Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › weinig vermogen onderin in combinatie met hoog verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2016 om 08:39 #17276615
Beste mede opel rijders :)
Sinds kort ben ik weer een trotse bezitter van een opel (Al even voorgesteld bij aanmelden)
Alleen vind ik dat mijn vectra weinig vermogen onderin heeft en neemt hij ook meer diesel dan normaal na mijn idee
1 op 9 / 10 het betreft een vectra met een y2.2DTI
Nu heb ik 2x mijn motormanagement lampje aangehad maar deze ging ook vrij direct erna weer uit. Wel ff uitgelezen en blijk storing P0400 te zijn.
Kan het zo zijn dat mijn problemen hier weg komen ? Alleen niet altijd een storing vrij komt ?Wat mij ook opvalt
Als ik de auto start als hij koud is geeft hij een tikje gas uit zichzelf om aan te slaan + plus wat rook (Niet extreem)Gr marcel
15 mei 2016 om 20:40 #18318832Niemand ?
15 mei 2016 om 20:55 #18318833foutcode van een ander topic gejat..
Je hebt volgens Tis 2 P400 1 en 2 bij 1 is uitgasrecirculatie te groot en 2 te klein.P0400 Ernstige systeemstoring 1
Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te groot
Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 5 s zijn voldaan
Effect:Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeldP0400 Ernstige systeemstoring 2
Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te klein
Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 10 s zijn voldaan
Effect:Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld17 mei 2016 om 20:02 #18318834@bart-gsi wrote:
foutcode van een ander topic gejat..
Je hebt volgens Tis 2 P400 1 en 2 bij 1 is uitgasrecirculatie te groot en 2 te klein.P0400 Ernstige systeemstoring 1
Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te groot
Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 5 s zijn voldaan
Effect:Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeldP0400 Ernstige systeemstoring 2
Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te klein
Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 10 s zijn voldaan
Effect:Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeldWat kan ik hieraan doen ?
Moet ik mijn complete EGR gaan vervangen ?17 mei 2016 om 20:25 #18318835wordt veel gesproken of EGR enzo.. maar check je vacuum slang(en) eens of deze lekken?
17 mei 2016 om 20:53 #18318836@bart-gsi wrote:
wordt veel gesproken of EGR enzo.. maar check je vacuum slang(en) eens of deze lekken?
Kan ik hierdoor ook meer gaan verbruiken ?
Ik zal morgen eens beginnen met schoonmaken van EGR
En de eens informeren wat nieuwe vacumslangen kosten.Wat ik wel merk is dat me potje (Volgens mij EGR klepje) erg warm wordt die naast de accubak zit.
17 mei 2016 om 21:00 #18318837je EGR zit in de buurt van de uitlaat.. ( voorzijde van de motor, onder het uitlaatspruitstuk)
http://i1020.photobucket.com/albums/af328/innesmaclean21/usualproblemareas.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;17 mei 2016 om 21:06 #18318838@bart-gsi wrote:
je EGR zit in de buurt van de uitlaat.. ( voorzijde van de motor, onder het uitlaatspruitstuk)
http://i1020.photobucket.com/albums/af328/innesmaclean21/usualproblemareas.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Klopt hier was ik idd achter met foto’s
Alleen ik bedoel het potje wat bij de accu in de buurt zit. Vacuum pipes wordt het op de foto ook wel genoemd.
Deze wordt wel erg warm vind ik persoonlijkKan hierdoor mijn verbruik toenemen ?
17 mei 2016 om 21:09 #18318839zolang het werkt zou ik me er niet zo druk om maken.. heel de motor is warm..
17 mei 2016 om 21:14 #18318840@bart-gsi wrote:
zolang het werkt zou ik me er niet zo druk om maken.. heel de motor is warm..
Ja alleen deze wordt wel erg warm en een brommend geluid komt er uit
De 0400 springt er ook niet altijd in soms is hij er ineens en dan kan hij ook zo weer verdwijnenAlleen wat ik me afvraag
Kan ik hiermee daadwerkelijk vermogen verlies krijgen en hogere brandstof verbruik ?Ik zal de EGR eens onderhanden nemen met remreinger. Opel dealer ff aanspreken wat nieuwe vacum leidingen kosten.
17 mei 2016 om 21:19 #18318841ik denk dat je goedkoper uit bent door als een vacuum slang lek is de slang naar een auto onderdelen handel te nemen en een paar meter slang te halen en zelf een slang op lengte te maken… opel dealer kan veel kosten…
lees hier meer ==> viewtopic.php?f=6&t=195508&hilit=p0400
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.