Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A x25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2016 om 13:45 #17276705
Beste forum leden
Ik ben in mijn Corsa een v6 motor aan het monteren.
Maar nu heb ik een probleem met mijn versnellingsbak, dit is een f16 bak origineel lag er een f10 in.
Nu heb ik de f16 er in hangen maar de motor ligt er scheef in Dus heb ik de achterste baksteun opgevuld, maar nu ligt hij nog steeds niet recht.
En nu zit de versnellingsbak tegen de voorste baksteun aan :hmmz . Ik dacht dat je de f16 er zo in kon hangen met de originele steunen of heb ik het fout?Iemand hier een oplossing voor?
groeten
Bas22 mei 2016 om 13:56 #18319321tussen de motor en bak een opmaat gemaakte flens gebruiken.. blijft het gewicht netjes verdeelt en ligt je motor recht en hoef je niet de motorsteunen op te slijpen.. je zou eventueel een dubbele platen koppeling kunnen gebruiken zodat je het koppel van de motor beter op een kleinere bak over kan brengen…
2e optie: een platvliegwiel van een c20xe icm f20 c3,55 versnellingsbak .. die schijnt 1 op 1 te passen.. ook in een A corsa
22 mei 2016 om 14:15 #18319322Bedankt voor je reactie
Die f20 moet dat een c3,55 zijn?
Ik had de f16 nog liggen, deze heb ik er aan gehangen voor te passen omdat ik dacht dat de behuizingen hetzelfde waren.
Maar dit blijkt toch niet dan.22 mei 2016 om 14:21 #18319323Ik weet niet of er een andere final drive ratio is voor een f20 maar ik was even gaan zoeken.. En kwam dat tegen..
22 mei 2016 om 14:24 #18319324maar bij het ombouwen van een corsa naar een c20xe gebruiken ze ook de f16-18-20 bakken en deze zouden er zo in moeten gaan,
behalve dat je andere assen nodig hebt.22 mei 2016 om 14:25 #18319325Een f23 ( kabel geschakeld) zal zeker passen.. Dat is een vectra b samenstelling maar dan moet je wel een pookmechaniek pakken van een zafira a/ astra g/ vectra b.. dat is met 4 boutjes aan de tunnel in de corsa a vast te maken en omdat het kabels zijn is het wellicht makkelijker
22 mei 2016 om 14:26 #18319326ik heb wel nog een f25 liggen die eraan zat maar moet je dan niet de steunen aan passen?
22 mei 2016 om 14:28 #18319327Een x25xe en c20xe hebben vermoed ik een ander bout patroon tussen bak en motor.. En qua primaire as en krukas weet ik niet of dat zo 1 op 1 past
@ de f25 denk ik wel net als met de f23.. Zou je de steunen van een vectra om kunnen zetten aan een corsa A maar de f25 is dacht ik stang geschakeld…
22 mei 2016 om 14:37 #18319328de f25 is inderdaad met schakelstang.
maar het probleem is niet dat de motor scheef aan de bak hangt, want deze zit er volledig tegenaan. maar dat de gehele combinatie er scheef in licht.
maar als ik de combinatie wil verdraaien komt deze tegen de voorste baksteun aan.22 mei 2016 om 14:44 #18319329Ik had al fotos gezien hoe een x25xe blok in een corsa A ligt maar die ligt wel vrij ver naar voren…
Maar ik denk dat een f23 meer gepast is i.v.m de schakelkabels, dat je de vectra b steunen van de motor en bak aan kan passen voor een corsa A
Moet alleen wel kijken of het mogelijk is de hydraulische druklager om te zetten naar een koppelarm met lager… Dit i.v.m dat je andere je hoofdremcilinder moet aanpassen en je koppelingspedaal22 mei 2016 om 14:52 #18319330de vectra B steunen zijn van aluminium en zitten op het subframe gemonteerd,
En aangezien de corsa dit niet heeft wordt het vrij moeilijk om dit passend te krijgen.
dus ga ik toch denk ik voor de f20.22 mei 2016 om 14:54 #18319331Is het niet mogelijk om een soort subframe in elkaar te lassen voor een corsa A?? Bied ook meer stevigheid voor je corsa en je ligt dan niet te kloten met de steunen…
Ben even outside the box aan het denken…Dit zou ook kunnen met de f20… Ligt het geheel niet meer scheef..
22 mei 2016 om 15:17 #18319332een subframe maken is voor mij geen optie omdat ik dan ook de complete ophanging moet gaan veranderen.
dus dan toch maar opzoek naar een f20…22 mei 2016 om 15:30 #18319333Ophanging kun je gewoon laten zoals het nu ingericht is.. Is bij een opel vectra niet anders… Subframe hangt alleen de motor en bak in… Onderste draagarm zit gewoon aan de chassisbalk.. Je kan als extratje ook de radiateur erin hangen.. Zodat je als je de assen eruit trekt je heel het spul uit de auto kunt laten zakken om het gebruiks vriendelijk te maken voor onderhoud.. Maar succes met zoeken naar een f20
22 mei 2016 om 17:21 #18319334@bart-gsi, het valt mij op dat je erg vaak reageert en daarbij verkeerde informatie geeft.. vraag me dan ook af of je daadwerkelijk ervaring hebt met dit soort ombouwen? :hmmz
@opel-bas, de bakbehuizing van een f16-18-20 zijn allemaal gelijk(kwa montagepunten). een f16 past dus prima achter je x25. wat je moet doen is een spacer van 12mm tussen je baksteun en je versnellingsbak(net als bij een xe ombouw), de motorsteun zal je dan zelf moeten maken. verder moet je zeker geen sparcerplaat tussen je bak en blok steken, deze plaat dient er bij een astra/vectra voor dat je met de originele motorsteunen kan werken. dit is bij een corsa a natuurlijk niet het geval. f25 en f23 bakken passen niet zomaar en leveren ook problemen op met de aandrijfassen..22 mei 2016 om 17:30 #18319335@bd. wrote:
@bart-gsi, het valt mij op dat je erg vaak reageert en daarbij verkeerde informatie geeft.. vraag me dan ook af of je daadwerkelijk ervaring hebt met dit soort ombouwen? :hmmz
heb er wel wat ervaring mee alleen niet op de conventionele manier.. autocross en wat ongein op het land vergelijkbaar met mastermilo82… als het paste dan reden we ermee… maar we maakte het voornamelijk wel makkelijker voor ons zelf.. als je een motor hebt uit een voorwielaandrijver.. en overhangt in een voorwielaandrijver hoef je alleen om de ophangpunten, koppeling , sturen en schakelen wat aan te passen.. ( assen etc ook wel maargoed.. you get the point)
door een subframe te maken waar alles in hangt maak je het jezelf wel makkelijker als je iets aan de auto wil doen.. 8 bouten los halen, steekassen eruit en gas en koppeling loshalen en je kunt dan overal bij..22 mei 2016 om 17:55 #18319336Ik heb hem nu erin hangen en heb een spacer van 15mm maar ik vindt dat hij ver naar voren licht maar dat zal wel aan mij liggen.
Maar ik heb een versnellingsbak die in de cross is gebruikt en deze is ook behoorlijk warm geworden, kan het niet zijn dat de behuizing vervormt is?22 mei 2016 om 18:12 #18319337een versnellingsbak behuizing zal eerder scheuren en breken dan vervormen..
22 mei 2016 om 18:54 #18319338een x25xe inlaat past in ieder geval niet zonder de slotplaat aan te passen.
de baksteun moet 12mm zijn, je komt anders niet goed uit met je aandrijfassen.hier nog een topic van sw16v zijn corsa met v6
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-3-0-v6-t6971.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 mei 2016 om 18:58 #18319339leuk topic.. maar als je niet een stuk uit je voorzijde wil slijpen i.v.m. de inlaat kun je een inlaat van een omega B v6 gebruiken.. die heeft die inlaatbuizen niet… dus dan zou je niet in je motorkap hoeven zagen/boren zoals in het topic
23 mei 2016 om 10:46 #18319340@bart-gsi wrote:
leuk topic.. maar als je niet een stuk uit je voorzijde wil slijpen i.v.m. de inlaat kun je een inlaat van een omega B v6 gebruiken.. die heeft die inlaatbuizen niet… dus dan zou je niet in je motorkap hoeven zagen/boren zoals in het topic
:fy1
Bart stop met verkeerde informatie geven :vertag
Een V6 in een corsa A , dan moet je de slotplaat aanpassen, anders past de distributiekap niet in de motorruimte.
23 mei 2016 om 10:54 #18319341Is geen verkeerde info als je eens goed naar de foto kijkt.. Ik heb niks over de distributuekap gezegt.. Dus houdt je vingers over verkeerde info als ik er niks over getypt heb.. Ik heb het alleen over de inlaat dat er een stuk uit de voorzijde geslepen is…
23 mei 2016 om 12:23 #18319342Je bent volgens mij meer bijdehand als je handig bent.
23 mei 2016 om 12:27 #18319343AnoniemLid sinds:
1 January 1970had me voorgenomen
me niet teveel meer te storen aan “goed bedoelde foute adviesen” king:maar lees dit topic nog eens door………
de vraag van de t,s is duidelijk zat
hoe hang ik de motor recht…..dan hoef je niet te adviseren om n andere bak te kiezen
een f16 bak heeft gewoon dezelfde aansluiting
als n f20
een pasplaat wat geadviseerd wordt is dus nergens goed voorzo breed is de motorruimte van n corsa al niet dus nog breder bouwen is no go…
bart bedoeld het wel goed
daar ben ik van overtuigdenkel af en toe pas op de plaat als je iets niet zeker weet
zou beter zijn ;) ;) ;)
(hebben we t al eens eerder over gehad ;) werd me niet in dank afgenomen :agent )vandaar dat ik t nu zo voorzichtig mogelijk
zonder iemand te willen kwetsen!!!!!!!!!!!
probeer uit te leggen :thumblaten we dit forum leuk en informatief houden
dat kan alleen met feiten niet met vermoedens
hoe goed ook bedoeld :thumb23 mei 2016 om 12:42 #18319344Quote:had me voorgenomen
me niet teveel meer te storen aan “goed bedoelde foute adviesen” king:maar lees dit topic nog eens door………
de vraag van de t,s is duidelijk zat
hoe hang ik de motor recht…..dan hoef je niet te adviseren om n andere bak te kiezen
een f16 bak heeft gewoon dezelfde aansluiting
als n f20
een pasplaat wat geadviseerd wordt is dus nergens goed voorzo breed is de motorruimte van n corsa al niet dus nog breder bouwen is no go…
bart bedoeld het wel goed
daar ben ik van overtuigdenkel af en toe pas op de plaat als je iets niet zeker weet
zou beter zijn ;) ;) ;)
(hebben we t al eens eerder over gehad ;) werd me niet in dank afgenomen :agent )vandaar dat ik t nu zo voorzichtig mogelijk
zonder iemand te willen kwetsen!!!!!!!!!!!
probeer uit te leggen :thumblaten we dit forum leuk en informatief houden
dat kan alleen met feiten niet met vermoedens
hoe goed ook bedoeld :thumbIk kan het nu wat beter hebben nu we elkaar wat beter begrijpen.. :thumb :thumb dank voor het verwoorden ;)
Ik ben ook op andere forums aan het zoeken geweest waaronder de link eerder gepost… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.