Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › opel vivaro 2.0cdti 115pk valt stil
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2016 om 19:12 #17276644
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Mijn opel vivaro 2.0cdti 115pk valt op de stomste momenten stil. Zowel tijdens stationair draaien als in de bebouwde kom als op de snelweg. Er zijn geen bepaalde tijdsintervallen. Soms kan ik 500 km zonder problemen rijden, soms is er na 20 km al een herhaling. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt
16 mei 2016 om 19:17 #18318951Brand er een motorstoring na het herstarten van de vivaro?? Zoja, uitlezen en anders kijken naar de hogedruk pomp…
19 mei 2016 om 16:23 #18318952Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970neen na herstarten brand er niets, dan lijkt alles weer gewoon normaal. als hij stationair draait hoor je wel wanneer hij gaat stilvallen
19 mei 2016 om 16:28 #18318953als hij zomaar zonder storing stilvalt zou ik ergens gaan zoeken bij de brandstof toevoer… aangezien een diesel geen ontsteking heeft ( los van de gloeistiften bij start)
werkt je hogedrukpomp en levert die voldoende druk of de kabelboom aan de hogedrukpomp?? ( als deze electrisch is)19 mei 2016 om 16:33 #18318954Eerst uitlezen!!
Injectoren zijn wel een kwaaltje bij deze motoren(M9R)
19 mei 2016 om 16:35 #18318955@Opeltje17 wrote:
Eerst uitlezen!!
Injectoren zijn wel een kwaaltje bij deze motoren(M9R)
uitlezen had ik al aangegeven
namelijk..
“Brand er een motorstoring na het herstarten van de vivaro?? Zoja, uitlezen en anders kijken naar de hogedruk pomp…”maar injectoren kunnen ook nog..
19 mei 2016 om 16:38 #18318956Had ik gelezen Bart ;)
Was alleen om aan te geven dat TS eerst gaat uitlezen i.p.v lukraak vervangen o.i.d.
19 mei 2016 om 16:49 #18318957Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Bij uitlezen geeft hij foutcodes P0100, P0101 en P0200 aan. Dus de injectoren en iets met de luchtmassameter. ga er me dit weekend eens in verdiepen. Bedankt al voor de reacties
19 mei 2016 om 16:55 #18318958had even een ander forum en topic gelezen idd.. injectoren willen wel eens kapot gaan of lekker langs de seals..
bij de LMM kan het zijn dat ze massa niet goed is… mocht de storing van de LMM zich nog voorzoen na vervanging…19 mei 2016 om 17:09 #18318959Zijn allemaal dingen die vaak voorkomen.
Had laatst een trafic(exact dezelfde bus en motor) daar heb ik uiteindelijk 4 injectoren van vervangen, deze sloeg niet af maar bokte heel erg met flink optrekken.
Dus ben bang voor de injectoren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.