisie zou 600 Euro plus btw gekost hebben. Plaatsing door de Opel garage nog eens 1000 Euro. Ik heb er zelf een tweedehands ingestoken van 363 Euro. Wel direct de keerringen en hydraulische druklager vervangen natuurlijk.
Ik ga een dop plaatsen onderaan, zodat ik regelmatig de olie kan aflaten en vervangen. Nu na enkele honderden km’s gereden te hebben, moet je eens zien welke wolken van vuiligheid al in de nieuwe olie drijven. Ik ga ook op zoek naar een glazen venstertje om ergens in de wand van de bak te plaatsen om het olienivo regelmatig te checken, zoals de motor van mijn motorfiets heeft. Als iemand moest weten waar ik dat kan vinden, laat het me gerust weten. Dank u.
Foto’s volgen later.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.